Reklama

Reklama

Princip slasti

(seriál)
  • Polsko Zasada przyjemności
TV spot
Česko / Polsko / Ukrajina, 2019, 9 h 20 min (Minutáž: 54–57 min)

Scénář:

Maciej Maciejewski

Hrají:

Małgorzata Buczkowska, Karel Roden, Sergej Strelnikov, Aňa Geislerová, Kryštof Hádek, Marek Taclík, Martin Finger, Lucie Zedníčková, Robert Mikluš (více)
(další profese)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Desetidílná kriminální minisérie je dalším mezinárodním koprodukčním projektem České televize, která tentokrát spojila síly s Polskem a Ukrajinou. Na moři nedaleko pláže v ukrajinské Oděse se objeví loďka unášená vlnami. Uvnitř objeví dva plavci nahé zmrzačené tělo mladé ženy s uťatou paží. Ve stejný den je na nábřeží Visly ve Varšavě přivolána policie k záhadnému napadení a objeví v kufru opuštěného auta useknutou ženskou paži. Další dramatický nález učiní herci pražského divadla během představení přímo na jevišti, když v tašce přímo na scéně najdou uťatou paži mladé ženy. Tři lidské ostatky ve třech evropských městech a trojice vyšetřovatelů z Česka, Polska a Ukrajiny v podání Karla Rodena, Malgorzaty Buczkowské a Sergieje Strelnikowa rozjíždějí rozsáhlé mezinárodní pátrání. K odhalení pravdy budou ale potřebovat mnohem více odvahy a odhodlání, než si původně mysleli. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (90)

Psycho.R 

všechny recenze uživatele

Princip slasti se tvářil jako ambiciózní mezinárodní projekt. Ovšem jakmile odejde pocit z první signální, začne pod pokličkou bublat nuda, nelogičnost a v mnohém i zbytečnost. Do hodnocení jsem nezahrnul dabing, který byl sice vtipný sám o sobě, když se čeští herci museli namlouvat znovu a vypadá to, že podle pohybu úst říkají něco zcela jiného. Myslím, že daleko větších kritik by se seriál dočkal od diváků v titulkové verzi, protože do prime time na ČT by se nehodila. Shlédnout jde na iVysílání ČT, ale vtipně mi zněla i přehrávaná drsnost hrdinky v polštině, tak jsem si dal dabing, abych se bavil celou dobu. Co však hodnotit musím, to je příšerná utahanost, o kterou se nám postaral režisér tím, že se dlouhými záběry na postavy snaží hudbou vykreslit jejich charakter, ale nefunguje to. Postavy jsou ploché (snad s výjimkou Karla Rodena, který mírné vyčnívá). Námět zněl sice dobře, ale polský tým režie/scénář se postaral o to, aby se padesát minut nestalo téměř nic a pak lehký posun, který bývá u detektivek/thrillerů cca. po pěti až deseti minutách. Kdyby nechali režii třeba Jiřímu Strachovi a deset dílů se zredukovalo na pět, mohla by to být pecka. Takhle se nudíme, nesouzníme s nelogicky se chovajícími postavami, v posledním díle se dočkáme asi pětkrát deus ex machina... Takhle by to nešlo. Ps. Pokud někdo ujíždí na kozách, tak nevím, jestli je to polská kvóta, ale v každém díle se dočkáte soulože či ňader. ()

Gwaihir 

všechny recenze uživatele

Na středoevropské poměry dosti neotřelá kriminálka, a to se prostě cení, jakkoli nedokonalý je výsledek, který disponuje celkem zajímavým případem, závěrem nezapadajícím tak úplně do předchozího děje, dlouhou řadou nezodpovězených otázek, poněkud zvláštním trojlístkem vyšetřovatelů, velmi slušnou atmosférou a fantastickou hudbou. 70 % ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

3/10 Další seriál, který je výkladní skříní koproducentských zemí, to jsou ty krásy hlavních měst, oblíbení herci, pláž a vražda. Za nás je to samozřejmě líbezný výhled na Národní divadlo a v jednom luxusním bytě na nábřeží Geislerka v župánku, k tomu opelichaný Roden a PR na Divadlo Radka Brzobohatého. Nikam jsme se neposunuli za těch 15 let, záběry z tohoto seriálu a ze staršího koprodukčního filmu Sklapni a zastřel jsou téměř identické. Kriminálka jako taková je příliš brutální a plná stereotypních témat i postav. Takže nakonec je to stejně zase jen ten zářez do párování Geislerky s Rodenem a jinak nezůstává v paměti vůbec nic. ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

