Režie:
Neil JordanScénář:
Neil JordanKamera:
Bryan LoftusHudba:
George FentonHrají:
Angela Lansbury, David Warner, Stephen Rea, Sarah Patterson, Susan Porrett, Terence Stamp, Jim Carter, Georgia Slowe, Brian Glover, Graham Crowden (více)Obsahy(1)
Společenství vlků působí povědomě až do okamžiku, kdy si hrdinka obleče červenou kápi, vydá se přes hustý les za babičkou a musí si dávat pozor na vlky. Pak pochyby zmizí a lze si tuto svéráznou variaci na Červenou Karkulku vychutnal se vším všudy. Vztah mladé dívky Rosaleen s její babičkou dalece přesahuje hranice vytyčené pohádkou, stejně jako mluvící vlk není jen místní kuriozitou. Podmanivý film Neila Jordana (Hra na pláč, Snídaně na Plutu) nabízí otevřeně psychoanalytickou hru s jednoduchým pohádkovým příběhem, v níž je všechno podřízeno propracované vizuální stylizaci, netradičnímu vyprávění a především důmyslným dialogům. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (166)
Snový příběh třináctileté dívky v pohádkovém světě s vlkodlaky, jehož lehce hororová skvostná atmosféra si vnímavého diváka omotá kolem prstu. Někomu nemusí vyhovovat pozvolné tempo, ale jedno se nedá tomuto filmu upřít – tak vizuálně vytříbených a originálních snímků na světe mnoho není. Dle mého jeden z nejzajímavějších filmů 80.let, kterým dal Neil Jordan o sobě hodně vědět. ()
[MFF, Cinematik 2009, Piešťany] Dnes už komické tornádo rozprávko-natripovanej maškarády o Karkulke a babičke ala Angela Lansbury v pokročilom veku. Poviedka strieda poviedku, niekto sa stráca, niekto sa baví. V nočnom premietaní sa s prestávkami bezprostredne tlieska a ja som tiež jeden z aktérov. Nebojím sa, smejem sa (zrastené obočie a tak:), ale taktiež som dobrovoľne uväznený v podmanivej (výtvarne úchvatnej) fantasmagorickej krajinke, v ktorej sa Neil Jordan na svoju dobu bombasticky vynašiel. ()
Mystický příběh kolem Červené Karkulky, která dospívá a objevuje svět i nebezpečí kolem. Nebezpečí lásky, smrti i vábení neznámých mladíků. Příběh není zcela jasný, ale výtvarné středověké pojetí s prvky pohádky, jsou kouzelné. Je to kočkopes, protože se střídá krutá realita i dětský sen. Chvíli se zasněně díváte na záběr plný duhy a za chvíli Karkulka sleduje smrt nebo milování svých rodičů ve světnici. Líbilo se mi dospívání Karkulky, živočišné triky i Angela Lansbury, která jako babička Karkulky, stále svoje vnouče strašila a varovala před mladíky, kteří mají srostlé obočí. Báseň na konci skrývá mnoho pravdy. ()
Na Jordana jsem po jeho Druhém já poněkud zanevřel,-teda ne že bych nějak výrazně slinil nad jeho předchozími kusy,který se ksichtí že ten mejnstrým jen jakože náhodou ale těch ,,myšlenek" tam.Leda prd.No nic,risknul jsem to,když už tu máme (některý) DVD na pultech za dvacku a začátky mnohých rejžů jsou mnohem zajímavější než jejich konce..... A nelituju!! Že se zrovna u Jordana dohledám ,,jinýho" filmu,to bych věru nečekal,aneb Frojde Frojde vždycky na tě dojde.... ()
"Milá děvčátka, zapamatujte si navždy: nikdy se cestou nezastavujte, nikdy neveřte neznámému, nikdo neví, jak to skončí. Vlci se mohou skrývat za různý vzhled, nejsladší zvuk se skrývá za ostrým zubem". Parádní horůrek o Karkulce, která nebyla už tak malá, babičce, která nebyla tak bezbranná, a ......vlku za humny. ()
Galerie (94)
Photo © Carlton International Media
Zajímavosti (6)
- Většina vlků, kteří se ve filmu objeví jsou Belgičťí ovčáci s natřenou srstí. Režisér Jordan prohlásil že na to bylo jednak kvůli omezenému rozpočtu a také kvůli bezpečnosti herců. (mahler)
- Ze sbírky Krvavá komora vybrali tvůrci pro film tři povídky - ("The Company of Wolves", "Wolf-Alice" and "The Werewolf") - které jsou vesměs trochu brutálnější variací na červenou karkulku. (mahler)
Reklama