Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Paul CameronHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Dakota Fanning, Radha Mitchell, Christopher Walken, Marc Anthony, Giancarlo Giannini, Mickey Rourke, Rachel Ticotin, Roberto Sosa (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Bývalý vládní agent, nyní vyprahlý zabiják Creasy odešel ze služby a neví, co se sebou. Souží ho výčitky svědomí, a tak pití Jacka Danielse prokládá četbou bible, až mu starý kamarád a spolubojovník dohodí kšeft ˗ dělat v Mexiku, kde denně unesou desítky dětí, bodyguarda malé holčičce Pitě, dceři bohatých rodičů. Creasy se proti své vůli s blonďatou holčičkou sblíží, pak ale dojde nevyhnutelně k únosu. Pita zmizí, Creasey je těžce raněn, a ještě navíc obviněn, že se na únosu podílel. Sotva se trochu zotaví, vydává se na cestu pomsty. S pomocí novinářky Mariany Garcii se mu podaří proniknout mezi zkorumpované policisty a dostat se až k hlavě gangsterské organizace, tajemnému muži nazývanému Hlas. Odhalí, že únos měl být fingovaný, že si otec holčičky chtěl pomoci k penězům z pojistky a že se celá akce poněkud zvrtla… (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (756)
Celkem zarazí, když se po bezmála hodinové exkurzi do duše ústřední postavy Creasyho a s tím spojeným budováním jeho vztahu s Pitou (ani náznak nudy) snímek vydá přímo nalajnovanou cestičkou béčkového akňáku o chlápkovi, co si hraje na anděla pomsty a ani na chvíli nezapochybuje o správnosti a smysluplnosti svého rozhodnutí. Formálně se však jedná o nejlepší dílo Tonyho Scotta - odvázanější a experimentálnější než Spy Game a ještě ne tak šílené jako Domino. Skladba záběrů a jejich propojování se zvukem a hudbou (éterická Lisa Gerrad) vyloženě hladí každé filmové srdce se smyslem pro post-modernu. Takže i přes některé výhrady Tonymu (znovu) tleskám.... ()
Tonyho Scotta si ako zručného remeselníka vážim. Hektické, rýchle a videoklipové strihy -preňho charakteristické, som si užívala v Deja Vu alebo v iných scottovkách - ktoré sú za asistencie priam špionážnej hudby(podobná bournovkám) Gregsona-Williamsa popcornovým pohladením. Lenže Muž v ohni je náladový a roztrieštený. Prvú polovicu si divák dobíja cestičku k sympatickej hviezdičke Dakote Fanning a vpíja vznikajúce priateľstvo medzi ňou a Denzelom - mala som pocit, akoby som sa dívala na milú americkú drámu. Lenže to, čo sa odohrávalo v druhej polovici, by mi neprekážalo v ľahkom akčnom filme, ale k predošlému deju je to proste príšerné. Film akoby vystrihnutý z hudobného klipu, plný fakt otravných a prerušovaných strihov, ktoré preniesli hlavnú a dosť smutnú dejovú myšlienku do dimenzie popcornového úletu. Nie som cynik, myšlienky mnou pohli, ale Scott si mal ujasniť, či chcel natočiť tragickú drámu o organizovanom zločine alebo akčnú ľahkomyselnú bayovku. ()
Mám rád Tonyho vizuální epileptický technostyl, ale jen pokud slouží filmu a ne naopak. Těch hrátek bylo tentokrát až příliš na tak jednoduchý děj, který byl vedle přemrštěné vizuality zdlouhavě rozmělňován ještě v druhém plánu - a to do té míry, aby se do něj vešla pseudofilozofická náboženská rovina. Ta filmu díkybohu aspoň slouží - dává konci nádech drsného zadostiučinění, hořkosladké životní výhry a vůně potu v nijak marném boji odhodlaného losera proti všem. Ale to je trochu málo a nic na tom nezmění fakt, že zpomalený Denzel Washington v dobře střiženém saku vypadá na popředí výbuchu zatraceně dobře. ***1/2 ()
V podstatě jsem bavil skvěle, druhá polovina se mi líbila víc než první - líbila se mi ta drsnost. Zatímco v jiných filmech hrdina někomu často jen vyhrožuje, tady se i výhrůžky bez servítek realizují - je znát stejný autor, který má na svědomí podobně drsnou Odplatu s Gibsonem - scénárista Brian Helgeland). Výborný byl Washington, i Dakota Fanning a pár dalších - třeba Walken se mi moc líbil. Hudba je přesná (i když samostatně někdy neposlouchatelná). Jenom ty technické hrátky byly na mě někdy až příliš - kazily napětí a mě prostě rušily. Třeba v Nepříteli státu to různé zoomování a trhavé pohyby kamery mi ještě přišly docela OK, tady jsem s tím ale měl docela problém. ()
Muž v ohni je zručne nakrútený akčný thriller od Tonyho Scotta. Nič viac však neponúkne. Filmov o pomste som videl tisíce. Toto je len jedna z variácií. Áno, zaujímavé prostredie. Áno, zaujímavá akcia. Ale to je trošku málo, navyše proti takej konkurencií. Celé to pripomína Komando sa Schwarzeneggerom a to je zlé. Nedivím sa, že plno známych hercov odmietlo hlavnú úlohu. Muž v ohni neponúka zhola nič, kvôli čomu by som sa k tomuto filmu vracal a rozhodne mi z filmu nič neuviazne v hlave na dlhé roky. ()
Galerie (107)
Photo © 2004 20th Century Fox
Zajímavosti (27)
- První volbou na postavu Creasyho (Denzel Washington) byl v osmdesátých letech Marlon Brando, později Robert De Niro, Will Smith a Bruce Willis. (imro)
- Při pronásledování Danielova (Roberto Sosa) bratra Aurelia (Gero Camilo) si Creasy (Denzel Washington) ověřuje Danielovu podobu z novin. Jedná se o útržek, který má po stranách otrhané části jiných článků. Když se pak jeho ženy ptá, kdo je na fotce, tak je útržek perfektně vystřižený. (Ozzy88)
- Přesto, že na konci filmu jsou popsány osudy hlavních postav, děj prokazatelně nevychází ze žádné skutečné události. Je pouze inspirován únosy v Mexiku na konci 90. let a knihou z roku 1980, jejíž děj je zasazen do Itálie. (LucasAbelle)
Reklama