Režie:
Mike NicholsScénář:
Kevin WadeKamera:
Michael BallhausHudba:
Carly SimonHrají:
Melanie Griffith, Harrison Ford, Sigourney Weaver, Alec Baldwin, Joan Cusack, Philip Bosco, Nora Dunn, Oliver Platt, James Lally, Kevin Spacey, Robert Easton (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Tess McGillová není příliš spokojená se svou současnou prací. Její nadřízený David Lutz jí dohodí možnost pracovat pro jistého Boba v oddělení arbitráží. Jak se ale ukáže, opilý Bob hledá spíš holku do postele než asistentku. Rozzlobená Tess rozešle všem o Lutzovi nelichotivý mail … a musí si hledat novou práci. Nakonec sežene místo sekretářky oddělení, které právě dostalo novou šéfku, Katharine Parkerovou, stejně starou jako Tess. Katharine se chová velmi přátelsky, dá Tess několik dobře míněných rad a na oplátku vyslechne Tessin nápad na výhodnou obchodní transakci. Pak ale Tess oznámí, že příslušný klient nemá o transakci zájem. Brzy nato odjíždí Katharine na víkend na hory. Zlomí si tam ale nohu a zdá se, že si několik týdnů pobude na lůžku. Tess ji má zastupovat a postarat se též o její byt. A právě tam Tess v počítači najde, že se Katharine zcela bezostyšně chystá prodat její nápad klientovi. Hodlá transakci uskutečnit spolu s jistým Jackem Trainerem. Tess ani minutu neváhá: rozhodne se, že transakci uskuteční sama… (TV Prima)
(více)Recenze (189)
Klidně by se to mohlo jmenovat Útok šílených účesů. Vlasové kreace všech ženských postav neznají míru a nezaleknou se ničeho. Joan Cusack tam vypadá tak ohavně, až jsem čekal, že si jí Sigurney Weaver splete s Vetřelcem. Ale jinak je to inteligentní film se sympatickou hlavní hrdinkou a Harrisonem Fordem, v době, kdy byl ještě frajer. Měl jsem z toho dobrej pocit z poctivé filmařiny. ()
Harrison Ford v době svý největší slávy (anebo těsně po ní), Sigourney Weaver rovněž a Melanie Griffith v její životní roli. Zbytek je casting. Film je z konce 80. let, což bezpečně poznáte podle značně excentrickýho líčení, ale zároveň poměrně sexy garderoby (alespoň pokud jde o negližé). Mno a jinak je to takovej ten stokrát viděnej příběh o Popelce, což není až tak podstatný. Podstatný je, že nejlepší scéna je hned v úvodu, když jí zkoksovanej Kevin Spacey pouští "omylem" v limuzíně porno :D :D ()
3,5* Skvělé herecké výkony, úžasná ústřední píseň Let the River Run od Curly Simon a zručná režie Mike Nicholse. Nic víc, nic míň. Je to jemná, zábavná komedie, která potěší i po letech a nic hlubokého neřeší. Možná, kdyby se scénárista ještě trrochu zasnažil a propracoval jednotlivé figurky o trochu víc, mohl by to být vynikající film. ()
Je sice hezký, že se v hlavních i vedlejších rolí objeví několik (dneska) známejch herců, jenomže příběh prakticky nemá co nabídnout. Zub času je neúprosnej a v dnešní době už působí scénář nudnym a vyprázdněnym dojmem. A taky jsem v něm cítil podtext "americkýho snu" (jak řadová a obyčejná sekretářka díky svejm ambicím a přesvědčení "že to dokáže" ke štěstí přišla). K dobru budiž pár záběrů na pěkný lajdáky Melanie Griffith. Tolik nominací na Oskara fakt nechápu, dvě silnější hvězdy. ()
(Kevin Spacey s xichtem na kozách:) Prominte, promiňte, nechal jsem se unést... Věru. Hodnocení filmu mocně poznamenala osobní intolerance vůči Melanii Griffith, herečce jediné dobré role: Úlohu tupé a zlé matky třináctiletého objektu vášně Humberta Humberta v Lolitě Adriana Laynea, která včas končí k radosti mé i hlavního hrdiny pod koly automobilu, zvládla na jedničku. Oblíbenkyně (I have head for business and a body for sin.) hraje v této oslavě yuppie kultury ambiciózní, povrchní a neoliberarismem lobotomizovanou krávu, která na hranici třicítky vzdor evidenci věří, že cesta k úspěchu vede přes snahu, samostudium, pracovitost a loajalitu k nadřízeným. Přitom jde o sebelítostivou husu, která kníká, postrádá špetku charisma a není snesitelná, ani když luxuje byt nahoře bez. Na cestě k úspěchu, který je tu pro každého, jen si toho většina ke své smůle nedokáže všimnout, Melanii doprovází Ford, pitvořící se ku prospěchu této pohádky jako Woody Allen, a Weaver v uvěřitelné roli korporátní svině, jimiž by v jen trochu realističtějším filmu měli být všichni zúčastnění. Čas mimo pracovní dobu je klíčový. V pozadí lze zahlédnout Davida Duchovnyho atakujícího hranici dvaceti let, lahodná je i atmosféra a estetika osmdesátek, jejichž dekadenci se nám momentálně daří překonávat. Mike Nichols natočil za svou kariéru lepší a chytřejší filmy. ()
Galerie (75)
Photo © Twentieth Century-Fox Film Corporation
Zajímavosti (24)
- Když Tess (Melanie Griffith) na lodi vytrhne stránku z časopisu, článek se týká Olympie Dukakis a jejího bratrance Michaela Dukakise, tehdejšího guvernéra Massachusetts. Olympia si zahrála malou roli personalistky na pracovním úřadě. (kenny.h)
- V původním scénáři byl asistentem Tess (Melanie Griffith) v nové práci muž. To bylo změněno na ženu (Amy Aquino), aby se ukázalo, jak se Tess chová k jiné ženě, když se její role obrátila. (kenny.h)
- Roli Catherine mohly hrát Kathleen Turner, Cher, Geena Davis nebo Debra Winger. Největší šance pak měla Shelley Long. O Tess měly zájem Brooke Shields, Diane Lane nebo Sarah Jessica Parker. V začátcích projektu se uvažovalo i o Demi Moore. Lorraine Bracco prošla konkurzem, ale vzhledem k volbě Mika Nicholse nebyla obsazena. (kenny.h)
Reklama