Reklama

Reklama

Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (CinemArt)

(více)

Videa (18)

Trailer 5

Recenze (926)

Asia_Power 

všechny recenze uživatele

Když film začal a na plátně se objevilo Get Out (jakože Uteč) myslela jsem, že jde o název filmu a ne o varování ať šíleně rychle prchnu z kina a zachráním si sto minut života. A jelikož mám tuze ráda dvojici Key and Peele, věřila jsem že budu čumět jako puk. No čuměla jsem opravdu ukázkově, buddhožel ne stylem BOJIM BOJIM, ale stylem PROČ JÁ KRÁVA NA TO ČUMIM. Já chápu, že černoši si dobře pamatujou čas kdy sklízeli bavlnu a nesměli s bílejma do autobusu, sama jsem žlutá a dodnes je spousta lidí co by mi na palici jeblo slaměnou hučku a poslali mě na tržnici ALE fakt z toho nemám mindráky. Peele určitě taky ne, takže jeho rasistickej snímek jsem čekala provedenej úplně jinak. Tady sledujeme bubáka, co chodí s vápenkou a 80 minut filmu se řeší drobné ale rozhodně jasné náznaky rasismu. Tak jasné, že 95% náznaků mi nedošlo, protože na tom nic rasistickýho nevidím. Možná to bude tím, že jsem zažila trochu jinou formu rasismu a kdyby na mě tehdy byl každej tak "zlej" jako na Bubu 3/4 filmu, tak bych si pískala. To ještě není ten průser. Průser je, že je to celý od začátku průhledný jak papír a tak člověk ví přesně vo co de. Tím pádem mě nepřekvapilo vůbec nic kromě zjištění, že chlap s proraženou palicí může být dále životu nebezpečnej jako by mu jen chvilku předtím nevytekla půlka kebule na koberec. Hlavní hrdina mě vyloženě sral. Na každou otázku začínal odpověd stylem - Éééééé,,,,chachacha...víte...Ne nevim, blbe proto se ptám. Jeho přístup - postěžuju si, borka mě nebere vážně, otráveně si povzdechnu a hned s kamenným výrazem řeknu : Nech to bejt, v pohodě, nic se neděje...mě sral taky. Vím že každýho chlapa u ženský sere když se jí zeptá co se děje a ona s výrazem zácpy odvětí ledově - NIC. Ale že doba tak pokročila, že se na tutéž otázku ptá ženská přítele a on reaguje stejně a se stejně debilním výrazem...To bych mu jí pleskla. Totální ubulenec a to doslova. Řve tam totiž dost často. Za nápad a za hepyjend tomu naseru dvě krásný hvězdičky co svítěj jak ty jeho očička. To zas byla jednou píčovina...Ale dle místního hovnocenení pokud jste evropan, budete nadšený. I když nás bylo v kině asi deset a nadšenej byl jen můj přítel. A to jsem byla žlutá jenom já. Ale zas mám radost, že se mu to líbilo, alespoň někdo se bavil a já mohla naplno závidět borce přede mnou, která po půl hodině regulérně vytuhla a vzbudilo jí až rozsvícení. Šťastná to žena... ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem v poslední době celou řadu chabých hororů, kterým americká kritika masírovala vemínko jen proto, že byly genderově progresivní nebo vznikly v exotické zemi a temazitovaly nějakou formu oprese. Uteč sice na první pohled vypadá jako přesně ten případ "máme výbušné rasové téma, které někdo pojednal ve vší explicitnosti", ale od úvodní scény dává Peele na vědomí, že je a) výtečný scenárista, který společenskou metaforu klidně obrátí v groteskní slasher, aniž by došlo k rozpadu struktury b) režisér schopný pracovat s podprahovým napětím, které sice zaručeně uniká zdejším hororovým expertům, ale divákům s určitou mírou vypěstovaného citu k detailu určitě ne. První třetina je společensky relevantní metaforou černých masek, prostřední graduje napětí, závěrečná nabídne peprnou katarzi. A dohromady to dává film, který je pro mě inteligentnější a závažnější reflexi rasové identity než celý Moonlight. Vadí mi jen trochu nadbytečně éterická hudba a pár míst, kde je Uteč vidět do vnitřností víc, než by člověk chtěl. Jinak lahůdka. ()

Reklama

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Ja skutočne chápem to nadšenie u diváka, ktorý vníma samotný snímok ako originálnu zmes pocitov, kedy je útok na jednotlivca s odlišnou farbou pleti, poňatý tak svojským, ba dokonca mystickým spôsobom. Lenže keď sa viac ako polovicu filmu hryziem od nudy, mám doslova chuť "get out" z baráku, asi nedosiahnem rovnakú úroveň spokojnosti ako ostatní nadšenci, že? Beriem, tá "zvláštnosť" je kľúčová a možno výnimočná, no kým som sa naladil na správnu notu, ani som sa nenazdal, a dostavil sa záver. Ten v živšom prevedení síce dokázal slušne prebrať, no zároveň ponúkol určité nepochopenia hodné zvraty, až mal človek chuť nad všetkým mávnuť rukou - 60% ()

POMO 

všechny recenze uživatele

$150 miliónov v US kinách pri rozpočte necelých $5? Jason Blum je borec. A evidentne nastáva doba nových režijných černošských talentov. Get Out je atmosféricky blízko Stephenovi Kingovi, a byť podla neho, šlo by o jednu z jeho najlepších filmových adaptácií. Žánrová schéma psychologického hororu, tak intenzívne a odvážne postavená na citlivej téme rasizmu, až mrazí v kostiach. Perfektne, s inteligentným sociálnym vhľadom zrežírovaná, fungujúca ako napätím medzi postavami, tak čisto žánrovými prvkami (ľakačky, zvyšovanie napätia obrazovými fígľami). Byť dôvtipnejšieho zakončenia, šlo by o dielo, precíznosťou dosahujúce úrovne slávnej Shyamalanovej trilógie. [ArcLight Santa Monica] ()

Rosaviva 

všechny recenze uživatele

Upřímně špatně se mi hledají slova, se kterými bych mohla tento film popsat. Začátek ještě ušel, ale jak film postupoval, tak jsem nestačila valit oči. Nejděsivější na celém filmu byl ten námět. Důvod nominace na Oscara mi tady opět nějak ušel, ten film neměl žádnou hlubší myšlenku, v podstatě to nebylo ani zajímavé, jen směšné a o hereckých výkonech se tady taky nedá moc mluvit. Jestli se mi při každém zjevení hrníčku a lžičky měl tajit dech, tak se to nějak minulo účelem. A poslední třetina filmu už tomu dodala jen korunu. Chyť ho dědo! 2* ()

Galerie (45)

Zajímavosti (72)

  • Keď Rod (Lil Rel Howery) hľadá informácie o Andreovi (LaKeith Stanfield), druhým výsledkom je stránka s názvom „Ako nahlásiť nezvestnú osobu“. V detailnom zábere však úryvok zo stránky ukazuje návod ako nakŕmiť psa. (Pat.Ko)
  • Keď Chris (Daniel Kaluuya) pošle Rodovi (Lil Rel Howery) fotku na telefóne, začne písať Rodovo meno. Avšak aj po niekoľkých písmenách sa na obrazovke jeho telefónu na zozname zobrazuje „no name found“. Okamžite sa mal objaviť navrhovaný kontakt. (Pat.Ko)
  • Názov filmu odkazuje na dopravné značky, ktoré boli umiestnené pozdĺž diaľnice na mestských alebo okresných hraniciach po celých Spojených štátoch. Boli na nich nápisy „GET OUT“ a boli smerované na Afroameričanov. Radili im, aby opustili mesto do západu slnka. V niektorých regiónoch zostali tieto značky až do 70. rokov 20. storočia. (Pat.Ko)

Související novinky

Hororoví mistři spojí síly

Hororoví mistři spojí síly

19.11.2022

Když se ve filmovém byznysu řekne fúze, většinou z toho nepramení moc dobré zprávy, viz studio Warner Bros. Discovery. Ta následující by ale přece jen mohla být výjimkou. Produkční společnosti Jasona… (více)

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

01.08.2022

Měli jste pocit, že letošní léto bylo, alespoň co se nabídky v kinech a na streamovacích službách týče, doposud poněkud chudé? Pak vás nejspíš potěší zpráva, že srpen v tomhle směru ledacos napraví.… (více)

Tvůrce Uteč a komediální Černé zrcadlo?

Tvůrce Uteč a komediální Černé zrcadlo?

03.07.2018

Jordan Peele má po svém debutovém hitu Uteč najednou plné ruce práce. Na jedné straně tu jsou projekty pro Amazon, dále jeho vlastní filmy pro studio Universal, a teď se čerstvě upsal epizodní sci-fi… (více)

Tvůrce Uteč míří do televize

Tvůrce Uteč míří do televize

07.06.2018

Amazon Studios obchodního magnáta Jeffa Bezose pokračuje ve své cestě k televizní nadvládě a po koupi práv na televizního Pána prstenů teď čerstvě podepsalo exkluzivní smlouvu s režisérem a… (více)

Reklama

Reklama