Reklama

Reklama

Jsou stejně schopní a stejně posedlí. A stojí proti sobě... Lupič Neil McCauley se specializuje na akce, při kterých jde o velké peníze. Ať už připravuje přepadení pancéřového vozu nebo vyloupení banky, vždy se může opřít o spolehlivé spolupracovníky. Každý jeho zločin je pečlivě naplánovaný a provedený s dokonalou profesionalitou. Když McCauley připravuje svou poslední velkou loupež, po které se chystá na odpočinek, je mu už v patách policejní detektiv Vincent Hanna. Potíž je v tom, že Hanna je stejně schopný a stejně posedlý svou prací jako McCauley. Oba muži toho mají společného víc, než se na první pohled zdá: ani jednomu z nich to například v soukromí neklape. Vincentu Hannovi se hroutí už třetí manželství, McCauley pro jistotu nikdy s nikým nenavázal trvalý vztah. Oba by si vlastně mohli skvěle rozumět. Jenže stojí na opačných stranách zákona a jejich setkání nemůže skončit nijak jinak, než soubojem na život a na smrt… Režisér Michael Mann (Miami Vice, Lovec lidí, Poslední Mohykán) natočil strhující kriminální příběh, ve kterém se vedle akčních scén soustředil na podrobný popis toho, jak jeho hrdinové žijí v soukromí a jak své činy připravují. Při uvedení do kin se reklamní slogany zmiňovaly o tom, že se zde poprvé na plátně setkali dva z největších amerických herců Al Pacino a Robert De Niro. Pravda je, že oba předtím hráli ve filmu Kmotr II (1974), kde však neměli žádnou společnou scénu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 453)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Tří hodinovéj drahokam plný hereckých hvězd! Natočit film,který je tak kinetický, energický, zoufalý, strhující, neomalený a brilantní v tak jednoduchém příběhu, dokáže natočit málokdo. Al Pacino, De Niro a Kilmer předvádí snad nejlepší herecký výkon v kariéře. Toť klady. Zamrzí však velmi přepálená stopáž a nedostačující prostor ženského obsazení viz. Ashley Judd či malá Natalie Portman, ale jsem spokojenéj. Solidní Oldschool flick. 80% ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Stokrát prověřené téma, formou i obsahem se vesměs přidržující zajetých kolejí bohatě stačí na to, aby nám nabídlo bezesporu jednu z hvězd ve svém oboru - filmech o soubojích "bankovních lupičů" s policajty. Díky charizmatům obou představitelů hlavních hrdinů si mohl film dovolit obě postavy takřka vyrovnat a smazat tak většinu hranic mezi "tím dobrým" a "tím zlým", což může být jen ku prospěchu věci. Proto si dovolím přirovnat oťukávací rozhovor De Nira s Al Pacinem snad i k tomu nejkrásnějšímu, jaký kdy byl na plátně předveden, totiž k tomu mezi donem Corleone a jeho synem Michaelem těsně před donovou smrtí. Ne že by byly tak podobné obsahem či významem, avšak celý rozhovor a především jeho protagonisté jsou tu zkrátka neodolatelní a podle mého názoru tento rozhovor zastiňuje všechna ostatní, třeba i mnohem více efektní, místa nádherně plynulého, gradujícího, napínavého a atmosferického filmu. ()

Reklama

novoten 

všechny recenze uživatele

Nenápadná akční krimi, která jde v psychice postav i po nejdrobnějším detailu, i té nejmenší scéně dodá silný význam a napětí nechá vyšplhat na až neuvěřitelnou míru. A komu fandit? S neodbytným mrazením v zádech snad jedině oběma. Chvíle, kdy Neil vidí Vincenta přicházet po chodníku je bombou, na kterou jsem se celou druhou polovinu natěšeně třásl. Heat je prvním otevřeným vítězstvím Mannovy civilní formy a nemizícího pocitu bezprostřední interakce s dějem. Mám v sobě úzkost. Držím si ji tady, abych byl ostrý a pozorný. To potřebuju. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Arcidílo. Každý záběr je geniální, každý do posledního - jak inscenačně, tak opticky. ____ Domnívám se, že za kvalitu a specifičnost filmu můžou především uměle prodlužované záběry, konzervující v sobě dění jako mouchu v jantaru. Mann nechává kupř. po každé replice ještě chvíli běžet čas a občas počká, než dá druhé postavě příležitost zareagovat. Jako by film neustále meditoval a běžel v nepřiznaném spirituálním módu. Dopomáhá tomu i zvolený OST. ____ S Heat se vážou mj. mazaný přechody mezi scénami. Kupříkladu (i) hrdina odchází z letiště – střih – záběr na jeho boty – střih – hrdina vchází do budovy vzdálené od letiště desítky kilometrů. Nebo (ii) hrdina odchází po dialogu a nasedá do auta – střih – záběr na auto – střih – v autě sedí někdo jiný a rozvíjí se zas další scéna. Nebo (iii) zlomení vazu – střih – otvírání flašky. Později tyhle mazaný přechody vymizí, jelikož příběh už je částečně vybudován a zmonolitněn. Ale je to zkrátka zajímavější než tuctový řetězení scén. ____ Dále mi v hlavě uvízlo kočkování u kontejnerů na konci, kde se přepíná mezi hledisky obou postav. Chvíli sledujeme dění očima De Nira, chvíli očima Pacina. Ono totiž Mann divákovi neposkytne celkový pohled na situaci, a stejně jako nevědí oba hrdinové, kde je s bouchačkou ukrytý jejich sok, neví to ani divák. Přitom na scéně je všehovšudy pět kontejnerů, není to prostorová hádanka. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Pro mě je tohle asi trochu zbytečnej remake, protože originál z roku 1989 se mi líbil o trochu víc. Asi chápu, proč Michael Mann tenhle remake natočil, ale nechápu, proč to má 3 hodiny. Film má proti originálu skoro dvojnásobnou dýlku, ale ono se tam vlastně nic moc navíc nestane. Je tam plno vedlejších a úplně zbytečnejch postav, plno rozhovorů o ničem, atd... Třeba postava policajta tady má nevlastní dceru, která dostává docela dost prostoru. Ale ta dcera je tam jaksi zbytečná. Proč tam je, když originál si bez tý postavy vystačil? Já fakt nevim. Ke konci jsem se už docela nudil. Jinak konec je tady taky jinej, ale ten v originále mi taky přišel lepší. Nechci říct, že by to snad byl špatnej film, rozhodně to stojí za vidění už jenom kvůli hercům, ale na víc jak 3 hvězdy to prostě nevidim. Kdybych originál neznal, tak možná ty 4 dám. ()

Galerie (171)

Zajímavosti (80)

  • Michael Mann natočil film jako poctu svému kamarádovi, detektivovi z Chicaga, který se snažil dlouho dostihnout jednoho zločince. (don corleone)
  • Scéna prestreliek spotrebovala 800 až 1 000 nábojov na jeden záber. (Arsenal83)
  • Slavná scéna z restaurace, kde se vůbec poprvé potkají Vincent Hanna (Al Pacino) s Neilem McCauleym (Robert De Niro) společně na plátně, byla z velké části improvizací obou herců. Tvůrci ji navíc jeli naostro bez zkoušek, režisér Michael Mann pak oba herce snímal dvěma současně běžícími kamerami. (casyy)

Související novinky

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

03.11.2023

Pro hollywoodské režisérské matadory evidentně není vysoký věk žádnou překážkou v další tvorbě filmových spektáklů. Své o tom ví osmdesátiletý Martin Scorsese (Zabijáci rozkvetlého měsíce, Casino),… (více)

Zemřel herec Tom Sizemore

Zemřel herec Tom Sizemore

04.03.2023

Z kalifornského Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku jednašedesáti let totiž odešel americký herec Tom Sizemore. Zprávu o skonu médiím potvrdil hercův zástupce Charles Lago. Sizemore byl v… (více)

Reklama

Reklama