Režie:
Simon KinbergScénář:
Simon KinbergKamera:
Mauro FioreHudba:
Hans ZimmerHrají:
Sophie Turner, James McAvoy, Jennifer Lawrence, Michael Fassbender, Jessica Chastain, Nicholas Hoult, Evan Peters, Tye Sheridan, Alexandra Shipp (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Když skupina X-Menů vyrazí na celkem rutinní záchrannou misi na oběžné dráze k ohrožené posádce raketoplánu, zdá se, že mají vše pod kontrolou a operace probíhá zdárně. Ale zdání klame. Jean Grey (Sophie Turner) je zasažena neznámou a smrtící kosmickou silou, která ji promění v jednoho z nejsilnějších mutantů. I s podporou ostatních X-Menů Jean zápasí nejen se svou nově nabitou a nestabilní silou, ale i se svými osobními démony. Postupně se dostává do děsivé spirály a ztrácí nad sebou kontrolu. Navíc její myšlení začíná ovlivňovat tajemná postava (Jessica Chastain), která přichází s nebezpečnými návrhy na využití její ničivé síly. Grey se mění v Dark Phoenix a stává se hrozbou nejen pro své nyní již bývalé přátele z řad mutantů, ale pro celou planetu. X-Meni tak musí čelit svému nejbližšímu i nejničivějšímu nepříteli – jednomu z nich. (Cinemart)
(více)Videa (9)
Recenze (603)
Po shlédnutí filmu mě překvapilo, jak je tato závěrečná epizoda novodobých X-Menů hodnocená. Mně to zase tak špatný nepřišlo, ale mám k filmu pár svých poznatků. Nejvíce mě zaujalo, že se filmu chopil režisér, který těch zkušeností zatím moc nepobral. Nejvíc je to znát v akci. Nevím, jak to popsat, ale tak zvláštně zběsilou akci jsem snad ještě neviděl. Zvláštní ale je, že jak zvláštně je ta akce natočená, tak neskutečně epicky ve výsledku vyzní. Vůbec netuším, jak to pojmenovat, ale kdybych to řekl tak, jak to cítím, tak je to asi nejlépe natočená zběsilá akce, co jsem snad kdy viděl. Kamera se neklepe, naopak se pohybuje v takových kreacích, že se nestačíte divit a i když jsem o akci celý film pochyboval, nakonec je největším plusem celého filmu. Tedy spolu s hudbou od Hanse Zimmera, která byla opět správně epická a zapamatování hodná. Horší už je to s příběhem, což je ale u X-Menů obecně kámen úrazu. Sophie tu dělá zase smutný oči, stejně tak jako ve Hře o trůny, ale tady jí to teda rozhodně nevěřím. Celý ten film, ač byl o ní, mě ta její linka děsně rozčilovala. Nejlíp na tom byl standardně James McAvoy a Michael Fassbender, což se pak promítlo i do závěru, který mě udělal vysloveně radost. 59 procent v hodnocení si tento díl rozhodně nezaslouží. Je rozporuplný, o tom není spory, ale dokáže bavit a to je přesně to, co jsem od něj chtěl. ()
Postavu Jean sem nikdy neměla ráda, ukázkově jí mrdalo už v X-Menech 3, kdy jí musel opíchat Wolverine, aby byl klid a jak tenhle díl ukázal, ono jí mrdalo vlastně nonstop po celý ty roky. Nejdřív si ta kráva zabije rodiče, aby se následně jako výjimečná holka dostala do školy mutantů a v pubertě jí, světe div se, začne mrdat znova a všechny, co jí měli rádi, chce sejmout. Si tak říkám, co by asi udělala se mnou, když jí ráda nemám. Každopádně jak mě ukázkově srala ve trojce, tak mě ukázkově srala i tady. Možná za to ani nemohla, možná jen chytila vaginální mykózu protože takhle podrážděnou píču člověk jen tak nevidí. Každopádně naši X-Meni jí stále tuze milují, z fleku jí odpustí, že jednu z nich sejme a v rámci akce Kuř-Mi-Ho se bezhlavě pouští do boje o spásu její duše a neustále jí přesvědčují, zatímco ona jim dává přes hubu, že je tuze hodná. Film má dvě akční pasáže - Začátek a Konec. Zblitek je slátanina velmi křehkých vztahů, osočování a falešných a nefalešných obvinění, kdo za co může, nemůže, mohl by moct atd. atd. Prostě to s X-Mení ságou jde střemhlavě do prdele a tohle vracení se na začátek do dob, kdy Storm a spol měli ještě pubertální jebáky a trpěli panictvím či neprotrhlou blánou je tak nějak píčou ke zdi, že to ani Fassbender a Rozpolcenej Profesor X-Y.Z-Ž nezachrání... ()
| Rozpočet: 200 miliónov $ | Tržby: 252.4 miliónov $ | First Class kedysi nasadili laťku tak vysoko, že toto nám jednoducho nemôže stačiť. Už v roku 2016 som u Apocalypse napísal, že som komixami presýtený. Naviac, X-fakor premyslenosti, a filozofickej hĺbky, kôli ktorému som mal túto sériu rád, je definitívne preč. Smútim, pretože som mal túto skvadru hercov naozaj rád, a veru, je takmer isté, že to bol ich posledný kus... :( ()
Asi mě nikdy nepřestane fascinovat, že je možné natočit film, kde se nic neděje navzdory enormnímu snažení všech zúčastněných. (Pořád si stojím za tím, že Sophie není moc přesvědčivá herečka, ale je super vidět, že už není tak vyzáblá a že je snad třeba šťastná či šťastnější.) Jo a vlastně mám ještě potřebu vyjádřit se k hudbě, protože ačkoliv je kvalita "novodobých" x-meních filmů nijaká už od začátku, tak alespoň hudbu jsem si většinou doopravdy užila (ponejvíce od Henryho Jackmana k První třídě, drahoušek). Tady je ten Hans tak unavený, repetitivní a nevýrazný, že doufám, že si aspoň užil paycheck, ale že už tyhle práce nebude brát a nechá to třeba někomu inspirovanějšímu. ()
Mohlo to být mnohem horší, přesto mě nenapadá moc důvodů, proč Temného fénixe někomu doporučit. Ano, závěrečná akce je určitě živelnější, barevnější a svižnější než digizrůdnosti z Apokalypsy a Zimmerova hudba stále ví, kdy na sebe upozornit. Přesto však příběh o jedné nadané mutantce, která si musí vyřešit traumata a ukočírovat své schopnosti, nepřináší zhola nic nového a x-menovskou mytologii v zásadě žádným dalším směrem neposouvá. Nezáživný příběh je navíc prošpikován připitomělými dialogy, které jako by vypadly z učebnice scenáristiky pro zvláštní školy. V pokusech o psychologické přesahy se však ukazuje překvapivá plochost postav stejně výrazně jako necharizmatičnost Sophie Turner. Na Fassbendera a spol. se sice pořád hezky kouká, ale jak jsem psal na začátku odstavce – vážně nevím, proč bych někoho na tohle posílal do kina. Zbytečnost. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (33)
- V závěru filmu, kdy Charles (James McAvoy) s Magnetem (Michael Fassbender) začínají partii šachu a kamera odjíždí vzhůru, je na ceduli na domě možno zahlédnout, že se kavárna, ve které sedí, nachází na Pařížské ulici „Rue de la Paix“. Název ulice znamená „Ulice Míru“ či „Mírová ulice“. (Kam3L)
- Písnička, která hraje na začátku filmu v autě, je „By The Time I Get To Phoenix“ od Glena Campbella. (Duoscop)
- Jedná se o druhou filmovou adaptaci komiksové variace „Dark Phoenix“. Tou první byl X-Men: Poslední vzdor (2006). (Kinofil)
Reklama