Režie:
Susanne BierScénář:
Eric HeissererKamera:
Salvatore TotinoHrají:
Sandra Bullock, Trevante Rhodes, John Malkovich, Sarah Paulson, Jacki Weaver, Rosa Salazar, Danielle Macdonald, Lil Rel Howery, Tom Hollander (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Pět let potom, co strašlivá, nevídaná síla většinu lidí přiměla k sebevraždě, se jedna z přeživších se dvěma dětmi odhodlává k zoufalému pokusu o útěk do bezpečí. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (761)
Líbilo se mi to o něco víc než Tiché místo, protože tenhle film komorní depresivní atmosférou začínal, pokračoval i končil a nikdy neuhnul směrem k akčním scénám za každou cenu. Navíc zlo, které to vše způsobovalo, bylo ještě záhadnější, po celou dobu neznámé a tím zajímavější. Super. A scéna s jízdou autem do supermarketu byla přímo vynikající. ()
Sandra Bullock konečně ukojila profesní závist/mindrák směrem k herecké kolegyni Emily Blunt. Podala si pysky s Netflixem a vyprodukovala si (televizní) variaci kinohitu "Tiché místo". Vyztužena botoxem, mateřstvím a ženskou silou se vydala s drobotinou na nehostinnou řeku zlomit globální kletbu, na kterou dojel i Bystrozraký, takže k povinné výbavě patřily šátky přes bulvy, ale též ptáci v krabici, ale fakt opeření. Film je vyprávěn převážně v retrospektivní rovině, takže pendlujeme mezi zkázonosnými událostmi, k nimž došlo před pěti lety, a současností, bezprostředně po vypuknutí zkázy, kterou přinesla neviditelná monstra. Narychlo je divák seznámen s početnou skupinkou lidí, u níž není vyloučeno, že se bude tenčit i rozrůstat, vzhledem k těhotenství dvou členek. Film mně ve své podstatě nepřišel extra originální, má dvě hodiny, takže i trpí scenáristickými neduhy, je však kvalitně obsazen, přičemž Sádra dobře herecky sádruje a v dalších rolích vyniká zejména John Malkovich, a nadto se blýskla dobrou režií Susanne Bier. Příznivci speciálních efektů nebudou úplně u vytržení, neb monster si neužijí vůbec, jsou neviditelná, snad tohle pojetí podnítí jejich fantazii. Úmrtí jsou fádní, sice je doprovází i nějaká ta krevní kalužina, ale hnusem nikdo neomdlí. Kamera zkušeného Salvatore Totina si až nadstandardně umně vyhrává s důležitými momenty i úseky filmu. Nejblbější/dementní/banální je závěr, který určitě nepochválím, přičemž toleruji i několik logických klopýtnutí, kterým se nevyhnulo ani oslavované Tiché místo. A na hudební doprovod bych už příště neangažoval Trent Reznora, který nepředvedl ve stěžejních scénách vůbec nic podmanivého. Celkově se jedná o solidní podívanou, která ideálně podporuje vzkvétající žánrový růst (Tiché místo (2018), Perfect Sense (2011) a další). 8/10 ()
Netflix, kvalitní režisér, námět a herci. To už je pro rok 2018 nejspíš synonymum. Snad se jim to povede udržet i v nadcházejících letech, protože Bird Box je hodně slušné apokalyptické drama, které bych si dokázal představit klidně i jako seriál. Do toho Sandra Bullock se tu opět ukázala v tom nejlepším možném světle, za což jsem hrozně rád. I když na ní plno lidí neslyší, tak si respekt rozhodně zaslouží. Stejně tak, jako i samotný příběh tohoto filmu, který mě napínal jak upnutej pásek od kalhot. Nicméně, jelikož jsem na jednom teambuildingu zažil pochod lesem se zavázanýma očima, tak zhruba vím, jak náročné to je a tady si chodili po lese jako nic. Pravda, že námět je trošku naivní, ale pod taktovkou skvělé Susanne Bier naprosto skvěle funguje a pozornost si rozhodně zaslouží. ()
Od začátku jsem Sandře tu matku čtyřicátnici nevěřila, přišla mi na prvorodičku moc stará. A by ne, když je jí ve skutečnosti 54 let. Mladší herečku asi nesehnali. Jinak ale napínavý a o level chytřejší počin, než Tiché místo (nebo aspoň míň nelogický...) s dobrým obsazením (tím myslím Malkoviche), skvělou hudbou a hlavně několika opravdu nervydrásajícími scénkami. Opět zas a znovu se potvrzuje pravidlo, že nejlíp se člověk podělá, když se mu hlavní zlo neukáže a pouhý pohled na krev rozlévající se za dveřmi a strach z neznámá stačí, aby se zrychlil tep. Nelíbil se mi tedy jenom závěr, který mi přijde strašně uspěchaný, smysl nedávající a přece jenom jsem se chtěla o tom zlu dozvědět trochu víc... ()
Takhle při začátku nového roku moc fajn žánrovka. Jelikož se mi líbilo i Tiché místo, Bird Box měl u mě vyhráno už dopředu. Silné herecké obsazení a výborná nosná myšlenka snímku mi dali vše, po čem jsem toužil. Chválím hlavně to, že oproti Krasinskemu se tady dozvídáme mnohem více o tom, jak se to celé vlastně stalo. Navíc se tak děje poměrně intenzivním způsobem, kdy lidé páchají opravdu děsivé sebevraždy jen tak, lusknutím prstů. Dojem trochu kazí jen rámcování mezi dvě časová období, které je na jednu stranu moc fajn (nenudíte se a herci v dětských rolích jsou sympatičtí), ale na tu druhou vám prozrazuje, jak se bude vyvíjet děj filmu před pěti lety. Na závěr doplním, že se scénář nevyvaroval několika logickým kiksům, ale přesto si nemohu odpustit dát plný počet (zcela subjektivně). Takových počinů bych chtěl totiž mnohem více! ()
Galerie (20)
Zajímavosti (15)
- Charlie (Lil Rel Howery) v jednej scéne hovorí, že ich situácia nie je podobná situácii nejakých detí, ktoré behajú v bludisku. Jedná sa o odkaz na filmy Labyrint: Útek (2014), Labyrint: Zhorenisko (2015) a Labyrint: Smrteľná liečba (2018). (Astonko)
- Film byl natočen na základě knihy „V pasti“ amerického autora Joshe Malermana. Stejný spisovatel pak 21. července 2020 vydal pokračování s názvem „Malorie“. (Quentin10)
- Písnička, která hraje na začátku filmu, je „Coming Down“ od Dum Dum Girls. Ve 73. minutě pak hraje „I Say A Little Prayer“ od Dionne Warwick. (Duoscop)
Reklama