Reklama

Reklama

Eastwooda poznáváme v roli Earla Stonea, muže, který je ve svých osmdesáti letech zlomený, opuštěný a navíc čelí propadnutí majetku své firmy kvůli neplacení hypotéky. V této situaci je mu nabídnuta příležitost k výdělku – místo řidiče. Brnkačka. Jenže Earl neví, že se právě upsal jako kurýr drogovému Mexickému kartelu. Počíná si dobře — popravdě tak dobře, že zboží, které přepravuje, roste exponenciálně na objemu až vše dospěje do okamžiku, kdy Earl dostává celý kšeft na starosti. Earlovy potíže s nedostatkem peněz jsou tytam, jeho minulost je mu však neúprosně v patách a kartel není jediný, kdo na Earla dohlíží. Tajemný pašerák také poblikává na radaru snaživého agenta DEA Colina Batese (Bradley Cooper). Dávné hříchy na Earla doléhají a není jisté, podaří-li se mu všechny urovnat dříve než bude dostihnut strážci zákona nebo vymahači Kartelu. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (541)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Breaking Děd. Z rodinné linky hledání cesty ke smíření vyvěrá neoriginalita a vyčpělost, ta protizákonná je stejně naivní jako podloudník Earl, který si až do třetí fušky myslel, že po Státech vozí na korbě tortilly na burritos. Eastwoodovy hlášky a pojmenování objektivních potíží jeho generace se stále více kvaltujícím světem jsou pak jen slabou útěchou. Účel totiž ne vždycky světí prostředky.. Jedna věc se však Clintovi musí nechat. Drží svůj tvůrčí standard ve věku, kdy už já neudržím ani moč.. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Kritika internetu a neustáleho čumákovania do mobilov i upriamenie pozornosti na to, že z peňazí získaných zločinom môžu byť financované rôzne verejnoprospešné aktivity. Prvoradé je však vyzdvihnutie sily dobrých vzťahov v rodine. Všetko spomenuté je podávané prostredníctvom plynulo plynúceho príbehu 90- ročného starca, držiaceho si formu. Po strate milovanej práce (pestovanie ľalií) kývne na prvú pracovnú ponuku. Keďže sa nijako neprieči jeho dovtedajšiemu životnému štýlu - jazdiť hore dole po amerických štátoch - je spokojný, hoci zaregistruje drsný jazyk podsvetia. Pohodová, skvele platená, jazda životom v sprievode pamparádnych songov, ktoré si pobrukuje deduško aj jeho ostrí mexickí strážcovia, môže začať. Pripútajte sa, policajti sú na cestách, i na stope! Dlho však nevedia na nič prísť, pretože mimikry sympatického kmeťa dokonale zmätú ako mafiánskych katov, tak protidrogového vyšetrovateľa. Ďalšia zo skvelých Eastwoodových zrelých režijných prác. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Příští rok mu bude neuvěřitelných 90 let a pořád má chuť, schopnosti a elán vést velký štáb a ještě se postavit před kameru. Totální legenda Clint Eastwood předkládá staromódní drama o pěstiteli květin a veteránovi z korejské války s hodně prořízlou pusou, který se ocitá na stará kolena bez domova. I jeho radost z pravidelných setkání pro válečné veterány dostává trhliny, protože organizaci chybí peníze. Má mnohé neduhy, své nejbližší kvůli práci přehlížel: nejenže je rozvedený, kvůli několika svým egoistickým krokům má navíc hodně rozkolísané rodinné vztahy, kdy jako jediná ho ještě bere vnučka, která se chystá na vdavky. Shodou okolností dostane kontakt na možnost výdělku, přičemž ze začátku vlastně ani netuší, že pašuje drogy pro mexický kartel. Tak si to představte – za volantem štramák Clint – v kufru taška plná kokainu – v rádiu staré pecky – ubíhající dálnice – a přibývající problémy. Co víc chtít? Celé to plyne pozvolna, několik linií je bohužel neuzavřených, protidrogové duo Bradley Cooper a Michael Peña je trestuhodně nevyužité, ale jinak tahle báchorka o hledání ztracené cesty, rekapitulaci života a stáří chutná. V případě uvědomění si vlastních chyb si vzal scenárista (Nick Schenk nicméně napsal oslavované Gran Torino) zřejmě šlofíka, vybruslil z toho velmi povrchně a nijak interesantně. Výsledek je nevzrušivý i po stránce dramatické. Ale pořád je tady charismatický matador Clint. Starosvětský, spolehlivý, bilancující, cynický. Ostatní jsou jen figurky na jím kontrolované šachovnici. 75% ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pocitovo za štyri, možno najmä vďaka záveru, ako "kritik" ale mám väčšie výhrady. Divák si ani nevšimne, ako do toho starký spadol. Nechápe, prečo sa v minulosti zachoval tak, ako sa zachoval a opustil rodinu. Jednoducho sa na Pašeráka veľmi príjemne pozerá, temnejšie momenty ale nedokážu vyvolať skutočné mrazenie a ohrozenie a to ani vtedy, keď vidíme mŕtvolu v kufri auta. Príbeh si ide celkom očakávateľne vpred, čo je ale nakoniec len dobre, žiaden mindfuck by som filmu asi neuveril. Ono je to vlastne taký pohľad na "vec" pohodového osemdesiatnika, ako túto činnosť vníma on a budeme ich tak cez film vnímať aj my. Proste si pri pašovaní klíďo píďo púšťať v aute nejakú odrhovačku a pospevovať si pri nej. Tak na to nabudúce pri nejakej trestnej činnosti myslite tiež. 70% ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Pašerák nesází na čistou syrovost a nelítostnou depresérii jako Gran Torino či Million Dollar Baby. Eastwoodův nejnovější snímek má vcelku pohodový podtón, což by se vzhledem k tématu pašeráků a kartelu mohlo zdát být jako fail, ba dokonce "oxymóron", nicméně opak je pravdou. Clint zvládá na prahu devadesátky tančit, zpívat a hláškovat jako mladík a sem tam převést pár metráků drog. Vedle pašerácké linie se film soustředil i na rodinně-vztahovou tematiku, a i když tvůrci chvílemi hráli na city, tak i přesto jsem tuto rovinu uvítal a nijak mi nevadila. Nejde sice o Clintův masterpiece, ale i tak film napne, pobaví i dojme - a o to v kině přece jde. A třešničkou na dortu je naprosto skvělé herecké obsazení. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (16)

  • Snímek je věnován blízkým přátelům Clinta Eastwooda – „To Pierre and Richard“, jak zní na konci titulků. Pierre Rissient pomáhal Clintovi v jeho režisérkých začátcích a Richard Schickel je Clintův životopisec. (MATADOR)
  • Přesto, že film není přesnou životopisnou rekonstrukcí, je inspirován pašerákem Leonardem Sharpem (1924–2016), který ve velmi pozdním věku pracoval pro drogový kartel. (ClintEastwood)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno