Reklama

Reklama

Henry Brogan (Will Smith) je elitní nájemný zabiják, absolutní profesionál, který bez pochybností vždy stoprocentně odvede zadanou práci. Při poslední zakázce se však k němu dostaly informace, které neměl slyšet, proto se ho jeho zaměstnavatel s těžkým srdcem rozhodne nechat zlikvidovat. Koho však poslat na člověka, který je v tomhle oboru nejlepší ze všech? Ideální by byl Henryho dvojník, o něco mladší, odolnější a odhodlanější. Ve společnosti Gemini, vedené technokratem Clayem Verisem (Clive Owen) už léta probíhá tajný projekt, který právě tuhle možnost nabízí. Henry se poprvé bojí o život. V patách má rovnocenného protivníka, který předvídá jeho každý krok a každý úder vrací o něco silnějším protiúderem. V doprovodu tajné agentky Danny (Mary Elizabeth Winstead) zběsile prchá napříč kontinenty, než mu dojde, že pokud má mít aspoň nějakou šanci na přežití, musí se svému pronásledovateli postavit tváří v tvář. V ponurých kulisách budapešťských katakomb se mu ho konečně podaří zahnat do kouta, ale když se mu podívá do očí, má najednou mnohem víc otázek než odpovědí. Proti němu stojí jeho o třicet let mladší Já. A stále ho chce zabít. (CinemArt)

(více)

Videa (8)

Trailer 1

Recenze (421)

tron 

všechny recenze uživatele

Možno by bolo lepšie, ak by mladého Smitha hral proste normálny herec, ktorý sa naňho podobá, ale chápem režiséra, že si to chcel vyskúšať a že sa vďaka tomu (možno) zapíše do dejín kinematografie, pretože digitálne omladzovanie hercov určite nie je žiadnou samozrejmosťou. Dvojnásobne nie v celovečernej minutáži, kedy je daná postava na plátne "stále" (na rozdiel napr. od Lukea Skywalkera v Mandalorianovi alebo Tonyho Starka v Captainovi America 3). Smith sa snaží, ale už to nie je ten sympaťák, ako v 90. rokoch. Najlepšia je Mary Elizabeth Wistead. Naopak Owen je o ničom a Wong síce fajn, ale zbytočný (čo dokazuje absurdným odchodom z deja). Zo začiatku si to napriek nedostatku akcie paradoxne drží drajv, ale potom prichádza nuda. Scenár je biedny. Z rutiny to ako-tak vytrhne len práve akcia, ktorej s pribúdajúcimi minútami síce začne byť čoraz viacej, ale predčasný vrchol žiaľ vidíme už v dravej motocyklovej pasáži (a ani ona nie je taká geniálna, ako som čakal). S oškretými ušami 3*. Rozpočet 138 miliónov, celosvetová tržba 173. Nič moc. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Blíženec je rozporuplný o tom žádná. Je také dost pitomý a to převážně tím, jak moc originální a vážně míněný se snaží být. Je zde spousta špatných rozhodnutí a scénář je jak z televizního béčka. Na druhou stranu má film výborné tempo a i přes kolísající kvalitu triku, zde překvapuje zajímavě stylizovaná a natočená akce, které kdyby bylo více, byl bych ještě spokojenější. Je to tak 65% hlavně díky nevýraznému konci, který jsem čekal nabušenější, ale ty slabší 4* si film zaslouží. Já se bavil a Blíženec je pro mě příjemné překvapení roku. ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Gemini Man je na akciu de facto postavený - obsahuje jej veľa a v dvoch prípadoch (naháňačka na motorkách, finálna bitka) je vyložene vynikajúca. Obe pasáže majú výbornú kameru, strih, choreografiu a hlavne celkovú inscenáciu. Rozhodne patrí medzi to najlepšie, čo akčný žáner tento rok ponúkol. Blíženec je snímka zaujímavá popredne dvoma aspektami - prvým sú vizuálne efekty. Digitálne (o cca 35 rokov) omladený Will Smith vyzerá v každom zábere, v ktorom je mu tvár zreteľne vidieť dokonale realisticky. Divák tak má pocit, že skutočne sleduje vedľa ozajstného starnúceho Smitha jeho autentickú mladú "verziu". Druhou najsilnejšou stránkou sú akčné scény. Lee je skvelý režisér a jeho žánrový a tematický záber je obdivuhodne široký - za svoju takmer tridsaťročnú filmársku kariéru už sa s výnimkou hororu dotkol snáď všetkých hlavných filmových žánrov. ()

