Režie:
Chad StahelskiScénář:
Derek KolstadKamera:
Dan LaustsenHrají:
Keanu Reeves, Riccardo Scamarcio, Ian McShane, Ruby Rose, Common, Claudia Gerini, Lance Reddick, Laurence Fishburne, Tobias Segal, John Leguizamo (více)Obsahy(1)
V pokračování úspěšného akčního thrilleru z roku 2014 přinutí legendárního Johna Wicka (Keanu Reeves) k návratu ze zabijáckého důchodu jeho bývalý spolupracovník, který se pomocí intrik snaží převzít kontrolu nad tajemným mezinárodním sdružením nájemných zabijáků. Krevní přísaha Johna zavazuje, aby mu pomohl, a tak se vypraví do Říma, kde se utká s několika nejnebezpečnějšími zabijáky na světě. (Freeman Ent.)
(více)Videa (18)
Recenze (1 126)
Christian Grey si může své pomůcky strčit pěkně hluboko. John Wick je totiž pravým ztělesněním ženského snu. Milující partner, který se pro lásku vzdá prestižního a výdělečného zaměstnání. Člověk, který se láskyplně stará o své štěně, ale také extrémně schopný a silný muž, který pomstí narušení vaší památky a k tomu ještě mluví plynně několika jazyky a umí se oblékat! Pro muže tu jsou zase palné zbraně, rychlá auta a přitažlivá žena, která vám nemůže odmlouvat, neboť je němá./// Ale dost vtipků. Dvojka přináší všechny atributy, kterými se jednička stala zjevením v akčním žánru. Dočkáme se tedy znovu nabitých akčních scén, které jsou naprosto přehledné, a samozřejmě nekompromisního hlavního hrdiny s bolestí v srdci a psem po boku. Nahlédneme více do tajemné mytologie zabijácké subkultury a sítě hotelů Continental, kterou Kolstad rozvádí do neskutečně absurdních, ale vzrušujících rozměrů (ti bezdomovci!). Vrací se svérázné postavy jako úslužný recepční, chápavý policista nebo korektní manažer, které v prvním díle zaručovaly, že Stahelski vše pojímá se zábavnou nadsázkou a prokládá strohými dialogy, které však řeknou více než tisíc slov. Dvojka je snad ještě stylovější a co do interiérů promyšlenější. Finále se odehrává v prostorách modernistické výstavy se zrcadly a rudým nasvícením, a to dohromady se stylem snímání vypadá, jako kdyby chtěl režisér přímočarý akčňák povýšit na umění, což nadšeně přijímám. Záporák vypadající jako Pavel Kříž zamlada se však Nyqvistovi nevyrovná a dlouhá sekvence z klubu zůstává nepřekonána, neboť akce je nyní více rozkouskovaná a určité věci se opakují. Když jde však o film, který točí stunt-double Nea, vyzvání v něm černé pevné linky a Reeves se později setká s Fishburnem na střeše, aby prohodili pár slov o „choice“ a „the one“, telelíte se blahem. [Kino] ()
Orgasmus? Nejlepší akčňák v kinech od dob posledního Mad Maxe? Adrenalinová jízda horskou dráhou? Dokonalá souhra akce, pohybu, hudby, barev a černého humoru? Ano, to všechno je pokračování Johna Wicka. Navíc, při závěrečné scéně se nelze netěšit na trojku, která - doufejme - dorazí co nejdřív. Chci další nášup. ()
Poetry in motion. Slastně přímočarý, přesto neustále něčím překvapující a každým záběrem neuvěřitelně stylový akční film pohybu, který by měl teoreticky uspokojit fanoušky Bustera Keatona, Akiry Kurosawy, Sergia Leoneho, Johna Woo i videoher. Komiksově nadsazený svět s málomluvným westernovým hrdinou (který se ale moc pěkně umí vyjadřovat tužkou) dává díky rozvedení mytologie více smyslu než v jedničce, ovšem daní za delší stopáž je pokulhávající rytmus. Filmu na chvíli padá řetěz poté, co se na scéně (příliš pozdě) objeví král newyorských vagabundů Laurence Fishburne (věřím, že lépe bude využit v pokračování) a ke konci jen zbytečně nahání minuty (návrat „domů“). Jednička nebyla tak dlouhá na to, aby se začala opakovat, a znovu se na ni podívám s větší chutí, ale jako vzorový příklad toho, že akce nemusí být vytvářena jenom střihem, ale i pohybem v promyšleně komponovaných záběrech, budu od nynějška kromě Friga jako Sherlocka Holmese rád používat i druhou kapitolu Johna Wicka. Kdo by to před pár lety byl býval řekl, že nejvíce respektu vzbuzujícím akčním hrdinou 21. století, kterému věříte lásku k bezejmennému psovi, vyhraněný vkus v oblékání, porozumění oduševnělému modernímu umění (nikdy nevíte, kdy vám správně nastavené zrcadlo může zachránit život) i to, že by byl bez mrknutí oka schopen vystřílet celou Camorru, bude padesátník Keanu Reeves. 80% ()
Len pozor aby sa z Keanu Reevesa nestal nový Chuck Norris. Všetkého priveľa škodí. Už to dosť preháňajú. Hlavne tie prestrelky, nikto ho nevie aspoň škrabnúť do hlavy, všetci tupo strieľajú do tela aj keď veľmi dobre vedia, že je tam chránený. V tme za ním bežia s baterkami, aby úplne presne vedel kde sú a mohol ich vystrieľať ako na strelnici. Mám rád, keď to vyzerá aspoň trochu reálne, ale toto, ako sorry. Matrixový hrdina Keanu Reeves síce na šarme ani odeniu príliš nestratil, ale nemá poriadneho protihráča a dejovo to je ešte horší odvar Ramba II, kde jedinou zápletkou je koľko striel vyjde z hlavne naraz. Oproti jednotke je to zlátanina s rádoby zápletkou, ktorá má však značné trhliny. Nemá to ten punc výnimočnosti, tajomno pravidiel podsvetia, glanc mafiánov, proste nič z toho, čím je jednička výnimočná. Bitky a strieľačky pôsobia ako PC hra a pridať úlohu pre tuctového Fishburnea nebol dobrý nápad. ()
Další akční galimatyáš o tom, jak si Džon nefick. Furt je totiž přešlej, že mu eaní kucí zabili sexuální objekt. A kromě toho psíka pak i starou. Ale neva, stejnak už hlaveň/stříkačku/dělo/ nehodlá používat a má v plánu jen tak nostalgicky posedávat a unyle přejít v kompost. Jenže sorry jako! Minulost je svinstvo a umí se připomenout. Od této chvíle bych doporučil přečíst si (přinejmenším) úvodní pasáž komentu mistra alchace https://www.csfd.cz/film/60883-john-wick-2/komentare/?comment=10641826, je vypovídající jako Jarek na služebně státní bezpečnosti. Ovšem snad proto, že nefanouškuji hokejkám z Motorletu Buznějovice, snad díky vrozené toleranci - já se pobavil podstatně lépe, než u dílu prvního. Tedy ne, že bych z filmu vysloveně upouštěl plyny či kusy kuskusu, ale tenhle masakr byl již podstatně stylovější, považujeme-li za styl vyhajpovanpu akci s výtrysky brutality tak nasekanými za sebou, aby nikomu nedošlo, jaká to je ale nelogická kundovina. Prostě výplach, který nutno brát s nadhledem, pak si lze spokojeně mnout chrastítko, cucat fidorku a s rozostřeným zrakem absolvovat Kýnovo přežívání ve světě, kde kdo není nájemným vrahem, není gentleman. ()
Galerie (108)
Zajímavosti (36)
- Režisér Chad Stahelski sa ako kaskadér a kaskadérsky koordinátor podieľal na tvorbe trilógie Matrix (1999, 2003, 2003). (figliar)
- Názov filmu sa objaví až v 14. minúte. (Astonko)
- Bowery King (Laurence Fishburne) se poprvé ve filmu objeví až po hodině a 25 minutách. (noelcoward73)
Reklama