Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (927)
Jordan Peele ve své hororové premiéře (a doufejme i derniéře) dočista propadl. Jakožto zdejší hororový expert jsem toto fiasko pochopitelně předpovídal, jelikož režisérova dosavadní tvorba čítá jednu přitroublou komedii za druhou, a tak podle očekávání nedokázal u diváka docílit kýženého pocitu strachu či děsu. Get Out sice neodstartuje vyloženě nejhůře a v průběhu první poloviny stopáže divákovi dokonce naservíruje slabší odvar paranoidní atmosféry, kterou můžeme v dokonalém provedení obdivovat u hororů Romana Polanskiho. Jenže ta postupem času začíná upadat, a tak se Jordan Peele rozhodne vyřešit problém se skomírající atmosférou po kocourkovsku. Povolá na scénu postavu nablblého mluvky, čímž se ze snímku spolehlivě vytratí i poslední zbytky napětí. S blížícím se závěrem navíc začíná přibývat děr v logice, scénář se stává čím dál předvídatelnějším a vše vyústí v béčkový konec á la 10 Cloverfield Lane. Udělím jednu silnější hvězdu za relativně obstojný úvod s nádechem paranoie, avšak opravdovým fanouškům hororu Get Out k projekci rozhodně nedoporučuji. ()
Bojler jaxviňa! Představte si kůl multikulti svět, ve kterém jsou negři tak děsně IN, že každá zasraná bílá huba touží být ztepilým mouřenínem. S takovými trendy král pedofilů Džexn vůbec nemusel chlastat to bělidlo. Film je to určitě mile atmosférický, zručně uplácaný a zábavný, jen mi přišlo tak trochu zvláštní, proč všechny ty ploskonosy nesbírají rovnou z kokosovníku jako na začátku, místo toho osnují složité KKKomploty a nechávají si prznit svou árijskou dceru vypleštěným ugandským kabanosem. Ale to by ten zjevně rasistický čokoscénarista a hnědorešeržér vypadal, jako by mnohem zdařilejší Dz Pozvánku vyčernil téměř kompletně, jen doplnil o hypnózu a xenofobně onegroval. Je tedy načernědni, že tohle se stalo takovým hajpem bavlníkových plantáží jen proto, že to některým zkurveným bělobám zvedne hladinu černirubinu, Džáda Kovářová si u toho zajisté řádně prohňácala kakaového slimáka a celý funklubík profesionálního kriminálníka Rodnyho Krále pak dobrovolně směnil část denního výdělku z prodeje narkotik za lupen do kina. Jedna dolů za ten fuj fuj nouplisácký rasismus, druhá za čorki. ()
„JÁ TI ŘÍKAL, AŤ TAM NEJEZDÍŠ...“ /// Je to dlouuuuhej úvod, při kterým aspoň doufáte, že všechno, co tady uvidíte, bude nakonec použitý proti vám… No, jak se to vezme… Po tý půlhoďce se pozvolna začnou dít věci, při kterejch se vám nad lebkou rozsvítí otazník. Stejně jako Chrisovi. Jo, je to takový originální (asi… teda…s přivřenou bulvou…). Myšlenkou i řešením. Ovšem- straší se jinde! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že se na návštěvě nemám v noci procházet po domě (ne vole, ani když seš černej!). 2.) Celkem mě bavil. 3.) Thx za titule „fridatom“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
On je černoch, ona bílá. On má obavy, ona tvrdí, že si ho rodiče zamilují. Blíží se totiž první seznamovačka a mladý nadějný fotograf má oprávněné pochybnosti. Sice se všichni tváří, jakoby se nechumelilo, drobných podivností ovšem začne přibývat. Vše startuje zvláštními setkáními s černošským služebnictvem, končí… no, docela solidně. Celé tohle vyprávění á la něco tady nehraje má velmi slušnou atmosféru a diváka jednoduše zajímá, co nabídnou další minuty. Napětí se tu buduje neotřele, k rasismu se napřímo nemusíme vyjadřovat, ale cítit je pořádně (zvlášť když je za oceánem tahle otázka nesmírně živá). Celé je to zvláštně nervózní a docela chytře uchopené. Není to o vyskakování bubáků ze dveří, je to o mísení žánrů, chytré režii a slušných hereckých výkonech. V detailech moc fajn. ()
Upřímně špatně se mi hledají slova, se kterými bych mohla tento film popsat. Začátek ještě ušel, ale jak film postupoval, tak jsem nestačila valit oči. Nejděsivější na celém filmu byl ten námět. Důvod nominace na Oscara mi tady opět nějak ušel, ten film neměl žádnou hlubší myšlenku, v podstatě to nebylo ani zajímavé, jen směšné a o hereckých výkonech se tady taky nedá moc mluvit. Jestli se mi při každém zjevení hrníčku a lžičky měl tajit dech, tak se to nějak minulo účelem. A poslední třetina filmu už tomu dodala jen korunu. Chyť ho dědo! 2* ()
Galerie (45)
Zajímavosti (72)
- Jordan Peele v jednom rozhovore povedal, že vďaka tomuto filmu má vyššie sebavedomie, bude pracovať rýchlejšie a že sa bude riadiť svojim inštinktom. (Pat.Ko)
- Napriek tomu, že Jordan Peele získal Oscara za najlepší pôvodný scenár, veľká časť filmu bola improvizovaná. (Pat.Ko)
- Jordan Peele bol štvrtým černošským scenáristom, ktorý bol nominovaný na Oscara za najlepší pôvodný scenár. Predchádzajúcimi nominovanými boli: Suzanne De Passe (za Billie spieva blues, 1972), Spike Lee (za Jednej správně, 1989) a John Singleton (za Chlapce ze sousedství, 1991). Peele bol vôbec prvým černošským držiteľom Oscara za najlepší pôvodný scenár. (Pat.Ko)
Reklama