Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Velice nezábavná komedie televizního ražení předstírá satirické naladění: pojednává o vykutálené majitelce honosné secesní vily. Časté inzeráty, v nichž nabízí prodej, však nemyslí zcela vážně, obratně těží ze zájmu často snobských adeptů na zakoupení. S těžkopádnými dialogy a bakalářovitou zápletkou si nevěděli rady ani herci, kteří se spokojili s obvyklým výrazovým klišé. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (20)

Master19 

všechny recenze uživatele

Nadměrné metry, pořadníky, komise pro potraty... Hnus a (ne)chtěná sebekritika minulého režimu. Jasně, že je Stella Zázvorková mrcha (tady), ale rozhodně to není tím, že vlastní nadměrečnou nemovitost, ale tím, že mrchy jsou prostě v každém zřízení. Cyklická pointa jen potvrzuje, jak je sledování tohoto filmu zbytečné... ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Údajně komedie, u které se ovšem téměř jistě nebudete smát... Opravdový normalizační hnus, i na svou dobu neskutečně pokrytecká pseudomoralita o tom, že peníze jako nejsou všechno. Hlavně v tom našem soudružsky gulášovém >socialistickém soužití< - že... Mravokárně užvaněná nuda s debilně vykonstruovanou záplekou a naprosto plytkými hereckými výkony, o režii zasloužilého umělce (!) Z.M. (při pohledu na jeho >dílo< bych opravdu rád věděl, za co ten titul dostal) ani nemluvě. Opět jednou typický doklad úpadku české filmové tvorby během sedumdesátých a osumdesátých let, porevolučně završen čestvými nástupníky těchhle našich úměleckých >elit< , ochotných účastnit se v jakékoli sračce. Navíc vidět dnešní velkou dámu H.-V. v lodičkách s bílejma ponožkama - toť pohled, za který celé to utrpení stálo. Ano, takoví (jsme) byli. Jak kdo, paní Veškrnová... ()

Reklama

argenson 

všechny recenze uživatele

Mě napadá jediná věc – že snad tehdy na Barrandově musely existovat nějaký plány, kolik se v daném roce musí natočit filmů určitého žánru. Ovšem název Oči pro pláč neskutečně konvenuje s celkovým efektem filmu. Jestliže jsem se u komedie ani jednou ani neusmál, tak asi bude něco špatně. Přiblblá a pro děj naprosto nepodstatná honička zloděje se zadýchanou Dagmar Veškrnovou, zoufalý pokus o vtipný monolog Svatopluka Skopala u potratové komise, to vše překryto nudnými vstupy Stelly Zázvorkové, které nezachrání ani občasná přítomnost Vlastimila Brodského. A aby toho nebylo málo, máme tu ještě položku k uzoufání uspávající hudby (Felix Slováček). Jestliže se například dvěma Jiřinám v šedesáti a více letech před kamerou docela dobře dařilo, Stelle Zázvorkové v tomto ohledu zůstaly oči pro pláč. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Tak jsem to včera po letech zas viděl a zjistil, že můj dojem utahaného filmu bez větší pointy byl správný. Dvě hvězdičky jen za některé herecké výkony ve vedlejších rolích. I přes svou stopáž spousta zbytečných scén, spousta zbytečného mlácení prázdné slámy, a konečně ani hlavní postavě člověk ty její motivy nevěřil. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Dneska je tenhle film zajímavej spíš z historickýho hlediska. Poměrně dost se tam rozebírá, jak to v tom socialistickym ráji bylo s bytama. Když chcete bydlet ve velkym domě nebo bytě, musíte mít u sebe přihlášenou tetičku, jinak vám to neprojde. Potom je ve filmu taky oblíbenej motiv tý doby. Nepoctivej prodavač ovoce a zeleniny, kterej ale nakonec dopadne špatně. Toho poměrně slušně zahrál Schánilec v jedný z mála jeho větších rolí. Lehce úsměvná je v celý týhle komedii snad jenom scénka, kdy jde Skopal před interupční komisi. Další taková dnes už téměř zapomenutá bizarní záležitost. Jinak na celym filmu se mi asi nejvíc líbila projížďka Prahou na úplnym začátku. Zajímavý bylo, že taxikáře hrál Karel Bělohradský, ale předaboval ho Mirko Musil, což působilo hodně divně. Co k tomu tvůrce vedlo, opravdu nechápu. Vůbec se nedivim, že tahle "komedie" zmizela někde v propadlišti dějin. ()

Zajímavosti (1)

  • Neherec Karel Bělohradský ztvárnil postavu taxikáře, kterým byl i v civilním životě. (M.B)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno