Scénář:
Miro ŠifraKamera:
Martin DoubaHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Cyril Dobrý, Lenka Krobotová, Miloslav Pecháček, Martin Havelka, Hoang Anh Doan, David Novotný, Igor Bareš, Magdaléna Borová, Anežka Novotná, Petr Franěk (více)VOD (1)
Epizody(6)
-
Vstup do prázdnoty (E01)
-
Hlavně ať se to nedozví máma (E02)
-
Ze života pozůstalých (E03)
-
Dovolenka v Polsku (E04)
-
Den pravdy (E05)
-
Všechno bude OK (E06)
Obsahy(1)
Vietnamská mafie v Česku ovládá víc než 70 procent trhu s pervitinem. V jejím čele stojí investoři nazývaní aj Bác (strýcové), kteří se zde usadili ještě v době komunismu a navenek se tváří jako vážení podnikatelé. Díky propracované a efektivní struktuře výroby jsou na ně klasické policejní postupy krátké. Policisté z protidrogového tak musí používat spíše praktiky tajných služeb – a často jdou i za hranice toho, co je vůbec legální. Příběh šestidílného seriálu zobrazí tři týdny v životě drogového dealera a policejního informátora Davida Frýdla, který působí v českovietnamské drogové mafii. Po vraždě své policejní spojky zůstává sám a po krku mu jdou obě strany – policie i mafie – a on hledá cestu, jak si zachránit život. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (137)
Naprostá tragédie. Zoufalá režie, střihač spal a kameraman by zasloužil několik let natvrdo. Dialogům není rozumět. Seriál je plný klišé. Příšerný zvuk, hudba přebíjí zvuky filmu i dialogy. Ostrouchov vykradl Neila Younga a jeho kytaru ve filmu Mrtvý muž. První díly vypadaly jen jako mírně nepovedené, pak ale šlo všechno šupem do kopru. Pravděpodobně byl celý štáb na piku. Jesli tomu někdo dal čtyři nebo pět hvězd, tak jediný seriál, který dosud viděl byla Žena za pultem. Jo a ještě product placement, minimálně na tu Teslu... Už o tom nebudu raději psát, nebo se vytočím ještě víc. ()
Český Transpotting měl daleko vyšší ambice a dlouho se zdálo, že jich také dosáhne. Bohužel v závěrečném dílu u maturity prolítnul nečekaně ze všech předmětů,nejvíc ale zkopal scénář. Opět se potvrdilo, že zajímavě tady v Česku psát umíme, neumíme ale udělat závěr, kdy zůstalo vše nevysvětleno a z velkého případu se stala provinční detektivka. Kdo zabil ty tři? To mi snad chcete tvrdit, že labilní Dangová nebo spáchali společnou rituální sebevraždu? A ty velké varny co? Ty nás přestaly zajímat? Ne, tohle není otevřený konec, ty mám ráda, tohle je zkopanej konec scénáristy, který neví, co dál..... Slabých 60% s přimhouřenýma očima. ()
Zrádci aneb nomen omen sebe-hypovaných tvůrců, protože jedinou skutečnou zradu tu provedli právě oni na skvělém vstupním potenciálu seriálu. Neokoukané a uvěřitelně zahrané postavy s civilními dialogy? Proč jejich problémy a profily postupně neutopit v iracionálních zvratech a šablonovitých “odhaleních”. Expresivní styl? Tupě dotáhnout do nudné, lobotomizujícící šablony a na konci až bohapustého surrealismu na úrovni nedělních studiových pohádek. Parádní zásoba rapového soundtracku? Radši to celé zapatlat Ostrouchovského babynoisem. Vedlejší postavy s potenciálem vývoje? Odsunout stranou a v páté epizodě pro jistotu vystřídat za úplně nové, pro diváka naprosto nezajímavé, pro děj ale zásadní. Doporučuju zůstat u první, maximálně druhé epizody a zbytek si domyslet podle sebe. Šance asi 10:1 že to zvládnete líp než tvůrci sami. ()
Tak zaprvé bych vůbec nečekal, že ČT vypálí takhle vostrý kulky, protože celý to téma, ta drsnost, chladnokrevnost, navíc občas i nečekaný zvraty, to u nás není zvykem a už vůbec na veřejnoprávní televizi. V. Tauš částečně čerpá z vlastní zkušenosti a je to znát, chci tím říct, že to působí opravdu autenticky, žádný přehnaně smyšlený krávoviny. Ano, občas je potřeba trochu přivřít oko a možná závěr celé série jsme si mohli představovat různě (jo, tady se máme ještě dost co učit!), ale obecně jsem moc rád, že se začínáme pouštět do jiných a u nás neznámých žánrů a snažíme se točit moderním způsobem (kamera, styl vyprávění s pohledem do kamery, výběr lokací, ...). P.S.: Je potřeba říct, že takhle to u nás opravdu chodí!!! ()
První čtyři díly skvělý, od pátýho dílu mi už ale vůbec nesedělo chování Davida (hysterický záchvaty), scény z léčebny mě nudily a závěr jako celek mě příliš nenadchnul (mj. taky proto, že se spoléhal na spoustu těžko uvěřitelnejch náhod). Kamera byla fajn až na několik momentů, kdy se až nesnesitelně třásla a hudba byla občas taky trochu nesnesitelná. Hodně se mi ale líbily Davidovi "real time" vstupy z jednotlivejch scén z pozice vypravěče nebo námět. Velká škoda, že moje velký počáteční nadšení v závěru vystřídalo menší zklamání ze scénáře posledních dvou dílů a rozladění ze zbytečnejch přešlapů po technický stránce (hudba a občas příliš třesoucí se kamera). Fakt jsem chtěl dát čtyři hvězdy, ale s čistym svědomim prostě nemůžu. ()
Galerie (137)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (16)
- Děti Petry (Lenka Krobotová) a Lukáše (David Novotný) hrají dcera a syn David Novotného, Anežka Novotná a Josef Hugo Novotný. (hansel97)
- Rodné číslo Davida Frýdla (Cyril Dobrý) 990123/3281, čtené při jeho výslechu, není platné, neboť nesplňuje ověřovací pravidlo dělitelnosti jedenácti. (Martin_L)
- Dodávka, kterou má v první epizodě René (Miloslav Pecháček) dovézt prekurzory, má polskou poznávací značku GD 4852. V Polsku ale může mít takovouto poznávací značku se šest znaky jen motocykl nebo traktor. (Martin_L)
Reklama