Reklama

Reklama

Jarmark marnosti

  • Velká Británie Vanity Fair (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Becky Sharpová je dcera chudého malíře a sní o bohaté budoucnosti. Má všechno, co ji předurčuje ke šťastnému životu a úspěchu ve společnosti: mládí, krásu, atraktivitu, inteligenci, vtip i dostatečnou dávku drzosti. Chybí jí jen jedno - dobrý původ. Jenomže v Anglii počátku 19. století na něm záleží nejvíc. Becky se nechává najmout jako guvernantka do rodiny poněkud výstředního sira Pitta Crawleyho. Tam se seznámí s jeho mladším synem Rawdonem a spřátelí se s panovačnou tetou Mathildou. Po nějaké době si Rawdona tajně vezme. Ze začátku jsou plni optimismu, a ačkoliv je Rawdon vyděděn, žijí si na velmi vysoké úrovni. Její protiváhou je Amélie Sedleyová, pasivní a sentimentální dívka ze zámožné rodiny. Obě jsou ochotné udělat vše proto, aby se staly součástí nejvyšší společenské elity. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (139)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Některé komentáře mě sice varovaly, ale obsazení v čele s mou oblíbenkyní Reese Witherspoon vypadalo slibně a především - od prvních záběrů mi výprava přišla skvělá. Měl jsem pocit autentického doteku s dávnou minulostí. S přibývajícími minutami ale sílilo rozladění. Látka se dala zpracovat jako společenské drama o dívce outsiderovi, která chtěla za každou cenu uniknout nevábné perspektivě své sociální vrstvy. Její původ a povolání vychovatelky ve šlechtické rodině by jí umožnily stát se pozorovatelkou zdola se schopností zachytit života napříč všech společenských tříd - navíc ve výjimečném a nejistém období napoleonských válek, kdy se tříbily lidské charaktery a životy mnohých se obracely naruby. Bohužel film se utápí v červené barvě a tím nemám na mysli krev prolitou na pláních kolem Waterloo, nýbrž červenou knihovnu, která nadějná východiska proměnila v banality a romantizující klišé. Režisérka sice nepáchá vyložené zhůvěřilosti, ale vykřesat z toho slibného materiálu silný působivý příběh bohužel nezvládá. Srovnání s Bondarčukovou monumentální Vojnou a mírem vzhledem k výjimečnosti předlohy sice není fér, do určité míry nicméně vysvětluje moje rozpaky a nízké hodnocení. Celkový dojem: 40 %, 1 hvězdička je za výpravu a druhá za obrazovou kultivovanost. ()

Krissty 

všechny recenze uživatele

Uvažovala jsem i nad 3*, ale to bylo asi po hodině trvání filmu. Jenže pak se to táhlo a táhlo, až se to dokázalo dotáhnout dokonce dál než na dvě hodiny a to tomuto snímku rozhodně nepřidalo. A když jsem si navíc ke konci uvědomila, že se mi ta hudba prostě nelíbí, nemohlo být pochyb o mém podprůměrném hodnocení. Ano, Reese a Romola sice byly skvělé a na jejich manžílky byl příjemný pohled, ale to bylo asi tak všechno. Až na pár silnějších scén mě příběh vyloženě nudil a celé mi to přišlo takové neuspořádané. Bylo tam dost podstatných věcí, které se staly mimo dosah kamery (jen se o nich mluvilo), a také tam bylo hodně záběrů, které bych bez problémů dokázala vyškrtnout. Závěr se mi sice líbil opravdu dost, ale na mém hodnocení to nejspíš nic moc nezmění. ()

Reklama

01Zuzana10 

všechny recenze uživatele

uff ake vysoke hodnotenia tu vidim.no nedokazem najst odovodnenie k tomu. dej nudny, rozvlacny, Reese Whiterspoon a G. Byrne ma sklamali, ze prijali ucinkovanie v takomto filme. nic vo mne nezanechal. mozno ponaucenie: citaj i tie negativne komentare k filmu. Zabity vecer. chcela som to vidiet kvoli tomu, ze je to pribeh odohravajuci sa v 19. st. ze tam hraju znami herci, kt. som chcela vidiet i v inych filmoch, no... sklamanie. Boze a tie kostymy, ucesy.. dodivala som to len preto, ze nemam rada nedokoncene pribehy a ze som trosku dufala, ze v dobry koniec majora Dobbina. hmm.. snazim sa najst na zaver nieco pozitivneho... Romola Garai - zacinam ju viac a viac uznavat. uz sa tesim, ked ju uvidim v dalsom filme ()

pm 

všechny recenze uživatele

Tento film opravdu není červená knihovna, jak se tu někteří snaží naznačit, William Makepeace Thackeray byl satirik a humorista, jeho tvorba pak převážně společensko- kritická, to už by k červené knihovně měla blíže Jane Austenová, nebýt tolik sofistikovaná. To, že tvůrci Jarmarku marnosti promrhali všechny své trumfy, je ale smutné a do očí bijící, a to posuzuji skutečně jen film, protože Thackeryho objemný román jsem v rukou nedržela přes dvacet let a v dohledné době na tom nemíním nic měnit. Za bohatou výpravou a okázale dekadentní barevností cítím prázdnotu, kterou nezachránilo ani zajímavé herecké obsazení většiny postav. Gabriel Byrne je zde trestuhodně nevyužitý, a Rebecca Reese Withersponeové v mých očích postrádá vnitřní inteligenci a integritu, která se mi na ní tolik líbila v „Pravé blondýně“ a ve „Walk the Line“. Jediní, proti komu bych asi neměla větší výhrady, tak zůstávají Jonathan Rhys Meyers, který zajímavost svede propůjčit každé roli a James Purefoy... Tomu, kdo by snad chtěl vidět, jak by takový příběh také mohl vypadat, mohu doporučit minisérii televize BBC z roku 1998. ()

Elví 

všechny recenze uživatele

Pro Anglii 19. století mám opravdu slabost, a tak jsem se na tento film docela hodně těšila. Asi první hodinu jsem byla naprosto nadšená, vtip, obrazová krása a ironie mě naprosto dostali. Ale pak film náhle začal ztrácet na rytmu, následně na vtipu i ironii a zůstala jenom ta krása, která ale další hodinu a něco utáhnout sama nemohla.Vcelku vtipný konec mě potěšil; kdyby ale chudák střihač zřejmě v polovině filmu neusnul, byl by to docela zábavný film. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (18)

  • Reese Witherspoon byla po dobu celého natáčení těhotná. (zajda404)
  • Pro dosáhnutí něžnějšího vzhledu postav byla většina kostýmů ušitá v menší velikosti, než bylo potřebné. (imro)
  • 23-milionové kostýmní drama vydělalo během úvodního víkendu (3.-5.9. 2004) 6,2 mil. dolarů. Vzhledem k počtu kinosálů, ve kterých se promítal (1051), to byl slušný výsledek. Ze severoamerického kontinentu potom odkráčel s celkovým ziskem 16,1 milionů. (imro)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno