Reklama

Reklama

Mladá žena se vášnivě zamiluje do bohatého, nedávno ovdovělého šlechtice Maxima de Wintera. Po brzké svatbě odjíždí na jeho panství, kde společně žijí na zámku Manderley. Na láskyplný vztah novomanželů však padá všudypřítomný stín první de Winterovy manželky Rebeky, která zahynula za zvláštních okolností. Dům je naplněn jakýmsi nevyslovitelným napětím a stísňující atmosférou, která na novomanželku padá doslova na každém kroku. Ta je také přesvědčena, že manžel na krásnou Rebeku neustále vzpomíná, a proto jí není schopen věnovat potřebnou pozornost a cit... Příběh napsala spisovatelka Daphne du Maurierová a do filmové podoby převedl slavný režisér Alfred Hitchcock (jenž stejně úspěšně natočil i její romány Hospoda Jamaika, Ptáci). Děj je soustředěn na starém šlechtickém sídle, kde výprava, nasvícení interiéru a důmyslná kamera (zachycující například v jediném záběru hlavní hrdinku a nehybný obličej postavy, která jí nahání strach) přispívají k stupňování napětí. Roli Maxima de Wintera ztvárnil Laurence Olivier, jeho novomanželku představuje Joan Fontaineová, hospodyni Danversovou hraje Judith Andersonová. Film v roce 1941 získal dva Oscary: za nejlepší černobílou kameru (George Barnes) a jako nejlepší film (producent David O. Selznick). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (223)

freddy 

všechny recenze uživatele

Osudové setkání, osudová láska, osudová změna v životě. Láska ruku v ruce se zklamáním, které logicky musí nastat. když mladá chudá dívka nahradí v honosném sídle zesnulou manželku místního bohatého majitele. Ve své podstatě se jedná o velmi jednoduchý příběh, který je vyprávěn místy rozvlekle a spíše jako červená knihovna. Jenže Alfred Hitchcock by asi obyčejnou červenou knihovnu netočil, takže tady máme velmi rozlehlé temným chladem dýchající sídlo v lesích u moře, a cosi tajemného, co nutí hlavního hrdinu k náladovosti. A právě vizuální stránka je zde bohužel tím, co výrazně přebíjí děj. A to asi není úplně ideální. Ale rozhodně stálo za to se s filmem potkat. [Noir Film Festival 2019] ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Naivní holčička potká šlechtice, který ji využije jako náplast po své zesnulé - dle všeho dokonalé - ženušce.. anebo to tak není? :P Začátek je takový nemastný, ale jakmile se postava, kterou ztvárnila Joan Fontaine, dostane s panem de Winterem (už jako paní de Winterová) na zámek v Manderley, začíná se kolem motat podivné napětí, které docela funguje. Hlavně pak postava hospodyně Danversové (Judith Anderson) dodává nepříjemným pocitům vyniknout. Nejedná se o mistrovu absolutní špičku, ale s atmosférou si hraje tak lehce, že se to prostě nemůže nelíbit. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Bylo-li někdy na tomto snímku cokoli hrůzostrašnýho, tak to za ta léta patrně vybledlo. Já jsem byl mírně znepokojen pouze z upjatýho kukuče paní Danversové, kterou bych poslal na dlažbu kopem do sedacího nervu ihned po příchodu na Manderley. Jenže to by pak nebylo vůbec žádný drama. Takhle je tady alespoň souboj živý paní de Winter se svou mrtvou předchůdkyní. Jenže Mrtvá byla dokonalá a evidentně již nehodlá udělat žádný chyby, kterými by si zkazila posudek. Ustojí to Živá, rozbije něco, omdlí či snad skočí? Toť je otázka, kterou je třeba zabývati se, nicméně na můj vkus mne Mistr napětí tentokrát napnul příliš něžně. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Další snímek z dílny pana Hitchcocka, který nejen že rozhodně stojí za odkoukání, ale díky němuž došlo i k opětovné rošádě mého žebříčku filmů AH. Jsem potěšena, že nemám co vytknout a mohu jen chválit. Houstnoucí atmosféra mě dokázala vtáhnout a nepustit. Hra světla a stínů byla úchvatná. Herecké výkony skvělé od všech zúčastněných, zejména bych vyzdvihla děsivou hospodyni (Judith Anderson), neb z jejího přesvědčivého působení se mi často svíraly útroby. No a na závěrečný kotrmelec už jsem netrpělivě čekala. A ani tentokrát mě AH nezklamal. Bravo! ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

I když Rebecca není tak dobrým filmem, jako jiné z Hitchcockových snímků, má něco do sebe. Totiž, okamžitě poznáte "rukopis" tohoto režiséra - hru se světly a stíny, dokonalá hudba, které podkresluje důležitost scén a perfektní vypilované charaktery. A tohle jsem si užíval. Je škoda, že vyšetřovací rovina ztrácí trochu "na dechu", protože takhle bych mohl udělit plný počet, nicméně i 80 % není málo. Každopádně tenhle film je skvělý a věřím, že jsem ho neviděl naposledy… a kdo ví, možná na podruhé to bude ještě o něco víc… ()

Galerie (116)

Zajímavosti (31)

  • Keď je v snímke hovorené o dome, o panstve Manderley, resp. keď je v zábere, je zobrazené nadpozemsky, v hmle a podfarbené náladovým hudobným podmazom. Film je určitým spôsobom príbehom domu a sám Hitchcock samotné sídlo Manderley považuje za jednu z troch hlavných postáv diela. (Biopler)
  • Hlavná hrdinka v podaní Joan Fontaine nie je nikdy nazvaná menom. Vieme o nej len, že sa v priebehu snímky stane pani Winter. (Biopler)
  • Rozpočet filmu sa z pôvodne stanovených 800 000 amerických dolárov navýšil takmer o pol milióna. (classic)

Související novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (více)

Hitchcockovská klasika se dočká remaku

Hitchcockovská klasika se dočká remaku

15.11.2018

Britský filmař Ben Wheatley (High Rise, Křížová palba) natočí remake klasického hitchcockovského thrilleru Mrtvá a živá. Hlavní role si v gotické romanci zahrají Armie Hammer (Dej mi své jméno) a… (více)

Reklama

Reklama