Reklama

Reklama

Vlastníci

  • Česko S péčí řádného hospodáře (pracovní název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Paní Zahrádková (Tereza Voříšková) s manželem (Vojta Kotek) idealisticky chtějí, aby společnými silami dům zachránili. Novomanželé Bernáškovi (Jiří Černý, Maria Sawa) se s nadšením připojují. Paní Roubíčková (Klára Melíšková) pedantsky kontroluje řádný průběh schůze. Paní Horvátová (Dagmar Havlová) všechno iniciativně komentuje. Naivní pan Švec (David Novotný) zastupuje svojí maminku. Paní Procházková (Pavla Tomicová) s panem Novákem (Ondřej Malý) hledá způsoby jak zhodnotit svůj majetek. Pan Nitranský (Andrej Polák) touží po půdě v domě a pan Kubát (Jiří Lábus) důsledně sabotuje jakékoliv rozhodnutí. A v pozadí číhají bratři Čermákovi (Kryštof Hádek, Stanislav Majer), jen starý pan profesor Sokol (Ladislav Trojan) zatím nic nekomentuje… (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 101)

Shakers 

všechny recenze uživatele

Možno keby, že som vlastník baví ma to viac. Musím uznať, že film natočený v jednej miestnosti je nadmieru vydarený v tom, že moc nenudí. Skôr ma nebavili niektoré postavy a iné mi prišli zas zbytočne otravné, alebo nasilu vtipné, no najviac ma sklamal záver, ktorý už stagnuje a nezaujme toľko. Inak fajn, určite to lepšie s českej produkcie. 50% - 2* ()