Yoshitsune 

všechny recenze uživatele

Něco jako Looper, akorát u toho nemusíte přemýšlet, což je výhoda, protože u Loopera sem musel rozběhnout mozek a konec, byl takový.......zvláštní. Tady tohle naštěstí neni, jede si to přímou linku a nutno uznat že dost dobře. Než sem film viděl, opět mně tady strašilo to hodnocení tady a i ve světě, ale ne, ne, obavy šli stranou hned při úvodním headshot.......né Will Smith právě že nedal headshot a proto se rozhodne odejít do penze a přitom zjistí, že to že nedal headshot bude jeho nejmenší problém. Jde po něm Clive Owen, který hraje standardního padoucha, což je i zároveň jediná věc, co mně na filmu mrzí, Clive Owen totiž dovede zahrát lepšího záporáka, ale dobře, on si totiž Clive ukuchtil doma v kuchyni silnější, rychlejší a nebezpečnější verzi Willa Smitha, který opravdu ve filmu působí živě a vůbec bych neřekl, že je digitální. A mladý Smith, tomu starému dává solidní čočku, ale ve finále se spojí a závěrečná vybíjená ve městě je parádní. A víte taky co je parádní, ta akce, je realistická a velice dobře natočená, sestříhaná a má choreografii a sem rád, že akce je pokaždé někde jinde a pokaždé je to něco jiného, takže bitky, přestřelky, honičky, je tady všechno a závěrečná bitka s Über-Waffe je prostě brilantní záležitost. A co se týče té technologie, ve které je film točen, tak se na to parádně kouká, hlavně to vynikne když se kamera oddálí a snímá i okolí, při honičce na motorkách je to krásně vidět. Takže já si nemohu pomoci a dávám plnou palbu, velice příjemné a nečekané překvapení. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

To, že se v Hollywoodu objeví velice zajímavý námět hned neznamená, že by se film dočkal rychle realizace. Jedním takovým příkladem za vše bude rozhodně Blíženec- Ten se chystal přes šílených 20 let a za tu dobu kdy si prošel Development hellem se kolem něj motalo spousta zajímavých režisérských a především hereckých jmén. Film mohl například režírovat Tony Scott, zajímavější je to ale právě až u toho castingu- Kolem hlavní role zabijáka, kterému začne jít po krku jeho mladší klon se za těch 20 let motali herecká jména jako Harrison Ford, Mel Gibson, Clint Eastwood, Arnold Schwarzeneggger, Sylvester Stallone nebo Sean Connery v době kdy ještě po Lize výjimečných nezlomil nad herectvím hůl. Už to vypadalo, že se ten film nikdy realizace nedočká a přece jen jsme se dočkali- režii si vzal na starost Ang Lee a hlavní roli nakonec po všech těch letech získal Will Smith. Důvodů proč se tak dlouho čekalo na realizaci snímku bylo hodně, ten hlavní ale měl být především ten, že se čekalo na to až bude technologie na takové úrovni aby mohla být hlavní herecká hvězda digitálně omlazena a krom role stárnoucího zabijáka si zahrát i právě svou mladší verzi. Ang Lee už se třeba u Pí a jeho život osvědčil, že mu práce s technologií nedělá problém a především má neskutečný cit na vizuál, Will Smith zase několikrát předvedl, že dobrý herec a především mu role drsňáků nedělá problém. Prvotní trailery sice ukazovali, že ta technologie ještě není tak úplně dokonalá a mladý Will Smith nevypadá zrovna realisticky, pořád tam ale byla ta zvědavost a doufalo se, že se triky do premiéry stačí doladit. A především byla otázka jestli bude Blíženec po těch 20 letech realizace fungovat a obhájí si titul projektu o kterém se v Hollywoodu dlouho mluvilo. Ve finále by možná nebyl ani tak problém, že je námět filmu přes 20 let starý, finální Blíženec ale opravdu působí jako zakopaná akční relikvie z 90. let, kterou nikdo nějak zásadně neaktualizoval a možná, že kdyby film vyšel v 90. letech tak by z něj mohla být akční klasika. Píše se ale rok 2019 a i kdyby se film snažil schválně odkazovat na 90. akční klasiky (nesnaží), pořád film bude v dnešní době tak trochu podivně vyčuhovat. Naštěstí ale režíruje právě Ang Lee a ten dokáže aby ten film alespoň víceméně fungoval. Blíženec je především akční film. A jakožto akční film funguje. Vybavím si minimálně 3 akční scény, které bych označil za výborné a neskutečně jsem se u nich bavil. Will Smith je především v ideálním věku a kromě toho, že v akčních scénách funguje také dokáže uhrát nájemného zabijáka ve středním věku. Každý stárneme, Smith se ale s tímhle faktem vyrovnává celkem snadno a mám dokonce pocit, že si to užívá. A táhne díky tomu Blížence. Především se ale vyplnilo jedno přání- DIGITÁLNĚ OMLAZENÝ WILL SMITH JE SKVĚLÝ! Digitální omlazování ještě opravdu neumí každý a někdy pořád vyloženě bolí a kazí dojem (víc nám o tom už za měsíc dle ohlasů ukáže Scorseseho Irishman) a dle trailerů na Blížence se nezdálo, že bude digitálně omlazený Smith fungovat jako jedna z hlavních postav na které má příběh stát. Jenomže se to povedlo! Nevím jestli se shodnu se všemi, mně ale digitální Smith opravdu potěšil a užíval jsem si každou interakci normálního Smitha a digitálně omlazeného Smitha! Junior je ve finále jedna z nejpozitivnějších věcí na tomhle filmu a rozhodně bych nečekal, že budu ve finále tak nadšený právě z digitálního Smitha. Bavila mě i Mary Elizabeth Winstead, přičemž je mezi ní a Smithem jakási zvláštní chemie, která ale celkem funguje. I Benedict Wong je fajn a i když ve filmu funguje spíše jako odlehčující postava, přesto funguje jako plnohodnotná součást filmu. A ve finále mě celkem bavil i Clive Owen, který se dokáže tvářit jako někdo komu na jeho výtvoru opravdu záleží a bere ho jako syna, každému ale dojde, že tak trochu lže. Owen se svým zlým ksichtem vždycky seděl spíš na záporáky a tady takhle funguje. Možná jsem od jeho záporáka ale přece jen čekal něco víc. Možná více propracovaný vztah s Juniorem? Možná nějakou lepší interakci s Henrym? Já vlastně ani sám nevím, Owen mě bavil, zároveň jsem ale prostě od něj čekal něco víc a vlastně na mně nefungoval jako hlavní záporák/hlavní hrozba. Minimálně tohle se ale ještě filmu odpustit dá. To co se Blíženci odpustit nedá je, že jaksi nevyrovnaně balancuje mezi akčním béčkem (tyhle pasáže celkem fungují a ten film se mohl v 90. letech opravdu stát kultovním filmem) a zároveň filozofickou sci-fi o tom jestli mají klony stejná práva jako normální lidé nebo jestli taky dokáží začít cítit nějaké emoce. Když se ten film najednou nebere extra vážně, najednou vlastně funguje strašně moc. Jakmile se ale začne brát vážně, nefunguje to skoro vůbec. A není to kvůli tomu, že by Smith nedokázal uhrát stárnoucího zabijáka, který má poprvé v životě reálně strach nebo, že by digitálně omlazený Smith nefungoval v interakci s normálním Smithem. Je to prostě proto, že ten film nefunguje jako vážná záležitost. Což je s podivem vzhledem k tomu, že film režíruje právě Ang Lee. Což mě přivádí k tomu jak se Ang Lee k tomuhle filmu vlastně dočkal. A tady se dostáváme do spekulací- Ang Lee jakožto vizuální režisér podle mně šel k filmu především právě díky hlavní zápletce a využití de-agingu. Možná mu byla celá zápletka vystřižená jak z akčního filmu prostě ukradená a šlo mu především o de-aging. Je to klidně možný. Nebo si chtěl Lee třeba zkusit akční film. A úplně mu to nevyšlo. To je ale naprosto v pořádku. Režisér povedeného Tygra a draka, Hulka, který byl tak trochu jiná komiksová adaptace v tom nejlepším slova smyslu nebo parádního Pí a jeho život prostě tak trochu šlápl vedle, zároveň si ale vyzkoušel de-aging, což se mu jako režisérovi, který dbá především na vizuál určitě líbilo. A zároveň Lee dokáže natočit akční scény parádně, ať už je to přestřelka, naháněčka na motorkách nebo jen pěstní souboj. Je to fajn a akční scény stojí za to, ve finále je to ale přece jenom fakt málo. Film se jinak natáčel na různých lokacích, v hlavní zápletce filmu se totiž postavy stěhují z bodu A přes B do C a tudíž se cestuje po světě. Natáčelo se na skutečných lokacích a některé záběry vypadají opravdu krásně. Zároveň to ale celé někdy působí jako, že je prostředí celé vytvořené v počítači (i když není) a bohužel to tak působí především ve chvíli kdy si jdou Smithové po krku. Ten film vlastně vizuálem není kdovíjak povedený a kdybychom neměli toho skvělého Smitha Jr., nemá se tu skrz vizuální stránku bůhvíco chválit A je to škoda! Se scénářem mám jinak ten problém, že je od začátku jasné jak by film mohl skončit respektive existují dvě možnosti jak by mohl film skončit: Tou odvážnější cestou a tou očekávanější cestou. A mrzí mě, že se tvůrci vydali spíše tou očekávanější cestou i když to vlastně chápu. Jen mě mrzí, že tu v součtu nikdo neměl koule na to přijít s něčím trošku temnějším, drsnějším a v rámci žánru originálním... Blíženec je vlastně hodně oukey. Smith je super, Smith Jr. vypadá dokonale, Winstead je fajn, Wong je fajn, Owen je Owen, akční scény stojí za to, lokace jsou sem tam hnusný, až podivně to přeskakuje z akční voloviny do filozofické úvahy nad životem klonů a ve finále ten film možná opravdu dorazil až moc pozdě, zároveň ale neurazí. Bylo by zajímavé vědět jak moc se scénář upravoval (upravoval ho David Benioff, jeden z showrunnerů Hry o trůny) a jestli by ten film nebyl lepší kdyby se scénář trochu nerozpracoval a nezměnil, na to už je ale asi pozdě. Je to fakt oukey film, podruhé už ho ale nikdy vidět nemusím..... () (méně) (více)

Galerie (136)

Zajímavosti (10)

  • Během honičky Henryho (Will Smith) a jeho klonu v Kolumbii se objeví auto Škoda Fabia. Mladoboleslavská automobilka Škoda se normálně prodává na kolumbijském trhu. (Zodd)
  • Henry Brogan (Will Smith) ve filmu říká, že vyrostl ve Filadelfii. To je odkaz na TV seriál Willa Smitha Fresh Prince of Bel Air (od r. 1990), kde jeho charakter rovněž vyrůstal ve Filadelfii. (bluejay)

Související novinky

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

21.01.2022

Skoro to začíná vypadat, že se pokračování ze série Mission: Impossible už nikdy nedočkáme. Po několika odkladech a přerušování produkce z důvodu pandemie totiž přichází další smutná zpráva. Studio… (více)

Pokračování Avatara nebudou mít HFR

Pokračování Avatara nebudou mít HFR

23.10.2019

Režisér Ang Lee (Pí a jeho život, Ulička slávy) dlouhodobě vsází na to, že vyšší snímková frekvence (HFR) je budoucnost kinematografie. Jeho poslední pokus přesvědčit diváky, že má pravdu, nicméně… (více)

Nej filmy roku a PF 2019!

Nej filmy roku a PF 2019!

31.12.2018

Film, od kterého jsme kvůli komplikacím při natáčení (výměna režiséra) raději nic velkého nečekali. Bohemian Rhapsody. Dnes suverénně nejoblíbenější a masami nejlépe hodnocený filmový šlágr roku.… (více)

Reklama

Reklama