VOD (1)
Série(2) / Epizody(17)
Obsahy(1)
Antologický seriál zaměřený na tajemnou společnost Geist Group, netradiční wellness společnost a její stejně netradiční program „Iniciativa návratu domů“. (tribican)
Videa (4)
Recenze (19)
Jedno z největších seriálových zklamání letošního roku. Stylisticky experimentální "minisérie" sice zajímavě aktualizuje půlhodinový formát do podoby (neo)noirového thrilleru, nicméně veškerá, zahraničními reakcemi avizovaná podobnost s filmy od Hitchocka či DePalmy je přítomna pouze na úrovni audiovizuálních aluzí, které jsou stavěny na odiv. Autorský rukopis televizního tvůrce Sama Esmaila a kameramana Toda Campbellla, kteří oba stojí za formálně progresivním seriálem Mr. Robot, sice skvěle pracuje s předkamerovým prostorem, dlouhými jízdami kamery a paranoidním soundtrackem, nicméně ani tato soudržnost na úrovni stylu nedokáže vdechnout život začátečnickému scénáři, který zpracovává látku původně založenou na americkém podcastu na úrovni YouTube webseriálu. Mimo atypické konce epizod je děj, vedený eklektickým výkonem Julie Roberts, naprosto předvídatelnou báchorkou, která se snaží obhájit svou prázdnotu a příběhové vakuum poutavými stylistickými řešeními. V desetidílné podobě jde tak o naprosté scenáristické selhání, kdy většině epizod vévodí nezáživné terapeutické dialogy mezi postavami, které si nemají co říct. Co se týče hvězdného hereckého obsazení a tvůrců (zejména režisér a kameraman), ohromné mrhání talentem. ()
Zvoľ atraktívny tajomný rozprávačský štýl, kde sa strieda prítomnosť s flashforwardmi, prepínaj medzi pomerom strán, tak, aby to pôsobilo ešte viacej klaustrofobicky, pohraj sa s rámovaním, split screenom, uhlami, zvukom, pokojne si tam flákni aj vertigo, zožeň si skvelých hercov (Whigham zasa vládne) a výsledkom je štýlové utiahnutie príbehu, ktorý by vystačil na film, no v tejto podobe to pôsobí ako zaujímavý experiment s tým, čo určité dielo môže divákovi ponúknuť čisto po audiovizuálnej stránke. Esmail a Campbell to majú v malíčku. Nie, žeby som sa nebavil aj z dejovej stránky, no tá naozaj pôsobí ako krátka poviedka, ktorá je však roztiahnutá do detailností a nenecháva absolútne nič na divákovú predstavivosť. Uhrančivosť réžie však kraľuje. ()
Nalákali mě na tvůrce Mr. Robot, tak jsem očekával další pecku. Natočené to je relativně slušně, ale dějově to je velmi prázdné i když se to tváří, že by tam mohlo být něco zajímavého. Herci jsou dobří a zachraňují svými výkony tu scénaristickou nudu. Zklamání, od jmen, která se pod to podepsala bych čekal něco víc. 50% ()
Příběhovou prázdnotu takových rozměrů nezachrání ani režisérský mág Esmailova kalibru. Ten dokáže formálně ozvláštnit asi kterýkoliv námět a do určité epizody se mu to daří i tady. Bohužel jakmile mi došlo, že větší hloubku ten příběh opravdu nemá, a že žádné velké mystérium se nekoná (i přes všechny odkazy na Hitchcocka), začala jsem se nudit a modlit, ať to dotáhnu do konce. Herci jsou nicméně skvělí. Cannavale a Whigham okoření každou roli. Je fajn vidět Roberts připojit se k hercům, co se obrátili k televizi. Jen je škoda, že se nejednalo o hlubší roli a lepší paruky. Poslední záběr potěšil. ()
Parádní paranoidní thriller jako ze sedmdesátých let od tvůrce Mr. Robota, s neustálými odkazy jak formou využívání hudby ze starých filmů, tak vizuálním stylem jako od Briana De Palmy. Skvělé obsazení, lahůdkové jízdy kamery i geometrické kompozice, výborně fungující tenze... netuším co lidem chybí ke štěstí. Homecoming je u nás hodně pod radarem (ani ne stovka hodnocení na čsfd s velmi nízkým procentem, oproti solidním 7.6 na IMDB), což vůbec nechápu. ()
Galerie (228)
Photo © Amazon Studios
Zajímavosti (4)
- Použitie cvičeného pelikána stálo tvorcov zhruba 50 000 amerických dolárov. (Astonko)
- Herečka Julia Roberts si příjde za jednu epizodu na 650 tisíc amerických dolarů. (ČSFD)
- Väčšinu použitej hudby sme už pred tým mohli niekedy počuť v iných filmoch a seriáloch. (Astonko)
Reklama