40% — Tak to máme za sebou. Princip nudy. Koprodukční projekt polských, českých a ukrajinských soudruhů, ve kterém podle polského scénáře a pod vedením polského režiséra hrají zasloužilí umělci jednotlivých národních kinematografií. Takovou to má zhruba kvalitu. *** Nyní podrobněji: Rozhodně přespříliš natažené. Na začátku jsem si myslel, že po pár dílech se ty tři vyšetřovací linie spojí v jednu a vytvoří se mezinárodní vyšetřovací tým, ale ono ne, každý stát si jel stále svoje, jenom si občas někdo z vyšetřovatelů odskočil tu do Polska, tu do ČR, tu na Ukrajinu. Vzhledem k tomuto faktu jsem se v celém příběhu jen velmi těžko orientoval, takže jsem to po pár dílech vzdal a už jsem na to jenom tupě zíral, veden pouze jediným zájmem: na konci zjistit, jak to vlastně všechno bylo. Překvapilo mě, když jsem se dočetl, že celý příběh se měl odehrát v průběhu deseti dnů, což dělá jeden den na díl, měl jsem pocit, že vyšetřování trvá aspoň půl roku. A časové údaje uváděné každou chvíli mi v tom nijak nepomohly — taky jsem nedokázal nic jiného, než je ignorovat. Odhalení pachatele neřeším, proč ne, ale jeho motivace ve stylu "dělal to takhle, protože byl magor" byla poněkud slabá. Stejně tak podle mě nebyla úplně obstojně vysvětlena úmrtí ostatních (postavy M. Fingera, M. Pechláta, R. Mikluše - tady už vůbec nechápu, proč se nechal zrakvit); jistě, jakýsi obskurní klub pro bohaté se zvrácenými službami a nějaká ukrajinská mafie, to by se asi dalo akceptovat, ale chtělo by to se tomu trochu více pověnovat, času na to bylo v průběhu těch deseti dílů dost. Taky jsem nepochopil "charaktery" jednotlivých vyšetřovatelů — Polák fetuje, Polka je vyšetřovaná inspekcí, Roden chrchlá (tady jsem si myslel, že to na konci bude hrát nějakou roli /"když v 1. dějství visí na stěně puška, tak se z ní v posledním dějství musí vystřelit"/; nehrálo), nějak to vyšumělo do ztracena. Ovšem závěrečný "souboj" mezi Rodenem a vrahem byl lahůdkový, takovouhle akci hodnou suchého britského humoru jsem opravdu nečekal. Co mi nevadilo, byl fakt, že všichni byli dabovaní. Proč by nemohli? Cizí filmy se taky dabují. Podle této logiky by se třeba Shakespearovy hry měly hrát jenom v angličtině (a Romeo a Julie snad dokonce v italštině, když se to odehrává ve Veroně)? Houby s octem. Jinou věcí je ovšem katastrofální kvalita dabingu, což nejvíc vyniklo v situacích, kdy čeští herci dabovali sami sebe (Roden, Taclík aj.). Čert ví, proč to bylo vytvořeno zrovna takhle, zajímalo by mě, jestli jsou autoři tohoto dabingu hrdi na svoji práci. Podle režiséra a autora scénáře se jedná hlavně o polský projekt, takže mě to až tolik neirituje, ještě že my Češi máme aspoň Jirku Stracha, ne že by byl bez chybičky, ale nad tímhle je tak o dvě ligy; anebo v poslední době podařené české seriály v produkci HBO. Takže na nějaký nepovedený polský Princip slasti sere Bílý tesák. ()

chrispe 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Princip slasti. Fakt jsem se těšila. A takové zklamání. Myslím, že mi v hlavě z tohoto počinu (možná) zůstanou trapné sledovačky, nesmyslné focení, spousta zbytečných sexuálních scén (slast z názvu?) a zbytečných linek (například proč byl věnován čas osobnímu životu Hádka a jeho starší partnerky?). Tři hlavní vyšetřovatelé byli celkem sympatičtí a jejich představitelé hráli dobře (škoda, že ze Serhije udělali takovýho Ramba). Všichni tři byli divní a občas to působilo spíš směšně než zajímavě. V ději jsem se děsně ztrácela, nebo spíš ve všech těch obětech a jménech jednotlivých dívek. Kdybych se na to měla dívat znovu - což asi nehrozí - rozhodně si beru blok a tužku. Těžko říct, zda za to můžu já sama, nebo to, že to pro mě nebylo dostatečně zajímavý a za týden čekání na další pokračování se mi to prostě z hlavy vypařilo, anebo to bylo prostě blbý. Všechno se to vleklo, aby to ve finále během pěti minut skončilo. SPOILER!!! Bum prásk. Takovej Viktor by měl být v každý zásahovce. /// Vysvětlilo se vůbec to, kdo byl teda ten chlap v masce? A to, že to nakonec nebyla práce jen jednoho člověka mě taky zklamalo. Taky zůstala spousta nezodpovězených otázek a vše skončilo až moc otevřeně. I přes nepříliš kladné hodnocení takovým počinům fandím a doufám, že se ČT pustí do něčeho dalšího a bude to... prostě lepší. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (11)

  • K dispozici bylo 60 kaskadérů ze zemí zapojených do natáčení. (Duoscop)
  • Třináct je rekordní počet klapek opakovaného záběru v jedné z nejtěžších scén seriálu. [Zdroj: ceskatelevize.cz] (Duoscop)
  • Na přání režiséra měli herci v průběhu natáčení na place vždy reálné zbraně. [Zdroj: ceskatelevize.cz] (Duoscop)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno