Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Katharine Hepburn ztvárňuje v tomto napínavém dramatu Ann Hamilton, dceru vědce (Edmund Gwenn), která si po nevydařeném románku bere pohledného, ale poněkud záhadného a vynalézavého podnikatele Alana Garrowaye (Robert Taylor). Ale manželské blaho je pouze krátkodobé, protože Alan se odmítá bavit o svém nezvěstném bratru Michaelovi. Pohřešovaný Michael se stává Anninou posedlostí, její zvědavost jí provokuje ještě více po náhodném setkání se Sylviou Burton (Jayne Meadows), mladou ženou, která figuruje v životech obou bratrů a navíc se velmi podobá Ann. Nehledě na Alanovy zoufalé obavy je Ann donucena vyřešit záhadu Michaela, až do okamžiku, kdy odhalí, že Alan mohl docela dobře svého vlastního bratra sám zabít…Undercurrent je významný tím, že v něm debutovala Jayne Meadows a je také význačným průlomem v kariéře Roberta Mitchuma. (J_Fiu)

(více)

Recenze (16)

Kangax 

všechny recenze uživatele

Psychologicky ladená dráma s prvkami noiru, jemne inšpirovaná hitchcockovou Rebekou (1941). Spodný prúd je výborný názov pre hlavnú zápletku, točiacu sa okolo čoraz silnejšej fascinácie hlavnej hrdinky (Katharine Hepburn) manželovým bratom, ktorého však nikdy nevidela. Prvá polovica filmu je síce prakticky len sledovanie zdanlivej novomanželskej idylky, ale bavila ma aj tak. Atmosféra pomaly hustne a postupne v druhej časti sa dočkáme viacerých dobrých režisérskych nápadov a kamerových záberov. Len škoda trochu presladenejšieho záveru, ktorý čiastočne znegoval poslednú temnú a násilnú polhodinu. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Příběh o ženě, která se provdá za bohatého podnikatele. Zezačátku to vypadá, že jejich štěstí nebrání nic kromě obav o to, aby mu byla reprezentativní manželkou ve společnosti a podobně. Postupem času se, ale do jejich vztahu vkrade někdo třetí - Allanův bratr Michael. Allan ani nikdo ze služebníků o něm nechtějí mluvit, a tak se Ann rozhodne zjistit pravdu o záhadném Michaelovi sama. Jediným problémem tohoto dramatu je to, že se strašně dlouho rozbíhá a má zbytečné dvě hodiny. Atmosféra ve druhé půlce byla úžasná a napínavá. Bohužel ta první půlka působí trochu jako nudné vyprávění o téměř idylickém manželství, které je narušeno záhadou. Určitě tam ta idylka a určitá bezstarostnost patřila, aby mohl patřičně vyniknout závěr, ale jenom si myslím, že to bylo zbytečně natahované a zdlouhavé. Herci samozřejmě výborní. Škoda, že Mitchum neměl moc prostoru. ()

Reklama

majo25 

všechny recenze uživatele

Dobré obsadenie, občas fungujúca atmosféra a nie nezaujímavý námet na mysterióznu drámu. Ale od trileru to malo ďaleko, keď si odmyslím záverečných 10 minút, tak vôbec. Premrštená stopáž má na svedomí zbytočne dlhé úvodné predstavovanie postáv a ich vzťahov a to podstatné sa začne diať až niekde ku koncu. Tajomný opar na celým dejom je v poriadku, občas sa podarili aj atmosferické okamihy, ale aj keď príbeh napriek značnej rozvláčnosti celkom nenudí, očakával by som od neho viac, hlavne na napínavosti a vierohodnejšej dovysvetlenosti. ()

Topco 

všechny recenze uživatele

Musím použiť frázu „v jednotlivostiach silnejšie než v celku“ a som presvedčený, že ak by to nebolo také rozťahané, je to skvelý film. Goticky ladená melodráma ústiaca v noirový thriller, pričom za „noir“ kope najmä kamera Karla Freunda (viď skvelú nočnú scénu v stajni). Herci výborní (Taylor ako tajomný manžel dokáže byť desivý, Hepburn hrá obe polohy – peknú aj rozrušenú – dobre a Mitchum má čaro, len škoda, že je ho tu málo), takisto je skvelá hudba i kamera. Škoda len, že príbeh manželstva z vyššej spoločnosti, ktoré dobehne minulosť manžela, nie je kompaktnejší. 3,5* ()

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele

Potkáš-li čistě náhodou nějakýho krásnýho, bohatýho a úspěšnýho chlapa a bude-li tě chtít, bude za tím určitě nějaká obrovská kulišárna... I tak by se dal jednou větou charakterizovat tento film. Beztak o tom bude nějaký Murphyho zákon a když ne Murphyho, určitě paní Murphyové. :-) Robert Taylor byl opravdu super (jak jinak), dokonce jsem se i nějakou chvilku bála (sic), i když lidem zvyklým na dnešní thrillery by se to mohlo zdát směšné (ale mi zas vyhovuje, že tohle ve mně nevyvolává až tak děsivý pocity jako třeba Jezero smrti). Katherine Hepburn se mi sice ani nijak zvlášť nelíbila ani ve mně její herectví nezanechalo nějaký hluboký zážitek (třeba přijde v Lev v zimě) a Mitchuma jsme tam viděli dohromady asi tak 10 minut a to ještě od druhé půle filmu, ale protože Roberta jsem si tam užila dost a dost, tak mi to vůbec nevadilo. V téhle době se mu konečně podařilo „vydupat“ si ty role, o něž po celou dobu své herecké kariéry tolik stál (jak píše už Karkulka), kromě této, Johnny Eager (1942) a Conspirator (1949 s Liz Taylor) také High Wall (1947) a zřejmě ty konečně herecky komplikovanější role vyvrcholily obsazením do role Marca Vinitia v Quo vadis (1951) (kde ho sice herecky zastínil Ustinov), všechny zahrál výborně, ač ty předchozí role z konce XXX. let byly (až na výjimky) takové to veni, vidi, egi, když už jsme u toho starého Říma – přišel jsem, viděl jsem, zahrál jsem... Ale zpět k tomuto filmu. Pěkné scény se zvířátky - koně, pes. Ta scéna na tom srázu byla taky povedená. Snad jediná věc, která mi připadala jako naprostá pitomost byla, že měla Jayne Meadows (co hrála Sylvii Burton) být nějak podobná Katherine Hepburn (ať už obličejem nebo postavou), ale to je malá věc a nezkazí to celkový dobrý dojem z filmu. ()

Galerie (130)

Zajímavosti (4)

  • Jedná se o první film herce Roberta Taylora po jeho návratu z vojenské služby během druhé světové války. (Conspi)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno