Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (927)
Bojler jaxviňa! Představte si kůl multikulti svět, ve kterém jsou negři tak děsně IN, že každá zasraná bílá huba touží být ztepilým mouřenínem. S takovými trendy král pedofilů Džexn vůbec nemusel chlastat to bělidlo. Film je to určitě mile atmosférický, zručně uplácaný a zábavný, jen mi přišlo tak trochu zvláštní, proč všechny ty ploskonosy nesbírají rovnou z kokosovníku jako na začátku, místo toho osnují složité KKKomploty a nechávají si prznit svou árijskou dceru vypleštěným ugandským kabanosem. Ale to by ten zjevně rasistický čokoscénarista a hnědorešeržér vypadal, jako by mnohem zdařilejší Dz Pozvánku vyčernil téměř kompletně, jen doplnil o hypnózu a xenofobně onegroval. Je tedy načernědni, že tohle se stalo takovým hajpem bavlníkových plantáží jen proto, že to některým zkurveným bělobám zvedne hladinu černirubinu, Džáda Kovářová si u toho zajisté řádně prohňácala kakaového slimáka a celý funklubík profesionálního kriminálníka Rodnyho Krále pak dobrovolně směnil část denního výdělku z prodeje narkotik za lupen do kina. Jedna dolů za ten fuj fuj nouplisácký rasismus, druhá za čorki. ()
| Rozpočet: 4.5 miliónov $ | Tržby: 255 miliónov $ | Priznám sa, že som čakal niečo úplne iné. Niečim na mňa Get Out pôsobil veľmi nekonvenčne a novátorsky, nemal som pocit, že vidím hororovú schému po stý raz, ako to býva u žánru dosť obvyklé. K nevyspitateľnosti a celkom dlhej schopnosti udržať rozuzlenie nepredpokladateľným, určite prispeli aj skvelé herecké výkony. Čerstvý kus do police podarených mysterióznych hororov, ktoré len tak hňeď nezahalí prach... Všetko tieto kvality ospravedlňujú skratkovitý záver. Prial som si viac... ()
Viděl jsem v poslední době celou řadu chabých hororů, kterým americká kritika masírovala vemínko jen proto, že byly genderově progresivní nebo vznikly v exotické zemi a temazitovaly nějakou formu oprese. Uteč sice na první pohled vypadá jako přesně ten případ "máme výbušné rasové téma, které někdo pojednal ve vší explicitnosti", ale od úvodní scény dává Peele na vědomí, že je a) výtečný scenárista, který společenskou metaforu klidně obrátí v groteskní slasher, aniž by došlo k rozpadu struktury b) režisér schopný pracovat s podprahovým napětím, které sice zaručeně uniká zdejším hororovým expertům, ale divákům s určitou mírou vypěstovaného citu k detailu určitě ne. První třetina je společensky relevantní metaforou černých masek, prostřední graduje napětí, závěrečná nabídne peprnou katarzi. A dohromady to dává film, který je pro mě inteligentnější a závažnější reflexi rasové identity než celý Moonlight. Vadí mi jen trochu nadbytečně éterická hudba a pár míst, kde je Uteč vidět do vnitřností víc, než by člověk chtěl. Jinak lahůdka. ()
Vítané zjevení v éře bubáčích pubertálních ptákovin, které sice vždy úplně nezvládá skloubení trpělivě budované hororové zápletky s ironicky dvojznačnou kritikou rasismu, ale v celkovém narativním kontextu se jedná o dílo více než vyspělé a fungující, které dokáže překvapit. Více zde ()
„JÁ TI ŘÍKAL, AŤ TAM NEJEZDÍŠ...“ /// Je to dlouuuuhej úvod, při kterým aspoň doufáte, že všechno, co tady uvidíte, bude nakonec použitý proti vám… No, jak se to vezme… Po tý půlhoďce se pozvolna začnou dít věci, při kterejch se vám nad lebkou rozsvítí otazník. Stejně jako Chrisovi. Jo, je to takový originální (asi… teda…s přivřenou bulvou…). Myšlenkou i řešením. Ovšem- straší se jinde! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že se na návštěvě nemám v noci procházet po domě (ne vole, ani když seš černej!). 2.) Celkem mě bavil. 3.) Thx za titule „fridatom“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Galerie (45)
Zajímavosti (72)
- Rok 2017 sa stal vôbec prvým rokom, kedy hororový žáner v kinách zarobil cez 1 miliardu dolárov, a to vďaka tomuto snímku aj filmom To (2017), Rozpoltený (2016), Annabelle 2: Stvorenie zla (2017), Jigsaw (2017), Prichádzajú v noci (2017) a Všetko najhoršie (2017). (Pat.Ko)
- V scéne, kde sa Chris (Daniel Kaluuya) na večierku rozpráva s Jimom Hudsonom (Stephen Root), je nakrátko počuť britský prízvuk Daniela Kaluuyu. (Pat.Ko)
- Tržby ze severoamerických kin činily 176,2 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových dosáhl 255,8 mil. (NIRO)
Reklama