Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Policista Wayne zachrání život jednomu člověku. Zanedlouho se dozví, že to byl známý gangster Frank. Ten ho za odměnu pozve do svého nočního klubu. Trochu se spolu seznámí, a když Frank zjistí, že Wayne žije sám, pošle mu jako " dárek" dívku Glorii, aby mu týden dělala společnost. Wayne ji chce vyhodit, ale Glorie mu vysvětlí, že kdyby ji Frankovi vrátil, dostala by se do maléru ona a její bratr, který Frankovi dluží peníze. Wayne si ji tedy doma nechá, vyspí se s ní, vznikne mezi nimi vztah. Po týdnu si Frank přijede Glorii vyzvednout, ale Wayne mu ji už vydat nechce, protože s ní chce žít.Frank mu nabídne, že Glorii prodá za 40. tisíc. Wayne hořko těžko peníze sežene, ale Glorie takový kšeft odmítne a sama odejde. Frank si pro ni přijde znovu, vypadá to, že se střetne Frankův gang a policajti, kteří přijedou zase podpořit Wayna. Frank s Waynem se tvrdě poperou, do toho zmatku se najednou Glorie vrátí, a aby zabránila většímu maléru, rozhodne se, že se k Frankovi vrátí dobrovolně. Frank je ale také velkorysý, a když vidí, čeho je Wayne kvůli Glorii schopen a ona kvůli němu, vzdá se jí, a nechá je už oba na pokoji... (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (60)

Jiří K. 

všechny recenze uživatele

Začátek dobrej, ke konci jsem to vypnul při té tristní rvačce na chodníku před De Nirovým domem, říkajíc si, ti se snad zbláznili, ne? Divné, to bylo asi liduprázdné velkoměsto, nikdo nepřiběhl - nikoho to nevzrušovalo, nikdo nezavolal policii, asi je to v emérice normalní...to by se u nás v čechystánu stát nemohlo... ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Trochu jsem se toho filmu obával (aniž bych četl zdejší komenty), ale nakonec jsem byl velmi mile překvapen. Hodně příjemná lidská komedie o různých povahách a jejích nositelích. Ne že bych se u toho smál nahlas, ale docela jsem si to užil. Cítím z toho filmu duši, což se mi u těch současných moc nestává. Po hodně dlouhé době film, v němž mě bavil De Niro a zase mě na chvíli přesvědčil, že když chce a umožní mu to scénář, tak ve filmu i hraje a ne, že v něm jen je. Murray je bez debat, pokaždé, když se objevil, chtělo se mi chechtat nahlas. Nejvíc mě ale rozsekal David Caruso. ()

Reklama

kubilov 

všechny recenze uživatele

Produkce Martina Scorseseho, hlavní role Roberta De Nira, vedlejší role Umy Thurman a Billa Murrayho, mafiánsko-policajtský příběh... přesto s odřenými zády za pouhé 3*? Největší chyba je, jak už to tak bývá, v dost přihlouplém (místy až debilním) scénáři, který, i když se herci mohou přetrhnout, tak neobjasní snad vůbec nic. Je plný nelogičností, různých blbostí, zvláštních chování a spektakulárních rozhodnutí postav, zvláště pak motivace Murrayho postavy jsou maličko nepochopitelné. Dost zvláštní film, který z podprůměru vytahují pouze herci. ()

Rodin 

všechny recenze uživatele

Mdlé. Nápad to byl opravdu dobrý, jenže se v průběhu času prostě rozpliznul do takové jakési limonádičky pro americké vdané paničky v domácnosti. Tři hvězdičky dávám za herecké výkony všech čtyř představitelů hlavních a pohlavních rolí, kteří však, ruku na srdce, tentokrát předvedli také jen svůj standard, jakkoli vysoký. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

V kontextu všech jmen před i za kamerou (od produkujícího Scorseseho, přes klasika filmové hudby Elmera Bernsteina až po vynikajícího kameramana Robbyho Müllera) vyvolává "Vzteklej pes a Glorie" příznačně až vztek, jak moc potenciálu přichází vniveč a jak jako celek prostě nefunguje. Režírující one-hit-wonder John McNaughton, který si udělal jméno znepokojujícím "Henry: Portrét masového vraha", buďto tento projekt naprosto neukočíroval, nebo se pokusil tuctový scénář ozvláštnit mnohoznačností, která ale padá na hubu, neboť je stejně ve finále zcela anulována. Celý projekt je postavený na dvou až zoufale nekoncepčních nápadech. První představuje premisa postavená na rádoby důmyslné parafrázi slovní hříčky "no guts, no glory", kde poslední slovo je tentokrát v odkazu na titulní postavu psáno Glory. Druhý vtip filmu má spočívat v tom, že zde De Niro a Murray hrají zdánlivě proti svým klasickým škatulkám. V případě obou ovšem představují jejich zdejší party pouhou hodně vlažnou zahřívačku na jejich zásadně dotaženější role v "Jackie Brown" a "Na Hromnice o den více". Kámen úrazu spočívá v tom, že jejich zdejší figury se pouze tváří jako atypické díky místy překvapivě dobrým dialogům, jenže jednají zcela schematicky. Vyprávění totiž klame tělem, když dává značný prostor postavám a jejich frustracím, nejistotám a životním kompromisům. A to až do té míry, že si diváci mohou začít myslet, že se bude film vyvíjet jako mnohovrstevnaté drama, které se nebojí ukazovat atypické hrdiny stranou tradičně prezentovaných škatulek maskulinity. Jenže navzdory všemu potenciálu se slibně atypicky rozjeté vyprávění usadí v těch nejtradičnějších možných kolejích. Z pojednání o křehkých a obvykle skrývaných stránkách maskulinity nakonec vše ústí do prachsprosté manic pixie girl báchorky postavené navíc na debilním indoktrinačním schématu, že chlap si ženu udrží pouze, když někomu dá přes držku. ____ Překvapivě "Vzteklej pes a Glorie" v mnoha ohledech představuje přesný protiklad geniální dekonstrukce sebezahleděné toxické maskulinity v "Oldboy" Parka Chan-wooka. Oba filmy pojednávají o podivné hře a komplikovaně se vyvíjejícím vztahu dvou mužů, kde zásadní roli hraje žena dosazená po bok hlavního hrdiny. Také obsahují obrazy mnohdy zkratovitého násilí, bitek plných bolesti i vyčerpání a odehrávají se na pozadí odvrácené strany velkoměst s podivnými podniky a službami pro gangstery. Jenže zatímco "Oldboy" diváky od původních sympatií k hrdinovi vede k ohromně tragickému finále a prozření, že to on ve skutečnosti byl celou dobu záporákem, "Vzteklej pes a Glorie" jen jakékoli atypické a komplexnější rysy maskulinity prezentuje jako podivínství a slabost, které jen omezují tradiční ctnostně heroické mužství inherentně zakotvené v každém chlapovi, jemuž žádná žena nedokáže odolat. ____ "Vzteklýho psa a Glorii"  by bylo možné vzít částečně na milost, kdybychom si v souladu se zde často zmiňovanou psychoterapií a ovládáním hněvu připustili možnost, že se jedná o origin story k "Přeber si to". () (méně) (více)

Galerie (29)

Zajímavosti (6)

  • Kvůli přepracování závěrečné scény bylo uvedení filmu zpožděno o rok. (Terva)
  • Ve filmu se objevuje stejná saxofonová skladba, která zazněla ve snímku 7 Women (1966). (Terva)
  • Roli Franka Mila měl původně ztvárnit Robert De Niro, nakonec si však postavu zahrál Bill Murray. (Terva)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno