Reklama

Reklama

New York. Řeklo by se, že je jenom jeden. Světová metropole, centrum světového obchodu, politiky, ale také vzdělání, kultury a zábavy. Film Povídky z New Yorku ovšem dokazuje, že existuje tolik podob tohoto města, kolika očima se na něj podíváme. V tomto případě očima tří výrazných režisérských osobností. Tři příběhy, tři různé pohledy, tři odlišné autorské rukopisy. V úvodní povídce, nazvané Lekce, sledujeme očima Martina Scorseseho uznávaného malíře, který se potýká nejen s tvůrčí posedlostí, ale také se svým rozháraným osobním životem. Francis Ford Coppola se ve své povídce Život bez Zoe dívá na New York okouzlenýma dětskýma očima, zatímco Woody Allen zůstává v závěrečném segmentu Oidipus dnes věrný svému oblíbenému typu neurotického hrdiny s nevyřešeným vztahem nejen ke své matce. Tři příběhy, každý úplně jiný, tři kamínky do fascinující mozaiky jménem New York. (Česká televize)

(více)

Recenze (181)

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Uznávaný malíř Lionel Dobie hledá asistentku - nabízí bydlení, ateliér a plat, včetně životních lekcí zdarma - jen pozor, má trochu vlastnické sklony, zato je sexy (i když trochu v letech) a poslouchá skvělou muziku (80%)... a ta zmenšená, nechutně bohatá Carrie Bradshawová, co se svou partou už za snobských dětských let obrážela newyorské večírky, prozatím bez botek od Manolo Blahnika, ovšem do školy bez stylového outfitu od Coco Chanel - nemyslitelné! (60%)... a to nejlepší nakonec - Woody se tentokrát pokouší překonat jednu z příčin svých nesčetných traumat - ta se však rozroste do obludných rozměrů (100%)... A co mají ty povídky vlastně společného? To všechno se dá zažít jedině v New Yorku! ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k počtu obyvatel New Yorku je možné přirovnat vznik filmu k tomu, kdy český producent vyzve tři režiséry, kteří natáčí odlišným stylem a pro jiné publikum, aby něco spáchali, a nazve to Povídky z České republiky. Samy o sobě by jednotlivé příběhy obstály minimálně u fanoušků příslušného tvůrce, ale dohromady to neladí a navíc mám pocit, že ani v jednom případě nejde o kousek, který by stál vysoko v rámci jejich tvorby. Ve všech třech povídkách je jistý nadhled a prvky humoru různé intenzity. Ačkoliv jsem fanda Woody Allena, nejvíc mě zaujala povídka Scroseseho. Celkový dojem: 60 %. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Z prvních dvou příběhů mi bylo fyzicky na zvracení. Nemůžu se rozhodnout, který byl více debilní. Každopádně nic srovnatelně debilního jsem dlouho neviděl. Nechce se mi věřit, že je měli na svědomí takoví velikáni jako jsou Scorsese a Coppola. Na Scorseseho příběhu byla dobrá pouze hudba. Na Coppolově příběhu nebylo dobrého vůbec nic. Od předčasného ukončení svého trápení mě držel fakt, že se jedná o tři příběhy, tudíž pokud vás jeden krajně irituje, máte stále naději, že ten následující bude lepší. Celé to zachránil Woody Allen, jehož povídka o komplikovaném vztahu s maminkou vypadala vedle těch dvou paskvilů jako mistrovské dílo. Jako jediná měla myšlenku hodnou filmového zpracování a jako jediná disponoval nějakým tím humorem. Allen si se svými kolegy vytřel tu část těla, kde končí záda a začínají nohy. Zrekapitulujme si to. Scorsese - Odpad! Coppola - Odpad! Allen - 3 *. Dohromady 1 *. Viděno v rámci Filmové výzvy 2017. Film mi vybrala uživatelka mat.ilda. Výzva se týká právě Woody Allena a trošku mě mrzí, že mu pánové zprznili svými režisérskými omyly doposud velice kvalitní hodnocení. ()

Vojcl 

všechny recenze uživatele

Tři naprosto odlišné povídky dávají dohromady poněkud nevyvážený celek. Nejvíc se mi líbila úvodní Scorseseho část, která zaujme obrazově i herecky, ale bohužel skončí právě ve chvíli, kdy děj začínal nabírat tempo. Prostřední Coppolova fantazie je taková pohádka pro děti a v závěrečném příběhu nám Woody Allen, jehož styl jsem nikdy moc nemusel, servíruje dost ujetou satiru o muži pronásledovaném vlastní matkou. Nemohu popřít, že jsem se chvílemi bavil, ale pokud tři režisérští velikáni chtěli natočit společný projekt, možná mohli jednotlivé povídky mezi sebou nějak víc propojit, nebo se alespoň držet jednoho žánru (jako to dělají Tarantino a Rodriguez). Takhle film jako celek moc nefunguje a těžko si bude hledat cílovou skupinu diváků, tedy kromě těch, které nenalákají slavná jména tvůrců. ()

mustafa 

všechny recenze uživatele

Popravdě - chtělo by to každou povídku hodnotit zvlášť. Je hodně obtížné hodnotit povídkové filmy, je jasné, že každá je něčím jiná a hlavní rozdíl je v kvalitě. Já bych chtěl především vyzdvihnout povídku Lekce od Martina Scorseseho. Je naprosto úžasná a dokonalá. Právě díky této povídce, která je oslovující, zajímavá, a člověka donutí u ní přemýšlet a snažit se pochopit mysl umělcovu. Nick Nolte je jako rozumově nevyvážený umělec, kterého nad vodou drží pouze jeho múza, naprosto úžasný a brilantní. Nebojím se přiznat, že právě tato povídka ovlivnila celé hodnocení filmu jako celku. Coppolova povídka mě ničím nezaujala, dalo by se napsat, že dokonce nudila a to je v jeho případě velmi překvapující. Woody Allen natočil povídku, kterou kdyby rozvedl, tak máme jeho další typickou allenovku. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (14)

  • Film byl natočen přibližně za 15 milionů dolarů. (Pitrsss)
  • Na scénáři k povídce Francise Forda Coppoly spolupracovala i jeho dcera a budoucí režisérka Sofia Coppola. (mcleod)
  • Steve Buscemi si koncipoval a napsal svou roli sám. (HellFire)

Reklama

Reklama