Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Talentovaný mladý řidič (Ansel Elgort), který zajišťuje zločincům únik z místa činu, je ve své práci tím nejlepším z oboru i díky hudbě, kterou si během ní pouští. Když se Baby setká s dívkou svých snů (Lily James), vnímá to jako příležitost opustit život zločince a začít znovu. Poté, co je ale mafiánským bossem (Kevin Spacey) přinucen zúčastnit se další akce, která je předem odsouzena k neúspěchu, ocitá se v ohrožení jeho život, láska i svoboda. (Falcon)

(více)

Videa (8)

Trailer 2

Recenze (847)

Douglas 

všechny recenze uživatele

Baby Driver mě divácky ani analyticky nijak zvlášť neokouzlil, ač bych tomu byl rád. Pod vším jeho rachotem (písně, řev motorů, výbuchy, dialogy), okázalým designem a siláctvím vlastních postav mi nepřipadl nijak inspirativní a nejsilnější byl pro mě v momentech, které od všeho toho rámusu a záměrného pozérství utekly k mnohem civilnější poloze se subtilnějšími filmařskými nápady (viz dále bod b plus všechny scény s pěstounem). Tři věci mě ale na jeho výstavbě upřímně zaujaly. ___ (a) Komplexní práce s různými formami rytmu. Ta je zřejmá už z toho, že první scéna (335 sekundy) měla průměrnou délku záběru 1,48 s., zatímco druhá scéna (165 s., tedy 49 % trvání první) byla naopak komponována jako jednozáběrová. A to aniž by se významně změnilo tempo, důraz na pohyb figur rozsáhlým prostorem a určující role zvukové složky, takže se rychlý střih a návaznosti mezi záběry plynule funkčně transformovaly do složité spolupráce prvků mizanscény v pohyblivém rámu. ___ (b) Inscenace dialogové scény v prádelně jako scény muzikálové, přičemž hudba v ní naopak v porovnání s celkem osnovy ustupuje do pozadí. Romantický pár postav, spojený navzájem jedněmi sluchátky v uších, se v třicetisekundovém záběru hladce posouvá prostorem na pozadí barevně sjednocených otáčejících se bubnů praček. V závislosti na rytmu a významu promluv v dialogu se v kooperaci s pohybem steadicamové kamery takřka tanečně otáčejí, aniž by si musely vytáhnout sluchátka z uší. Krátké, ale kinematograficky krásné... Pro mě nejlepší moment filmu (ještě vedle první návštěvy pošty s malým chlapcem). ___ (c) Míra přemotivovanosti: film jako celek kopíruje vývojový vzorec akčních filmů (znáte to, profík, poslední džob, láska jako trám), takže logicky ho následovat nevyžaduje velké úsilí. Navzdory tomu ale zavádí do hry obrovské množství drobných i větších motivů, jež zahušťují zcela transparentní systém spojnicemi a vysvětleními, které sice k pochopení nepotřebujeme - ale každý z nich se excesivně využije, někdy i víckrát! Vypravěčsky to irituje, což je ovšem zřejmě součást konceptu, neb jejich funkce zjevně není vypravěčská či psychologická, nýbrž dekorativní až ornamentální. Lze to chápat jako součást sebou-se-opájející hry na muzikálový akční film: jakkoli maskovány za kompoziční či realisticky motivované prvky, naplňují tyto detaily a dílčí rámce především čistě sebestřednou estetickou funkci (např. motiv Babyho dětství, kazetové remixy, některé songy). ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Edgar Wright je borec. To, co natočil dřív, je jedna věc, ale on tím svým zbrkle vychytaným střihem a láskou k muzice dokázal natočit jednu z nejlepších gangsterek za poslední dobu. A během sledování mi opravdu bylo hodně jedno, jak je film místy dost nelogický. Užíval jsem si totiž po technické stránce tak bravurní akční komedii, že pochybuju v podobný zážitek v nejbližších minimálně pěti letech dokud Edgar nepřijde s něčím novým. Dojde Vám to totiž v momentě, kdy Vám muzika bude hrát kvalitní tóny na střelbu z ryzího kulometného hnízda. Také to ale určitě zaregistrujete v momentě, kdy muzika bude intenzivnět ve chvíli, kdy dojde k životnímu smyku Ansela Elgorat. To, že je to dvacet tři let starý mentol dementol je sice jedna věc, ale po asi půl hodině oťukávání jsem si na něj přeci jen dokázal zvyknout. Za tou hrubou vrstvou drsnosti a aroganci se totiž skrýval kluk, který si odžil opravdu dost. A tím vlastně směřuju i k příběhové stránce, která není kdovíjak silná. A já to po tvůrcích ani nechci. Tenhle film se totiž točil na efekt a chtěl jím vědomě poděkovat všem gangsterkám nejen Guye Ritchieho. Kdyby v hlavní roli byl Simon Pegg a Nick Frost, tak si myslím, že se jedná o další film Cornetto série. Takhle je to "jenom" jednoduchý, ale silně efektivní film. Tedy přesně to, co jsem od Edgara Wrighta čekal a co jsem dostal. Díky za super zážitek. Chvílemi jsem si říkal, že v rámci akce v dnešní době nic lepšího neseženu. Ten střih v kombinací s dobrou muzikou? Ten je prostě boží! ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Nepatríš do tohto sveta.“ Obsahuje drobné spoilery. Chcel som mať tento film rád. Hlavný hrdina sympaťák, Popoluška neopozeraná a pôvabná, soundtrack skvelý (pritom nejde o žiadne notoricky známe fláky, ale je to tak lepšie) a akcia pomerne nadupaná (hoci úvodnej sa už žiadna nevyrovná). Lenže je tu tiež nudný Jamie Foxx, nudný Kevin Spacey a na konci sa scenáristom po lúke rozutekalo množstvo zajacov, ktoré nestihli pochytať. Vŕšia sa na seba nelogické kiksy, postavy sa začínajú „zrazu“ správať úplne inak, ako doteraz (maniak, ktorý dovtedy vraždil každého, kto sa naňho čo i len škaredo pozrel, bezdôvodne necháva žiť dôležitých svedkov svojich krvavých zločinov a pozoruhodný je i ústredný „mafián“, ktorý sa z mentora zmení na typickú filmovú sviňu, ktorá chce hrdinovi takmer bezdôvodne zlámať nohy a povraždiť blízkych, na čo jej hrdina zruší polovicu kšeftov v meste a sviňa namiesto toho, aby sa zmenila na ešte väčšiu sviňu, sa k nemu začne chovať láskyplne). Tiež na mňa dosť zvláštne pôsobilo, ako nedôstojne režisér narába s niektorými postavami. Nechcem spoilerovať a obvykle som rád, ak niekto skončí „nečakane“, ale tu to bolo cez čiaru. A sklamal ma malý priestor pre Jona Bernthala. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Nevim no, asi jsem od rezisera Soumraku mrtvych a Hot Fuzz cekal vic. Kdyby se aspon film nebral tak zbytecne vazne a bylo to ladeny vic do komedie, dalo by se tomu spousta odpustit, takhle jen zustala naprosto tuctova a predvidatelna krimi historka o parte zlodeju s jednim ridicem, kterej sice rizenim da vzpomenout na Stathama v Kuryrovi, ale jinak je to trapak. On vlastne Elgort je prakticky jedinej z hercu, kterej me sral. Chapu, ze ve snaze sladit dej s hudbou z neho udelali magora ze sluchatkama, ale misty je uz fakt na pres drzku, kdyz musi zastavit akci, aby si pretocil pisnicku, navic se furt tvari jak trouba, co neumi do peti pocitat. Naopak ostatni herci jsou super, v cele s Hammem a Foxxem. Film se samozrejme snazi neustale tvarit desne cool, ale za chvilku se to okouka, i kdyz je pravda, ze ke konci nabere dej slusny tempo a ke konci se da i mluvit o nejakym napeti, navic naroubovani pisnicek na dej je misty fakt skvele udelany. Mozna, kdyby se tvurci zamerili i na vymakanejsi scenar a ne jen audiovizualni stranku, mohla z toho bejt pecka, takhle jen svizne odsejpajici film na jedno skouknuti, kterej neurazi ani nenadchne. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Táto akčná krimi komédia vie šliapnuť na plyn a ženie sa vpred zbesilým tempom za zvuku nespočetne chytľavých songov. Nielen hudba a šialená akcia, ale aj kamera rozhodne stojí za zmienku. Zbesilý a rýchly strih striedajú dlhé zábery bez jediného prerušenia. Baby Driver je rozhodne veľkým prekvapením a osviežením v jednom. Vynikajúca herecká zostava podčiarkuje hravosť aj vypäté scény. Ich charizmu a talent podržia aj samoúčelné momenty plné klasických akčných póz, ktoré pobavia a nepôsobia trápne, čo by menej skúsení herci rozhodne nezvládli. Keby scenáristovi na konci nedošiel trochu dych a postavy zostali viac verné svojim charakterom, jednalo by sa o takmer dokonalé štylizované akčné béčko, ktoré svojou hravosťou a skvelými songy okorení každý filmový večer. ()

Galerie (78)

Zajímavosti (36)

  • Hlavný hrdina Baby (Ansel Elgort) trpí ušným šelestom (tinnitus). Tento šelest môžeme počuť vo všetkých scénach, kde Baby nepočúva hudbu. (Gothar)
  • Hneď druhá scéna, v ktorej ide Baby (Ansel Elgort) pre kávu, bola nakrúcaná na 28 pokusov. Režisér Edgar Wright sa nakoniec rozhodol a vo filme použil dvadsiaty prvý pokus. Celá scéna až nápadne pripomína úvodný dlhý záber z filmu Súmrak mŕtvych (2004), kde ide Shaun do obchodu a späť. Oba filmy režíroval Edgar Wright. (classic)

Související novinky

Edgar Wright chystá další thriller

Edgar Wright chystá další thriller

20.06.2020

Režisér Edgar Wright se ve své novince Last Night in Soho poprvé vydá mimo žánry komedie, snímek, jenž dorazí v příštím roce, pak nebude jeho posledním vážnějším. Režisér se totiž upsal k chystané… (více)

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

31.12.2017

Hrstka nejoblíbenějších uživatelů ČSFD.cz tradičně vybrala osobní trojku nej filmů, uvedených do české a slovenské distribuce nebo na filmových festivalech v roce 2017. A někteří dali hlasy taky svým… (více)

Kdo si zahraje Dungeons & Dragons?

Kdo si zahraje Dungeons & Dragons?

29.06.2016

Warcraft sice v Americe propadl, naštěstí to ale neznamená konec filmových fantasy. Hlavně studio Warner Bros., které se k žánru vrátí letošními Fantastickými zvířaty, je naopak hodlá tlačit co… (více)

Depp půjde pro mléko... a potká mimozemšťany

Depp půjde pro mléko... a potká mimozemšťany

24.10.2015

Když se u jednoho projektu sejdou Neil Gaiman, Edgar Wright a Johnny Depp, je celkem jisté, že půjde o hravou podívanou pro celou rodinu. A právě do téhle škatulky se chce vecpat adaptace dětské… (více)

Reklama

Reklama