Série(5) / Epizody(66)
Obsahy(1)
Když agent topmodelky Madelyn 'Maddie' Hayesové (Cybill Shepher) utekl se všemi jejími penězi do jižní Afriky, nezbylo jí než dům a prodělečná detektivní agentura nazvaná City Angels vedená laxním bohémem Davidem Addisonem (Bruce Willis). Maddie ji přejmenovala na Blue Moon a i přes původní záměr ji rychle prodat, vrhla se na práci soukromého detektiva se zájmem. Agentura Blue Moon se stala tím, co potřebujete, když váš manžel zahýbá, jste ohroženi bláznivým vrahem nebo unesli vašeho milého a šílený zabiják ohrožuje svět. A to vše s Maddienou krásou, Davidovým šarmem, rýmováním sekretářky Agnes DiPesto (Allyce Beasley) a bláznivostí jejího přítele Herberta Quentina Violy (Curtis Armstrong). (monolog)
(více)Recenze (144)
Měsíční svit nasadila Česká televize hned na začátku 90. let a v první polovině 90. let ho ještě dvakrát reprízovala. Ve své době to mělo pro mě slušný půvab, byl to seriál, který představoval závan svěžího větru proti klasickým dietlovským kouskům z televizního archivu a nedej bože budovatelských seriálů od horších autorů. Mezi dvojicí hlavních hrdinů fungovala ta správná chemie, dialogy jiskřily a zvlášť Bruce Willis vypouštěl své proslulé hlášky. Řekl bych, že šlo o nejlepší roli Cybill Shepherd. Neviděl jsem zdaleka všechny epizody, takže netuším, jestli ke konci neměl seriál sestupnou tendenci. Každopádně zvláštní mix romance, komedie a kriminálky na mě udělal dobrý dojem. Celkový dojem: 60 %. ()
Mladý Bruce Willis v prvních dílech seriálu Moonlighting – takhle si představuju Calvina, když se dostane těsně za pubertu a místo Hobbse mu osud nadělí fantastickou Cybill Shepherdovou, ještě chladnější, než je Calvinova máma, když vaří opičí mozky se špenátem. Minimálně v první sérii (a v první půlce druhé) skvělé syžetové i žánrové žertíky, rozmanité a rozverné přesahy za filmovou realitu k divákům, a v každém dílu nový geniální nápad, jak vtipně posunout a proměnit celek - v rovině příběhové i metafilmové. Radost sledovat. Jakmile se však v druhé půli 2. série z parťáků stanou milenci, napětí prudce klesá, záběr, přesahy a propracované zápletky seriálu z netradiční detektivní kanceláře se rázem zužují na monotónní milostnou problematiku lepší telenovely a úroveň celku strmě klesá - chci věřit, že jen přechodně, ale neměla jsem už po několika plonkových dílech sílu dívat se dál. ()
Americký krimi seriál, který nastartoval kariéru Bruce Willise a určil typ rolí, kde bude jako ryba ve vodě - hláškující drsňák. který je občas zranitelný. Úplně mi to sice nesedlo, ale začátek kariéry byl určitě lepší než závěr akčního hrdiny, kterým se Willis stal, když měl tento seriál pár týdnů pauzu a on si stačil natočit akční legendu Smrtonosná past (1988). ()
Kdovíjak vysokolevelová zábava to skutečně není, ale chemie mezi Brucem a Cybill prostě funguje, a už jen kvůli Willisovým hláškám má smysl se na to dívat, pokud se potřebujete jen tak trochu uvolnit při něčem aspoň trochu vtipném. V následujících sériích už došly nápady nebo už dva hlavní hrdinové nechtěli moc hrát, tak jejich roli přebírají Curtis Armstrong a Allyce Beasley, což je už dost o ničem. ()
Bruce Willis je tu úžasný (ostatně jako vždy), ale moc mě to nebavilo. Nemá to spád ani ten správný náboj, který i z průměrných seriálů dělá kultovní záležitosti. Příliš se tady mluví, ale vtipný to není. Hlášek tu je taky poskrovnu a díly, které řešily vztah mezi Cybillou a Brucem byly nesnesitelné svojí rozvleklostí. Oproti Profesionálům nebo i proti Dempseymu a Makepeaceové hodně slabý odvar, asi jako dvacetkrát louhovaný čaj. 55% ()
Galerie (67)
Photo © American Broadcasting Company (ABC)
Reklama