Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Heroin je špatný sluha, ale ještě horší pán... Členové organizované skupiny, která pašuje heroin z Francie do Itálie, pošlou novou zásilku drogy oklikou přes Švédsko, NDR a Československo. V Praze ve Fibichově divadle se v té době chystá premiéra nového baletního představení. Situaci však zkomplikuje hrůzná událost: primabalerína Milada Havlová (K. Fialová) je ve své šatně nalezena mrtvá. Z pitvy a z prvních analýz vyplyne, že zemřela na předávkování heroinem. Vyšetřováním je pověřen kapitán Chrástek (M. Horníček), podle kterého nejde o nešťastnou náhodu, nýbrž o vraždu. Rozbíhá se tak vyšetřování, které odhalí nejen napjaté vztahy mezi členy baletního souboru, ale především mezinárodní zločineckou síť… (Česká televize)

(více)

Recenze (58)

carl.oesch 

všechny recenze uživatele

Až legrační detektivka, kde se ukazuje, že Miroslav Horníček byl sice skvělý komentátor a moderátor, spisovatel, ale herec byl slabý. Svým projevem mi připomíná cimrmanovce, ale tam je to záměr. Zajímavé ale je, že už tady autoři filmu věděli, va jakém balení se pašuje heroin (opravdu ne v ampulích, jako to ukázali soudruzi v předposledním díle majora Zemana) a také jejich podání drogové závislosti je mnohem realističtější, než třeba v mnohem mladším filmu Mravenci nesou smrt. Zajímavá je i sekvence v NDR, pochybuji, že by někdo v zemi, kde měli ostrahu hranic zmáklou ještě lépe než SSSR, dokázal s replikou východoněmeckého strážního člunu pravidelně připlouvat k bójím, aby tam nechal "bonbonieru". Zábavné (a pravdivé) je i to, jak se výchopdoněmečtí policajti baví o onom zadrženém místním zadrženém článku dodavatelského řetězce mezi bójí a G. Vránovou (jako vždy nesympatickou). Jak konstatují, dostane deset let, na kontě má už teď tučný balík a ještě mu naskočí úroky. Co se herců týká, Satoranský je jako ve všech svých mladých rolích trochu bulík, onen východoněmecký soudruh Hannjo Hasse hraje většinou v českých filmech esesáky, jako vždy mi vadil Matuška (byl asi obsazován hlavně kvůli něžnějšímu pohlaví - tady obtěžoval zpěvem pouze jednou a to zprostředkovaně) a potěšila mě Radka Fišerová. Ale na nějaké časté opakované sledování ten film opravdu není. Jednou za dlouhý čas stačí. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Je to tak blbé, že bych nejraději nehodnotila, z úcty k panu Horníčkovi si nedovolím dát odpad. A také kvůli jedné drobnosti. Když si v úvodu snímku povídají padouši francouzsky, jsou překládáni pomocí titulků (vzhledem k technické kvalitě filmu - bílých na bílém pozadí). A v těch titulcích se objeví slovo "džop", tento přepis z angličtiny mne zcela odzbrojil. Takže ve výsledku dávám půl hvězdičky za Horníčka a půl hvězdičky za džop. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Tohle muselo projít nějakou krušnou a bolestivou cestou, že z toho vznikl nakonec takový paskvil. Přitom drobné náznaky na jemně satirickou komedii by zde člověk našel - třeba když Walda jakožto francouzský zločinec pustí v rádiu Matušku a pak to jde vypnout se slovy, že řve jako pavián. nebo Horníčkovo lavírování mezi pocity a jistotami, nuda pláž (tehdy v čs. filmu!), resp. obsazení herců do netradičních rolí... to vše mne bavilo. Ale pak je tu příběh, který je naprosto strašně sestříhaný, některé střihy jsou wtf, kde najednou vzali tu blondýnku v podání Vránové, to nijak vysvětleno není, němečtí policisté jsou hozeni na scénu stejně divně jako předtím ten stařík o holi, až si říkám, kdo to je, proč tu, a musí se to domýšlet těžce z kontextu... Nebo se v půlce filmu najednou objeví u Horníčka pes, kde byl předtím, proč až teď? Nevíme. Potom ta neschopnost pohlídat jednu bonboniéru mi taky přišla neprofesionální a klidně bych vzal, že zločincem je ta uvaděčka, co vaří kafe. A když vás honí zločinec, fakt místo do foyer, kde jsou spousty lidí, budete prchat do kotelny? Další wtf. Nakonec ani ten vztah mladého poldy v podání Satoranského s baletkou (kterou překvapivě nikdy! nevidíme tančit) není nijak dotažen do konce. Přitom to vážně nějaké náznaky mělo, ale tohle vypadá, jak když v Hollywoodu točí Allan Smithee film. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Všechen modernismus není k ničemu, když dílo samo mlčí." Tak to je hluboká myšlenka. Nicméně snímek by byl i bez ní světovej, protože se v něm mluví francouzsky i německy a je tam ohromující černobílej záběr na nudapláž. To bude asi ten modernismus. Tím ovšem ta světovost končí, protože autoři ani kriminalisti si s tím heroinem nevěděli moc rady. Nakonec z toho vypluli na povrch čtyři podezřelí a zbývalo čekat, na koho scénárista ukáže prstem. A kdo není úplně hluchej, tak hlas vraha stejně poznal z odposlechu, takže závěrečný odhalení cosi postrádalo. Že by překvapení? ()

otík 

všechny recenze uživatele

Předtitulkový rozhovor dvou postav ve francouzštině je neskutečně dlouhý. Po devítiminutovém hrozném začátku však film také nějak moc nespěchá, naštěstí jakmile se na scéně objeví Horníček, je vyhráno. Příběh o zavražděné primabaleríně, vraždě jednoho staršího zvědavého muže a mezinárodních drogových překupnících je zbytečně komplikovaný, zároveň ale herci občas nemají co hrát a nebýt charismatického Horníčka, stálo by to za zlámanou grešli. Sem tam je však divák vytržen z letargie např. záběrem z nuda pláže nebo dramatickou hudbou, kdy jde tanečnici o život. Jinak ale i díky hodně scén v německém nebo francouzském jazyce s českými titulky nebo černobílému provedení to moc velká podívaná není. PS: role Matušky jako drogového převozníka je sice originální, ale úplně mimo mé chápání ()

Galerie (5)

Zajímavosti (4)

  • Orbigny (Waldemar Matuška) jezdí vozem Mercedes-Benz 220 z roku 1960. Pohřební Vůz je Škoda 1202 (Typ 981) z roku 1963 . (sator)
  • Filmovanie prebiehalo v Prahe a na ostrove Rujana vo vtedajšej Nemeckej demokratickej republike. (dyfur)
  • Divadelní scény se natáčely v divadle J. K. Tyla v Plzni za účasti místního baletního souboru. (sator)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno