Režie:
Marc ForsterKamera:
Matthias KoenigswieserHrají:
Ewan McGregor, Hayley Atwell, Bronte Carmichael, Mark Gatiss, Roger Ashton-Griffiths, Adrian Scarborough, Jim Cummings, Brad Garrett, Nick Mohammed (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Dospělý Kryštůfek Robin dře v zaměstnání, kde je přepracovaný, mizerně zaplacený a kde nemá jistou budoucnost. Má sice rodinu, ale práce ho vytěžuje natolik, že mu na ženu a dcerku zbývá jen málo času. Kryštůfek docela zapomněl na své idylické dětství strávené s prostomyslným a mlsným plyšovým medvídkem a jeho kamarády. Když se však s nyní potrhaným a ošuntělým Medvídkem Púem opět setká, jejich přátelství opět vzplane a připomene Kryštůfkovi nekonečné dny dětských radovánek a hrátek, které jako malý chlapec zažíval. Po nešťastné příhodě s Kryštůfkovým kufříkem se Pú se zbytkem party včetně Prasátka, Ijáčka a Tygra vydají ze Stokorcového lesa do Londýna, aby pomohli Kryštůfkovi jeho věci najít… protože nejlepší přátelé si vždycky pomáhají. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (188)
║Rozpočet $75miliónov║Tržby USA $99,215,042║Tržby Celosvetovo $197,593,066▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Neviem, neviem, po tých Paddingtonoch, Králičkovi Petrovi, mi to príde dosť nevýrazné, až pochmúrne, komorné, bez lepšej šťavy, až anglicky chladné, skutočná zábavnosť len na krajíčku. /50%/ ()
Uuuf, tady se muselo hojně přepisovat. Jen horko těžko fungující mišmaš psychologie a magického realismu, kde se každou druhou scénou popírají pravidla nastavená tou první, přičemž příběh je v podstatě kraťounkou morální historkou roztaženou nekonečnem atmosférických akčních vsuvek, které jsou na pokraji čisté haluze. Creepy as f*ck a moc se těším až někdo scény s balónkem nakombinuje se scénami z To. ()
Osobně jsem vůči fetišistickému oslavování vnitřního dítěte a dojímání se nad vlastním dětstvím vždycky ostražitý, přijde mi to jako hrozná werichovština a jakási imitace "moudrosti". Neříkám, že se někdy rád nedojmu a že na mě nostalgie někdy nefunguje - ale tady je to tak banální a natolik to stojí v cestě dalším, bohužel nerozvinutým motivům, že to zamrzí. Na jednu stranu se mi líbí, že přítomnost imaginárního světa přesahuje hrdinovu mysl a mohou s ním interagovat i jiní, ale na druhou stranu to vede k velké nejasnosti ohledně toho, jaká je tedy role toho světa a co má z filmu vyplývat. Přítomnost těchto světů má většinou ten smysl, že se jich hrdina musí vzdát a najít jejich otisk v každodennosti. Zde ho však objevujeme jako fyzicky existující místo, kam se Kryštůfek na konci doslova odstěhuje se svou rodinou. Co si z toho má člověk vyvodit?. Dcera má odjet na prestižní školu, ale z toho asi sejde, protože "se jí nechce". A místo toho se s otcem a matkou přestěhuje do pohádkové říše, kde bude zřejmě nicnedělat s magickými stvořeními do konce věků. Je to svou neaplikovatelností skoro fascinující - a některé implikace jsou až hrůzu nahánějící, přinejmenším pak nezodpovědné. Je to opravdu čisté propadnutí a odevzdání se nostalgii, které by z rukou Davida Lynche bylo čteno jako obraz totální zkázy a rozpadu lidské mysli. ()
Nečekaně jiný přístup než všechny dosavadní pohádkové příběhy z Disney universa. Dokonce bych si troufl tvrdit, že film cílí na dospělé publikum až s jakým si filozofickým nádechem a mystickou, která nutí k zamyšlení. Počáteční tempo je pomalejší a malinko se mi zdálo, že postava Robina bude tím slabším článkem, ale čím více se objevovaly zvířátka, tím byl příběh zábavnější a silnější. Někdo může mít problém s tím, jakým způsobem se zápletka odehrává v říši lidí a jak je propojena s pohádkovým lesem medvídka Pú. Sázka na vizuál postaviček a nahláškované dialogy tak milým způsobem byla trefa do černého. Od poloviny jsem byl několikrát dojatý a nebýt klišovitého závěru, který připomínal Peddingtona, určitě by Kryštůfek Robin vyzněl lépe. Nicméně chápu, že bylo nutné pobavit i malé děti.......7/10 ()
Dětem byl tento film odepřen. Do distribuce jde pouze s titulky. Spousta hodnoticích nad tím vyjadřuje pochopení. Ale já bych byl nerad kdyby dětem byly odepírany hřejivé inteligentní věci s myšlenkou. To se mají dívat pouze na prostoduché barevné blbinky? Nechápu. Jedním z kladů tohoto filmu je totiž určitě to, že si na něm něco najde každý inteligentní člověk od 3 do 99 let. Je opravdu velmi hřejivý nenuceně vtipný, ale zároveň i zdravě a zajímavě pochmurný a melancholický. Ovšem, neřekl bych, že by to mohlo dítěti uškodit. Metaforu zataženého Stokorcového lesa asi nepochopí, ale závěrečná myšlenka je podáná moc pěkně a zřetelně. Člověka zahřeje na srdci. Najednou jsem měl chuť obejmout Medívídka Pú a nědělat s ním nic. Tahle postava už nikdy nebude sympatičtější. Dávám pěknou čtyřku. ()
Galerie (55)
Photo © Walt Disney Studios Motion Pictures
Zajímavosti (6)
- Je to vůbec poprvé od filmu Winnie the Pooh and Tigger Too! (1974), kde Roo propůjčila hlas žena a nikoli chlapec. (mrtynbaca)
- Čínské filmové úřady nedovolily v zemi uvést film do kin. Čínské úřady blokují obrázky Medvídka Pú na sociálních sítích od doby, kdy se z pohádkového plyšového medvěda stal symbol politického disentu poté, co lidé začali čínského prezidenta Si Ťin-pchinga přirovnávat právě k Medvídkovi Pú. [Zdroj: Blesk.cz] (Kaufman)
- Natáčelo se od srpna do 4. listopadu 2017 v Anglii (Kent, Winsdor). (Varan)
Reklama