Režie:
Michael BayKamera:
Bojan BazelliHudba:
Lorne BalfeHrají:
Ryan Reynolds, Mélanie Laurent, Manuel Garcia-Rulfo, Ben Hardy, Adria Arjona, Dave Franco, Corey Hawkins, Lior Raz, Payman Maadi, Jurij Kolokolnikov, Kim Kold (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Miliardář předstírá vlastní smrt. Naverbuje mezinárodní tým agentů, který se vydá na odvážnou a krvelačnou misi s cílem odstranit brutálního diktátora. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (578)
Amerika. Autá, zbrane, ženy a to celé "kočíruje" R-kový Bay utrhnutý z reťaze ešte z čias Transformerov. Nemá to jediný statický obraz, nemá to jediný záber dlhší ako 3 sekundy, čo v praxi znamená, že tam schová kopec nedostatkov, ale môže to tlačiť over the top. A to sa aj deje. Od prvej sekundy. Totálny Bayhem. 90% ()
Bay překopanej pikem si po letech hrábl do režijního rozkroku a vycákal nám do Netflixu hustej cool eRkovej akčňák jak za starejch Mizernejch dob. Bohužel se domnívám, že se Michael nepřiznaně inspiroval u nás v Židenicích, kde už podobná mordparta mimosystémových špiónů působí. Jednička – Ištván „Sadista“ Evženovič – tajemnej osmadvacetiletej špekoun, kterýho VZP, sociálka i berňák dávno vyškrtli z evidence. Jezdí načerno šalinama a exekučníma příkazama z pokut si odpaluje vaťany, co najde v popelníkách před buržoázníma hospodama. Rozhodl se mimo dohled státu trestat skutečný hajzly a svině; minulej týden zbil partu Turků dole u Vietnamců, protože neodpovídali jeho vlasteneckým představám o bílým heterosexuálním muži v produktivním věku a pak zbil i Vietnamce. Volí SPD a umí si připnout placku Ortelu na džínsy rekordně rychle. Dvojka – Věrka „Pinda“ Nováková – Je velitelkou židenický domobrany a viděla všechny Soukupovy pořady. Sní o tom, že ji jednou oplodní Tomio a zplodí spolu rasově čistýho středoevropskýho japonskýho spasitele. Umí ubalit dvacet cigaret pod pět minut. Trojka – Vašek „Taxikář“ Doubrava – Jako jedinej z party se živí legálně. Okrádá zbloudilý turisty na desetinou čárku na tachometru a chodí demonstrovat proti Uberu. V Brně přitom Uber není. Umí nazpaměť Hitlerovy manifesty a parádně to zvládá sluníčkářům natřít na facebooku. Nepoužívá při tom diakritiku, interpunkci ani pravopis, aby zmátl nepřítele. Čtyřka – Toník „Balda“ Degeš – způsobuje v Židenicích amatérský atentáty, aby obyvatele chránil před muslimskými nájezdníky. Před Kauflandem nechal pohozenej batoh, na což musela protiteroristická jednotka reagovat evakuováním parkoviště. Tonda trpí parkinsonem a batůžek s nákupem mu tam omylem upadl. Pětka - Jarka "Trikolóra" Klausová – sedmkrát rozvedená zastánkyně tradiční rodiny a noční můra židenických homosexuálů. Po nocích, mezi celoživotním okupováním pracáku a čtením Blesku, strká do schránek sugestivní letáky z Malování, že homosexualita je nemoc způsobována chemtrails. A konečně Šestka – Táňa „Genderman“ Dvořák – už třetí měsíc na protest nemenstruuje a nelegálními mengele praktikami donutila svého muže rodit. Společně vychovávají sympatického hermafrodita a nemohou se dohodnout, které ze stopadesáti pohlaví mu přidělí. Táňa je ramenatým členem zastupitelstva a hodlá v příštích pěti letech Židenice proměnit v útočiště bezpohlavní masy neidentifikovatelný želé hmoty. A takhle si tady my, naše underground šestka, bereme zákon do vlastních rukou. Mohl ses, Míšo, víš snažit, ale jinak mě to tuze bavilo. ()
Akční scény jsou hlučné, velkolepé, hnané na efekt, místy nápadité. Ale prostě bez duše. Divák nezatíná pěsti jako třeba při legendární epické pouliční přestřelce v Nelítostném souboji, matrixové řežbě v hale, výměnách zásobníků v první Smrtonosné pasti nebo vlastně i při některých Bayových prvních kouscích (nejvíc u Skály). Kameraman vymýšlí psí kusy, dočkáme se neskutečných záběrů, ale společně s pološíleným střihem místy vzniká hodně nepřehledný guláš (třeba úvodní automobilová honička by s jiným střihem vyzněla o poznání lépe). Ostatně i dějově jsem se ztrácel, ač duo Rhett Reese a Paul Wernick stojí za Zombielandy i Deadpooly. Kousky pojí Ryan Reynolds, toho času pracháč, který dá dohromady skupinu ostrých mužů a žen, aby společně díky jeho finančním možnostem nelegálně páchali dobro. Zní to divně, ale je to tak (navrch během akcí zabijí i pár nevinných). Nejprve si je nepřehledně představíme, vůbec si k nim ovšem nevytvoříme jakékoliv sympatie a záhy zjistíme, že jejich cílem je darebný diktátor smyšlené země Turgistán, ale on by to mohl klidně být třeba místostarosta Dlouhé Olešnice. Exotické lokace se brzy okoukají, únavně skáčeme tam a zpět, občas u toho mají tvůrci epileptický záchvat a párkrát se před kamerou projde nějaká ženština ve spodním prádle. A když divák začne zívat, uctívaný i nenáviděný megaloman Michael Bay přispěchá s dálkově ovládaným magnetem, který rozhází padouchy po místnosti. Celkově tak trochu prázdný omlovánkový bordel. Holt další část Bayova umu a filmové duše nenávratně odumřely. ()
Michael Bay je späť vo svojom, všetko tu vybuchuje, lieta do luftu, hlaškuje sa tu, presne vtedy keď sa nestrieľa, pretože zrejme menia zásobník a predovšetkým je to neskutočná nadupaná zábava, plná cool spomalovačiek, ktorú nám Bay predvádzal a ponúkol už v Bad Boys. No tu je to ešte o chlp väčšia divočina (zrejme to bude duom scenáristov, čo majú na svedomí Deadpoola). Hudba ma tiež skvelé načasovanie a Bishop Briggs a ich White Flag tu výborne sedí, pustite si to. Ale chápem ak to niekoho nebavilo. Ja som v niektorých momentoch k*****y bavil. 75% - 4* ()
6 Underground nemá hlavu ani pätu presne tak, ako aj celá štruktúra špeciálneho komanda, ktoré chybuje na každom kroku. Keby to bolo aspoň vtipné, fajn, ale ono to vtipné väčšinu času ani nie je. Bay však dokázal priniesť množstvo skvelých akčných scén, a tak si určité pasáže (s vypnutým mozgom) celkom užijete. Ale škoda. S nápaditým scenárom z toho mohla byť skutočne fajn akčná zábavka. ()
Galerie (40)
Photo © Netflix
Reklama