verbal 

všechny recenze uživatele

To nejlepší z našich lůzru a hnojů! Fantasticky napsaná a ještě lépe zahraná koncentrovaná kvintesence zmrdstí, maloměšťáctví, debility, přizdisráčství, vychcanosti, bonzáctví, afektovaného pičizmu a lopatistického egoismu pod jednou hnijící střechou. Absurdní karikatura? Ani hovno. Libovolný náhodný dvanáctičlenný výtěr z populace bude obsahovat nadpoloviční většinu těhle hovad. Už jen při pohledu sem je zřejmé, kolik těch pičusů nevydýchalo pohled do zrcadla, nebo nepochopilo, na co se vlastně vůbec dívají. Komedie? Ani hovno 2. Mrazivá tragédie, jejíž transpozice do makro roviny rovná se Babitch. Na naše poměry nebývalý sarkastický skvost, který oproti většinovým kinoprodukcím alá TV Hovna a Prima Hnooj vypadá jako Chamonix vedle Špindlu nebo chcete-li jako luxusní belgická čokoláda vedle úplavičného průjmu. Za tohle zasloužíš pořádně zcákat záda, Jirko. Bravo. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Režijní debut herce Jiřího Havelky Vlastníci mě už od reportáže na ČT24 čímsi zaujal. Jen těžko říct čím přesně to bylo. Snad zajímavým a originálním nápadem pro celovečerní český film? Parádně nabité české herecké obsazení? A následně snad i trailerem, který nevypadal jako to největší dno současné české kinematografie? Všechno to jsou lákavé argumenty a ve finále dost možná hrálo mému zájmu o Havelkův debut vše zmíněné. A já doufal, že se to Havelka zvládne. Že natočí něco co už tu dlouho nebylo. Nejzábavnější český film za poslední dlouhou dobu. A víte co ? Havelka dokázal nejen natočit nejenom nejvtipnější český film dekády ale zároveň pravděpodobně i nejchytřejší český film dekády! České Vlastníky jde snadno přirovnat k Dvanácti rozhněvaným mužům. Ve filmu Sydneyho Lumeta je téměř po celou dobu filmu dvanácti členná porota zavřena v jedné místnosti aby rozhodla o vině/nevině mladého muže a o jeho případné popravě. Ve Vlastnicích se řeší o trošku triviálnější téma- schůze vlastníků domu a řešení toho co s domem půjde dál. Opět se film téměř výhradně odehrává v jedné místnosti, opět je tu spousty postav, které se ne a ne shodnout a stejně jako Lumetovým 12 mužům se Vlastníkům podaří diváckou pozornost udržet po celou dobu. Ne, nesrovnávám Dvanáct rozhněvaných mužů a Vlastníky i přesto, že spolu mají společného ještě více než by se mohlo zdát. Stejně jako Lumetovi se totiž Havelkovi podařilo vytvořit sondu pro vnik do lidské duše, který na rozdíl od Lumetova filmu sází i na něžné pohlaví. A i když to má své vedlejší účinky (především je tu jedna ženská postava, která je jedna z mála věcí, která mi film sráží dolů), ve finále se Havelkovi povedlo aby každé postavě dodal duši, povahu a názory a funguje to. Téměř každé postavě! Vlastníci mají vskutku parádní obsazení kde je těžké vyzdvihnout jednoho nad druhého a nějak tak shrnout nejlepší herecký výkon z filmu Vlastníci. Já si to přesto dovolím- Je to Tereza Voříšková! Jedna z nejtalentovanějších hereček české kinematografie zde dostala typ role, kterou snad ještě nikde předtím nehrála a zvládla to naprosto dokonale. Voříšková i přes svůj relativně mladý věk (30 let) má už na kontě spousty kvalitních výkonů, přesto si dovolím její výkon ve Vlastnících nazvat nejlepším hereckým koncertem její kariéry. Voříšková zde ztělesňuje předsedkyni vlastníků a je naprosto skvělá. Voříšková jede celou dobu na plný výkon a ve dvou scénách se jí opravdu podaří překonat povolenou rychlost. Boží výkon za který by tohle boží stvoření mohlo na jaře konečně dostat ( ne zas tak božského) Českého lva. Jenomže by bylo nefér zmínit královnu obsazenstva a nezmínit prince a princezny obsazenstva. A zde si prosím pěkně přidejte všechny ostatní- Jiřího Lábuse, Ondru Nového, Davida Novotného, Kryštofa Hádka, Vojtu Kotka, Andreje Poláka, Pavly Tomicové, Standu Majera nebo Kláru Melíškovou. Všichni z nich si svoje role naprosto užívají a dokáží dolovat jednu skvělou hlášku za druhou. Jediný kdo mi ve finále z castingu nesedl byla Dagmar Havlová, jejíž role sice ztělesňuje další stereotyp, ve finále je ale bohužel z celého hlavního castu nejslabší. Musí se ale dodat, že Ladislav Trojan ze sebe dostává všechno i pouhým nevnímavým čtením knihy. A to je prostě paráda. Co myslím těmi stereotypy? Jednoduše to, že se Havelkovi ve svém scénáři povedlo do každé postavy dodat jistý typ člověka. Jiří Lábus tu ztělesňuje bývalého bolševika, který se nebojí ozvat s tím, že dřív možná fakt bylo líp. Klára Melíšková zase typ přepracované puntičkářky, která vše potřebuje dokonalé a vyžaduje to od každého člověka. Andrej Polák zase homosexuála, který se bohužel dočká toho, že se jeho sexualita stane na setkání vážným tématem. David Novotný člověka, který je dost možná schizofrenik a možná jen pouhý hlupák. Dagmar Havlová zase drbnu, která vše musí mít z první ruky. A pak je tu třeba taky míšený pár nebo právě onen tichý děda v podání Ladislava Trojana ke kterému život nebyl nejmilejší. Havelka se zde opravdu dokáže během času stráveného v té prokleté místnosti vyjádřit ke spoustě tématům ať už co se týče sexuality, potencionální nákazy AIDS či ebolou nebo politické minulosti. A právě v těchle momentech dle mě tkví inteligence Vlastníků, kteří tato témata sice nabízejí s nadsázkou a lehkým humorem, rozhodně tím ale chtějí něco říct. Opravdu to není film co by zesměšňoval gaye nebo etiopany. Zároveň jsou Vlastníci i přes svou komorní atmosféru náležitě audiovizuálně propracování a hezky se na ně kouká a zvuk se hezky poslouchá. Střih je poté jedná velká paráda a dokazuje se, že se z tohohle tématu dá vystřískat ještě více než by se mohlo zdát. "komedie pro ty, co to nezažili, a drama pro ty, kteří tím žijí” – přesně tenhle slogan je vůči Vlastníkům ideální. A pravdivý. Pokud se v tom filmu najdete tak je to pravděpodobně tím, že jste vlastník. Nikdy jsem se domovních schůzek nezúčastnil, díky Havelkově režijnímu debutu je to ale aktuálně děsivější podivaná než koncert Ariany Grande (I když zas tak moc asi ne.....). A zároveň musím Havelkovi smeknout, protože finále je neskutečně silný zážitek nad kterým se divák zamyslí a tipuju, že ho ještě nějaký čas z hlavy nedostanu. Vlastníci skvěle žonglují mezi humornou komedii a sociální problematikou a funguje to. Děkuju Jirku Havelkovi, ještě víc ale ještě jednou děkuju za ten boží výkon Tereze Voříškové! Dost možná nejen český top roku ale i český top roku minimálně posledních 5 let! () (méně) (více)

kingik 

všechny recenze uživatele

Marhoul obcoval s kozlem, českým Lvem i Ferdou Mravencem. A vyhrál co se dalo. Havelka pozval duchovně na svoji schůzi vlastníků bytových jednotek Formana s Polanskim. A založil novou tvůrčí vlnu, která boří mýty o tom, že film není stavěn na divadelní minimalismus. Do jedné místnosti sezval unikátní hereckou sestavu, která ukazuje precizní studii lidské malosti, pokrytectví a nectnosti v mnoha podobách. A je toho ještě víc, což už nebudu zdlouhavě rozebírat, neb na to má film k dispozici Terezu Rambu, Vojtěcha Kotka, Jiřího Lábuse, Dagmar Havlovou, Kláru Melíškovou a mnohé další. Všichni do jednoho jsou jedineční. Na diváka se od samého počátku valí dialogové/konverzační tsunami, a kdo není připraven, bude smeten. Doporučuji, abyste se před zhlédnutím tohoto vskutku divadelního kusu nezatěžovali díly konverzačního ražení a byli v "čerstvém" stavu, neb jen tak se stanete dalším (neviditelným) účastníkem schůzování. Příznivci divadelních her jsou určitě v mírné výhodě a tedy dobře vědí, do čeho jdou. Film si prochází vývojem. Rozjíždí se na realistickém půdorysu a postupně přechází do bizarních pater, v nichž se originálně hláškuje, probíhají hysterické i rasistické a homofobní výlevy. A končí se zcela neprozřetelně a v rozporu s logikou dění. Jiří Havelka a spol. přišel s něčím ojedinělým, inteligentně a mnohovrstevně posazeným a v českém filmu vzácně (ne)vídaným jevem. 7/10 ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Vlastníci jsou krásným průkazem toho, proč nemůžeme mít v Česku častěji dobré filmy - naprosto a zcela otevřeně nevěří tomu, že jejich publikum má IQ nad 5 budů a pochopí něco, co mu nebude explicitně několikrát vysvětleno. Jak může vzniknout inteligentní konverzačka, když tvůrci nevěří, že budou mít inteligentní diváky? I když to má nakročeno správným směrem, tak nakonec jen očividné karikatury (když má být někdo hloupý, chová se bez přehánění jako by trpěl diagnostikovatelnou retardací; když má být pedant, chová se jako robot; když má být někdo nedůvěryhodný, chová se jako úlisný bondovský padouch) hrají svou očividnou roli v očividném příběhu. Nemůžu tak úplně respektovat film, který otevřeně nerespektuje mě a říká mi do očí, že jsem idiot. A je to taková škoda, protože film, který se nebojí vyvolávat nepříjemné a tíživé emoce, je přesně potřeba. Bohužel na satiru to je karikované málo a na drama moc - prostě takový ten český mišmaš. Nicméně jako se Sophiině volbě zvyšuje hodnocení za výkon Meryl Streep, musíme docenit přítomnost Dáši Havlové - nemůžu dát podprůměrné hodnocení. Vůbec by jí Meryl měla dát nějakého svého Oscara. Všechny herečky by jí měly nějakého dát. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (28)

  • Vojtěch Kotek kvůli natáčení filmu výrazně přibral, aby se následně vrátil na svoji původní váhu. Dle svých slov zhubl po natáčení 17 kg během tří měsíců. (Jandam)
  • Film v českých kinech navštívilo 307 808 diváků. (tsatsiki)
  • „Iniciativní. To je přesné. Jirka Havelka mi nabízel jinou roli, ale já jsem měla chuť si v lehké karikatuře vyhrát s paní Horvátovou, která mi připomínala jednu osůbku. Lehce nic nechápající, a přitom do všeho strkající nos,“ prohlásila Dagmar Havlová o své roli. (Duoscop)

Související novinky

Podzimní VOD novinky na CANAL+

Podzimní VOD novinky na CANAL+

19.10.2023

Vypadá to, že babí léto je za námi a teplé počasí se s námi letos už definitivně rozloučilo, takže pokud hledáte způsob, jak trávit chladnější podzimní večery, máme pro vás pár tipů na filmy a… (více)

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

10.11.2020

Po dvou nezdařených pokusech uspořádat filmový festival Kino na hranici v tradiční podobě se organizátoři rozhodli, že letošní ročník uspořádají on-line. Bude se konat ve dnech 23.–29. listopadu.… (více)

27. Český lev – výsledky

27. Český lev – výsledky

07.03.2020

Letošní 27. ročník cen České filmové a televizní akademie Český lev se tradičně udílel v pražském Rudolfinu. Večer, inspirovaný tradičním českým cibulákem, plný největších hvězd českého filmu… (více)

Ceny české filmové kritiky – výsledky

Ceny české filmové kritiky – výsledky

02.02.2020

Nejlepším filmem roku 2019 byl českými kritiky zvolen road movie Staříci. Hraný debut Ondřeje Provazníka a Martina Duška o pomstě a spravedlnosti získal kromě nejvyššího ocenění na 10. Cenách české… (více)

Reklama

Reklama