Reklama

Reklama

Přednosta

  • Česko Station Agent (festivalový název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Povolání z titulu filmu odkazuje k ranému období americké železnice a kdysi patřilo přednostovi stanice a výpravčímu v jedné osobě, jenž zároveň provozoval v téže budově i obchod či holičství. Třicátník Fin McBride (Peter Dinklage) je samotář a nade vše miluje vlaky. Kdysi dávno se dobrovolně izoloval od okolí, které, zdá se, zajímá pouze jeho trpasličí vzrůst. Ovšem jen do okamžiku, kdy Finovi zcela změní život nečekané dědictví v podobě mechem obrostlé budovy léta nepoužívané železniční zastávky na newjerseyském venkově. Finův svět osamělých procházek a čekání na projíždějící vlaky, tak vzdálený povaze titulního zaměstnání, „naruší“ hned dva noví lidé, upovídaný majitel pojízdné kavárny Joe (Bobby Cannavale) a roztržitá malířka Olivie (Patricia Clarksonová). O tom, že „samota je snesitelnější, když jsou na ni tři“, vypráví se suchým humorem a neokázalou citlivostí jeden z divácky nejúspěšnějších nezávislých snímků roku 2003. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (282)

predators 

všechny recenze uživatele

V zapadákově někde v New Jersey se odehrává příběh malého člověka s velkou láskou k mašinkám na kolejích. Mimochodem, ty mu sahají skoro po kolena. :-) A přesně jak říká jeden člověk "V Jersey nic není, vůbec nic", tak má v tomto pravdu, ale tento film je nějakým zvláštním způsobem zajímavý a zábavný. 70% ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Nádherný, malý, príjemný, trpkosladký film a dôkaz toho, že nezávislý film môže mať dej a nemusí byť nakrútený len pre nejakú 500-vku vyvolených. Vo filme exceluje osamelý Peter Dinklage, niekedy som sa až bál, že to nehrá, ale doslova prežíva. Pochváliť musím aj brilantný soundtrack a nádhernú scenériu. Jeden z najlepších filmov, aké som videl. ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Spíše k pěti hvězdičkám. Neuvěřitelný životabudič máte-li náladu na draka. Vzhledem k tomu jaká pověst předchází tomuto snímku, tak filmově o takový zázrak zase nejde. Jenže funguje naplno, zní to sice divně, ale je to tak. Nejlépe si to představíte pokud si vzpomenete jaké pocity ve Vás zanechal Ghost Dog. Tedy pokud byste si odmysleli "násilnou, akční a mafiánskou" složku a zanechali jen tu část o vztazích. Herecké výkony jsou skvělé a postavy vzbuzují patřičné sympatie. Prostě pohodovka na zvednutí nálady. ()

freddy 

všechny recenze uživatele

Další film ze série, jíž Česká televize označuje za Americké nezávislé léto. A další úchvatný film, kterému dávám maximální hodnocení. Příjemný, milý, úchvatně lidský příběh o člověku, jež vybočuje z řady, ale přesto má rád život, má svoje zájmy a sny, má svoje touhy a má city a srdce. Nemohu jinak, než vyslovit poklonu všem, kdo se na filmu podíleli, protože takovýhle milý laskavý snímek se hned tak nevidí. Úchvatné herecké výkony, které hereckým představitelům snadno uvěříte, perfektní scénář, bezchybná a příjemně lidská režie, nemám prostě filmu co vytknout. Je vidět, že představitel hlavní role, Peter Dinklage, vložil do své role všechny své pocity a skoro bych uvěřil, že tohle je opravdu jeho život. Tak věrohodné to bylo. Na tenhle snímek budu ještě velmi dlouho vzpomínat, protože to je snímek, který by rozhodně neměl zapadnout, a to ani v paměti těch, kteří ho viděli. Pět hvězdiček plných až po okraj dávám tomuto snímku, protože je jedním z nejlepších, které jsem kdy viděl. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Vcelku povedený film, který však nemá čím zapůsobit. Příjemný civilní příběh tak jak jsme jej viděli již mnohokrát, nepřináší nic nového. Scénář nenní žádná bomba, ale rozhodně je sepsán chytlavě, i když několik chyb by se našlo. Smutné je přílišné soustředění na postavu Joea, který je vlastně podstatný jen na začátku a film by se mu rozhodně měl věnovat podstatně méně. Takhle je naprosto okatě použit k naplnění momentů, který by jinak mohly - ale já si to nemyslím - být pro diváka nesnesitelně nudné. samotný začátek je více než povedený, 'autonehoda' je zábavná a všechno funguje tak jak má, ale poté je už cítit tvůrčí bezradnost. Přichází několik velice zbytečných linií a příběh postrádá pevné body. Režie je příjemná, obraz ruší snad jen v jedné jediné scéně, jinak není co vytknout, jen škoda že se Thomas McCarthy nepokusil alespoň maličko zaexperimentovat, přinést nějakou inovaci, příběh k tomu přímo vybízí. Ne, nemám na mysli něco okatého, ale... Rozumíme si? Zmizení, či spíše zhroucení Olivie v půslce příběhu, které mělo nastartovat změnu okolí působí rušivě a do celkového kontextu nezapadá, ale jinak jsou emoce velmi snadno uvěřitelné. Z herců stojí za zmínku zejména Peter Dinklage, neboť jeho výrazové prostředky mluví za všechna slova. Finbar za snímek neřekl nic hloupého, málem jsem ho obdivoval a jako hlavní postava v novém světě (to už moc nevyšlo) je napsán dobře. Další kdo by tu stál za zmínku je obsluha v baru, ale jistě chápete, proč je zbytečné se o tomto štěku nějak více rozepisovat. Prostě je více než přirozená - že by pravá obsluha baru? Tohle je ten typ filmů, na který jsem se díval jen kvůli jedinému povedenému obrázku, nic jiného pro mě nemůže být větším lákadlem. V podstatě jsem věřil, že si s snímek užiju tak jako kdysi bezvadné Bouchače a bouchačky. Přestřelil jsem. Jasně, je to slušné, zábavné a snaží se to probudit emoce, ale stejně tak je to příliš vypočítavé. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (11)

  • V nemocnici na konci filmu čte Joe autobiografii Roberta Evanse "The Kid Stays in the Picture" (Kulmon)
  • Všechny výtvarné práce, které jsou v Oliviině domě byly namalovány a poskytnuty herečkou Jessalyn Gilsig, přítelkyní režiséra McCartyho (Kulmon)
  • Rozpočet: 500,000 dolarů. (Saku)

Reklama

Reklama