Režie:
Christian RiversKamera:
Simon RabyHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Hera Hilmar, Hugo Weaving, Jihae, Robert Sheehan, Stephen Lang, Leila George, Frankie Adams, Caren Pistorius, Andrew Lees, Colin Salmon, Ronan Raftery (více)Obsahy(1)
Za pár set let bude svět jen umírající nehostinnou pustinou, křižovanou obřími stroji na kolech, jejichž primární snahou je nacházet zbývající zdroje obživy a surovin. V tato monstra se proměnila původní města. Sídla na kolech jsou plná lidí a největším a nejmocnějším z nich je Londýn. Ten se rozrůstá i díky pohlcování menších strojů, které se objeví v jeho cestě. Tímhle způsobem se v Londýně ocitne i Hester Shaw (Hera Hilmar), tajemná dívka se zjizvenou tváří. Jí jediné, zdá se, nevadí, že Londýn spolknul její domovské město. Hester se totiž díky tomu ocitla v blízkosti jeho vládce Thaddeuse Valentina (Hugo Weaving), s nímž má z minulosti nevyřízené účty. Jenže i Thaddeus je rád, že Hester vidí. Dívka má v držení předmět, s nímž by se mohl stát nejmocnějším mužem na světě. A protože má Thaddeus poněkud větší palebnou sílu než ona, ocitne se Hester na útěku a v doprovodu zoufale nepraktického knihomola a renegátky, na jejíž hlavu je vypsaná obrovská odměna. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (542)
Na začátku jsem počítal tak se třemi hvězdami, ale jak film plynul, pociťoval jsem že je to čím dál větší blbost. Překvapivé hvězdné obsazeni, ale hlavní postavy jsou špatně napsané a strašně nesympatické. Příběh měl slušný potenciál, ale také je nezvládnutý. Scénář pak působí, jako by to anad napsaly malé děti. Co se týče nějakých emocí, tak ty jsou ve filmu zcela nefunkční. Tedy, alespoň když pominu vztek, jak to celé diváka otráví. Tak alespoň jsme si z toho udělali legraci u sklenky vína. Něco mezi jednou hvezdou a odpadem. 20% ()
Z blockbusterových Vánoc (do kterých počítám i Spider-Verse) to budou na 90% právě Mortal Engines, které v kinech nejvíce ostrouhají. Což o to... Vizuálně se film povedl, o tom žádná. Problémem je, že potenciál, který vězí ve zbytku filmu se nedaří uchopit za správný konec. Například nejzajímavější linka kolem Shrika je vyřešena zbytečně rychle. Přitom se v ní skrýval dostatek materiálu jak na kvalitní psychologické drama mezi postavami, tak na zběsilé honičky, či souboje. Zbytek příběhové linie totiž nedosahuje takové kvality, aby diváka místy nenudil. Weaving sice na roli záporáka sedí skvěle, Hera Hilmar je i přes jizvu dost sympatická a města v pohybu jsou jednoduše skvělá, ale to na lepší přijetí nestačí. Musím říct, že je to dost škoda. Celé finále je totiž jistým paradoxním způsobem uspokojivě neuspokojivé a na více než 3* to stačit nebude. Jestli se někdy dostanu ke knižní předloze, je dokonce možné, že budu muset ještě dolů... ()
Mortal Engines určite nie sú najhorším filmom Petera Jacksona, to ani zďaleka. Pre všetkých budúcich divákov však odporúčam prečítať si niečo o filme/knižnej predlohe dopredu, pretože mnohé súvislosti vysvetlia vo filme príliš rýchlo a tým pádom prídete o niektoré zážitky. Začnime teda s hlavnou hrdinkou. Hester by mala byť tak zohavená jazvou, že by malo byť na ňu ťažké sa pozerať, nieto ju ešte považovať za atraktívnu „badass“. Keď som videla prvé fotky Hery Hilmar (nemienim písať jej skutočné priezvisko), bola som mierne sklamaná. Taká malá jazva, predsa nie je ničím odstrašujúca. Potom som sa ale hlbšie zamyslela pre aké publikum bol film určený, a je pravda že polovica ľudí by sa na ohavnú jazvu asi nevydržala pozerať skoro 2 hodiny v kuse. Takže Hesterino stvárnenie nebolo vôbec zlé. Troška som ale zaujatá voči jej charakteru, ktorý mal byť naozaj bezcitný a tvrdý, avšak, pre film bola postava o niekoľko stupňov zjemnená a nadnesená, okrem toho počas kníh Hester nikdy nestratí svoju agresivitu a hnev, vo filme však oň prišla príliš skoro. Opäť ale musím podotknúť, že film je určený pre istú skupinu divákov a úprimne nemôžeme očakávať natočenie pokračovania, preto takému rýchlemu prerodu rozumiem. Z ostatnými postavami som žiadny problém nemala, síce sa film naozaj prekonáva v počte klišé momentov, avšak, ide o fantasy, takže klišé neočakávať je až hlúposť. Film je krásna steampunková záležitosť, plná dobrej hudby, priemerných hereckých výkonov. Keď sa proste opustíte, je to naozaj zábava. 70% ()
Zajímavý svět, nezajímavý film. Londýn, který na pásech projíždí po zbytcích Evropy a požírá menší městečka, je docela fajn, ale bohužel se kolem něj odehrává nezajímavý příběh, který jeho režisér nedovede atraktivně vyprávět. Spousta slepých dějových linek, průměrně natočená akce a vizuál, který jednu chvíli bere dech a o scénu později vypadá jak z televizního seriálu. K tomu nudní hrdinové, okoukaná zápletka... vlastně se dost divím, že zrovna tahle banalita, která všechny svoje trumfy vyloží v úvodní „městské“ honičce, má něco společného s Peterem Jacksonem. A nemám z toho radost. ()
Nemůžu už déle zůstat mlčet, film se mě nelíbil a neskutečně mě rušilo, že roli ultimátního namachrovaného bouráka zastává pětadvacetiletá padesátikilová asijatka s poměrně krátkým sestřihem, která se od té doby co vstoupí na plac nosí jako hovno na košuli. Dále zde hrají mladí krásní kluci, kteří mají někteří dlouhé vlasy a když jim teče do bot, tak je nějaká ženská vždy zachrání. Začínám být opravdu solidně v téhle bezpohlavní době zmaten, cítím že se hranice mezi ženami a chlapama jsou setřeny a chlapi hrajou ženské a naopak. A proto by například lásce mezi Hester Shaw a tím homosexuálním týpkem věřil jen naprostý najiva co v životě neviděl třeba Hříšný tanec. Hrozně se bojím jakým směrem se bude filmový svět vyvíjet. Tohle byla pro mě téměř nekoukatelná kravina. 20% ()
Galerie (77)
Zajímavosti (5)
- Natáčelo se od dubna do července 2017 na Novém Zélandu (hlavně Wellington). (Varan)
- Krátce potom, co jsou Hester Shaw (Hera Hilmar) a Tom Natsworthy (Robert Sheehan) zachránění před nočními lovci, jsou spolu „ubytování“ v jedné mistnosti. Hester Shaw se uloží na postel, Tom Natsworthy si ustele na zemi. Hester Shaw vzpomíná na matku a pláče. Hlavu má ve vodorovné poloze vzhledem k posteli, slza jí ale stéká směrem k bradě. To ale není možné, protože slza by v takové poloze stékala spíše po líci směrem k uším. (mr.rubik)
- Smrtelné stroje patří k vysněným projektům Petera Jacksona, režiséra trilogie Pán prstenů a Hobit. Právě komplikované natáčení Hobita mohlo za to, že Peter Jackson přenechal režii Smrtelných strojů svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi a „spokojil“ se jen s rolí producenta. Hobití stopa se nese napříč mnoha dalšími profesemi, Smrtelné stroje mají s Tolkienovými adaptacemi společné scenáristky Fran Walsh a Philippu Boyens a o efekty se znovu postarali oscaroví kouzelníci z Weta Digital. (Zdroj: CinemArt)
Reklama