Režie:
Simon KinbergScénář:
Simon KinbergKamera:
Mauro FioreHudba:
Hans ZimmerHrají:
Sophie Turner, James McAvoy, Jennifer Lawrence, Michael Fassbender, Jessica Chastain, Nicholas Hoult, Evan Peters, Tye Sheridan, Alexandra Shipp (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Když skupina X-Menů vyrazí na celkem rutinní záchrannou misi na oběžné dráze k ohrožené posádce raketoplánu, zdá se, že mají vše pod kontrolou a operace probíhá zdárně. Ale zdání klame. Jean Grey (Sophie Turner) je zasažena neznámou a smrtící kosmickou silou, která ji promění v jednoho z nejsilnějších mutantů. I s podporou ostatních X-Menů Jean zápasí nejen se svou nově nabitou a nestabilní silou, ale i se svými osobními démony. Postupně se dostává do děsivé spirály a ztrácí nad sebou kontrolu. Navíc její myšlení začíná ovlivňovat tajemná postava (Jessica Chastain), která přichází s nebezpečnými návrhy na využití její ničivé síly. Grey se mění v Dark Phoenix a stává se hrozbou nejen pro své nyní již bývalé přátele z řad mutantů, ale pro celou planetu. X-Meni tak musí čelit svému nejbližšímu i nejničivějšímu nepříteli – jednomu z nich. (CinemArt)
(více)Videa (9)
Recenze (602)
// "The president has called the X-Men." Překvapivě sebevědomý nástup vedl k dost možná nejlepší první půlce filmu, jakou X-Meni od První třídy zažili. Hlavní postavě se v úvodu dostává přesně tolik prostoru, kolik si zaslouží, a jako člověk, který nikdy neměl problém se Sophie Turner, jsem si tohle vnitřní drama dost užíval. Obecně se tam probírají na superhrdinský blockbuster poměrně nezvyklé věci (možnost člověka se změnit, neschopnost přiznat chybu) a za tuhle odvahu udělat to trochu jinak smekám. Bohužel přechod do druhého aktu už mírně skřípe a tyhle věci opouští, s příchodem noname mimozemšťanů (kde jsou Skrullové, když je člověk potřebuje) a nešikovného zapojení Magneta se pak film zcela vydává cestou tradičního popcornu. Jako budiž, finále ve vlaku je boží, a závěr hezky odkazuje na staré filmy, nicméně po tom parádním začátku jsem měl očekávání trochu jinde. (7,5/10) Tak či tak, je to konec významné éry, která mi bude v kinech i přes ty přešlapy posledních let chybět. Svým způsobem to prožívám víc jak závěr Endgame, u kterého všichni víme, že vlastně nic nekončí. ()
Já chápu, že jsou určité druhy filmů, které diváky táhnou a když už nejdou natočit další a další pokračování s původními herci, tak se sáhne alespoň po dětství hlavních hrdinů, kam mohou dosadit mlaďochy jim podobné. Nic omračujícího ale taky žádná nuda. Skvělý hudební doprovod výtečně podbarvoval dějovou linku. Vynikající vizuální efekty, které jsem si užívala do poslední minuty. Sophie Turner nezapřela svůj obrovský herecký talent a svýma ohnivýma očima mě naprosto dostala. Řekla bych, že je starší, než ve skutečnosti. Fajný film. ()
Spolky hysterických buzerantů a překorektnělá senzacechtivá média, pohoněné tolik moderním globálním padnikomupadni honem na čarodějnice #Gossiptoo, bez jakýchkoliv relevantních důkazů a jen na základě ziskuchtivého blábolení pár portorikánských pozornostních kurev, které dle vlastních tvrzení měly problémy se zavřením huby, a tak „proti své vůli vykonávaly orální sex“, odstřelily Brájena z pozice jednoho z nejtalentovanějších současných homorežisérů a nechaly mu procviknout snad i permici do solárka. Čímž poslaly směr prdel, tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct „směr Assvendžrs“ také jedinou dívatelnou seriózní homixovou sérii na světě. To tam je Zpěvákovo inventivní a logicky precizní vedení, ten tam jeho smysl pro dramatizaci a detail, Šimon se toho zhostil s neumětelstvím instalatéra, co se snaží zapojovat elektřinu, a i jako scénárista měl opět slabší chvilku Fantastické sračky na Lovu upírů. Výsledkem je plytká kolovrátková tupost ala Endgej, osazená navíc třemi nejprkennějšími, nejslizštějšími a nejvíc iritujícími neherečkami současnosti. Lórencka se svým unifikovaně zpruzeným výrazem štiplavě zapařené kundy v každé roli to měla naštěstí za pár, nicméně čumět skoro dvě hodiny do dětskou obrnou permanentně strnulého arogantního šklebu odpudivé Soustružníkovic Sofinky, netoužíte po ničem jiném, než se jí projít po xichtě v kanadách. A pak je tu ještě ta kreatura z nejodpornějších, navíc jako albín snad nejděsivější prkenná štěrbina zachycená na celuloid, peklotyčně hnusná královna obludnosti, kterou radši ani nebudu jmenovat, protože mi po tom traumatu dosud nesestoupily hrůzou zalezlé koule z břicha, na televizoru se mi znechucením sebevražedně vypálila polovina led diod, strachy oněměl levý reprák, pravý začal panicky koktat a upřímně bych z estetických důvodů mnohem raději sledoval třeba pitvu nafouklé, nahnilé a krysami ohryzané mrtvoly ženského pohlaví, kterou po měsíci vytáhli z kanalizační jímky. Brrrr. Takže chci zpátky pořádné KSmeny, a tedy Brájena. A hned! I kdyby na tom šprochu nějaké zblo pravdy bylo, nikomu to nezavdává důvod kurvit mi mé oblíbené filmy. Mnohem nezletilejší mininistranty dneska v poho píchá kdejaký flanďák, hnutí #GodToo to jednoznačně schvaluje jako bohulibé rozptýlení a kluci klidně kážou vodu dál! ()
Kvalitou sa to blíži skôr k X-Men 3 a Origins: Wolverine, ale aj tie ma bavili. Dark Phoenix ma moc nenudil a navyše je to krátke oproti predošlým dielom o dobrých 20 minút, čiže to ubehne ako voda. No prijal by som viac scén a aj viac akcie, pretože okrem super scény vo vlaku nič strhujúce tam nieje, tie drobné šarvátky nerátam. Simon Kinberg na to nejde cez akciu ako Singer v Apocalypse, skôr kladie dôraz na Jean Grey a atmosféru (ktorá pasuje k nastavenému Singerovemu tonu), no problém je to, že to funguje tak napol. Mladí X-Meni neťahajú tak ako starí a okrem MCAvoya a Fassbendera tu moc hereckých es čo by utiahli film nenájdete. Navyše im to ich postavy a ani príbeh moc neumožňujú, kedže stredobodom pozornosti je Sophie Turner a Jessica Chastain. No a tie moc nezaujmú. Rozlúčka zo sériou sa moc nepodarila a po tých rokoch fandenia obľúbeným mutantom tento film vo mne nezanechal žiadne emócie. Sklamanie je aj hudba. Zimmer ponúkne mix svojich posledných soundtrackov a dunivej hudby a nemôžem povedať, že by to tam nepasovalo, ale v poslednom filme by som rád počul hudbu a motív X-Menov od Johna Ottmana. Kinberg skrátka nieje Singer. Ako debut a zároveň film s X- Men serie je to fajn, ale ako finále je to slabé. P.S.: za titulkami nič nenájdete. 75% - 4* ()
Po slabé a hlavně zbytečné (nic nového a zajímavého nepřinášející) předchozí Apokalypse překvapivě příjemné završení X-Men série (před přestupem k MCU pod Disneyho křídla). Kinberg jako debutující režisér odvedl solidní práci, zápletka, postavy i jejich vzájemné (větší či menší) konflikty fungují obstojně. Velkým plusem je střídmá stopáž, herecky film opět táhnou zejména McAvoy a (tradičně boží) Fassbender, nejvýraznější a nejzábavnější scénou je bezpochyby velká finální akce, která nabídne dostatek napětí i obstojný počet efektních eye-candy momentů. Za mě OK. 65 % ()
Galerie (34)
Zajímavosti (32)
- James Cameron žádal studio Fox o lepší premiérový termín pro Alita: Bojový anděl (2019). Z toho důvodu byla premiéra Dark Phoenix přesunuta z února 2019 na červen 2019 příliš blízko mezi komiksové snímky Avengers: Endgame (2019), Muži v černém: Globální hrozba (2019) a Spider-man: Daleko od domova (2019), což mohlo zapříčinit finanční neúspěch filmu. Původní datum premiéry pak bylo 2. listopadu 2018. [Zdroj: Fandimefilmu.cz] (Kinofil)
- Jedná se o druhou filmovou adaptaci komiksové variace „Dark Phoenix“. Tou první byl X-Men: Poslední vzdor (2006). (Kinofil)
- Písnička, která hraje na začátku filmu v autě, je „By The Time I Get To Phoenix“ od Glena Campbella. (Duoscop)
Reklama