Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Na mazané české podvodníčky nikdo nemá! Přesvědčí se o tom i obávaný italský mafián Marián Labuda... Mafián Carmello se provinil proti zásadám své organizace, když se pokusil oblafnout šéfa, a vysloužil si rozsudek smrti. Odsouzenec prchá před zabijákem přes Vídeň do Prahy, kterou mu rakouský kolega ve zločinu doporučil jako bezpečný úkryt. Nikdo z nich netuší, že Češi se za reálného socialismu naučili tolika fintám, že ostřílený italský profesionál nestačí koukat. Když si Carmello vyrazí poznávat noční život Prahy, stane se obětí podvodnice a přijde o šaty, peníze i pistoli. Tím ovšem jeho potíže ani zdaleka nekončí (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (120)

otík 

všechny recenze uživatele

Parodie na mafiánské filmy v čele s Kmotrem, která se však rozhodně nepovedla. Postavy se míhají jako sochy na orloji, na děj často nemají žádný vliv, a tak i přes plejádu českých hereckých hvězd nemá film absolutně co nabídnout. Děj plytký, slabý a hloupý. Jediné, co asi tak zaujme, je úvodní krvavá střílečka a striptýz, což asi není pěkná vizitka na českou komedii. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Skvělá ryze česká parodie na žánrovku zvané gangsterský film. Český humor je tu využit na maximum a různé odkazy na gangsterské motivy ocení je opravdový znalci tohoto žánru. Škoda jen té přemíry typické roztržitosti ve stylu - na co sáhnu, to pokazím -. Zkrátka, čeho je moc, toho je příliš.  Jinak takový černý humor je zcela na místě a jistá naivita zrovna tak. Parodovat daný žánr není žádná legrace, ale Juraj Herz si s tím poradil velice obratně. Ano, nedoceněný snímek, ke kterému by se současní tvůrci komedií ani nepřiblížili. ()

Reklama

topi 

všechny recenze uživatele

Výborná parodie na italské mafiánské filmy, kterou Juraj Herz pojal po svém. Aneb jak český človíček dokáže zatočit a oblafnout i mafiány. Je to sranda a je potřeba brát tento film s nadhledem. Obsazení je geniální, co postava nebo malinká rolička - to skvělý herec/herečka. Největší pekelník je mafiánský boss Morellano v podání Rudly Hrušínského a jeho pokusy s koťátkama mě odrovnaly, prostě mazec ad absurdum. Také Franta Filipovský v roli stařičkého bosse upoutaného na invalidní vozík je parádní, nebo samotný Juraj Herz v roli falešného šejka. Také hudba Petra Hapky je bomba a jeden hudební motiv je pěkně zlověstný. Je to druh filmu, u kterého stačí vypnout mozek a nechat se unášet bláznivými scénami, které následují v rychlém sledu jedna za druhou. Já jsem se bavil bohovsky a takhle nízké hodnocení si film rozhodně nezaslouží. ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Poměrně často reprízovaná komedie není až takovým propadákem, jak našeptává zdejší hodnocení, nicméně Oskarův příměr "české Casino Royale" v negativním slova smyslu je na místě. Narozdíl od mnou velice oblíbeného britského počinu u nás zůstalo akorát u dobrého úmyslu natočit špionážní parodii, čemuž odpovídá například vynikající úvodní melodie z dílny Petra Hapky. Celkem prosakují dvě nejzřetelnější nečistoty, které byly vyčítány i Casinu - za prvé: chatrný a evidentně mnohokrát přepisovaný scénář. Je mimochodem zajímavé, že se to o hodně více projevuje v případě práce dvou scénáristů, byť omezených silnou cenzurou, než u poslepovaného díla sedmi píšících, kteří ještě k tomu navzájem o sobě nevěděli. Za druhé: bezúčelný výskyt mnoha známých tváří. Kdybychom z Casina vystřihli camea Belmonda nebo O'Toola, objektivně vzato by se nic nestalo, jenomže když obojí je tak půvabně vypointované... Tady sice divákovo oko zaregistruje mimo jiné Lábuse, Krampola, Šimka, Menzela či duo Satinský - Lasica, nicméně kdyby tyto konkrétní štěky obsadili méně známí herci, kvalita této komedie by výrazně neklesla (respektive by i vzrostla, jelikož ve filmu platí přímá úměrnost - čím známější tvář, tím významnější prostor). Nicméně jsou zde i tací, kteří se zde sice objeví jen na chvíli, ale jejich potenciál zůstává nevyužit - mj. František Filipovský asi nejvýrazněji spojil komedii s gangsterkou, L+S vyfasovali jeden z nejslabších skečů celého příběhu, stejně tak tvůrci se mohli zaměřit také i na sex-appeal Simony Stašové - v mých očích není moc příkladnějších tuzemských femme fatale jako ona při svém kratičkém výstupu. Přesto je právě herecké podání tím, co Buldokům kraluje, mimo té nesympatie či špatného zasazení se něco málo povedlo (to by ani nemohlo být správně nadpočetné obsazení, aby zde někdo nevynikl) - mimo již zmíněných je to především corleonovský Rudolf Hrušínský a jeho suše podané repliky s nielsenovskou grácií, dále třeba zaujme arabský kolega s tváří Juraje Herze, který snad nikde jinde není takto úchvatný, co se týče jeho příležitostného účinkování před kamerou. Myslím, že se Buldoci nikterak neodlišují od většiny komedií z období normalizace a ačkoli pana režiséra radši vidím ve spojení se žánry magického realismu, oceňuji jeho typickou odvážnost i při zdejší realisaci, co na tom, že za to zaplatil daň v podobě Hrzánova úmrtí plus častého přepisování scénáře (které mj. zapříčinilo, že film odkazuje i na nechvalně proslulé "sociálně-kritické" komedie z téže doby). Rozdíl oproti jiným dobovým snímkům vidím akorát ve větší trpělivosti diváka, pramenící z nesourodé ústřední trojice (v případě pana Labudy budu předstírat, že jsem jeho mafiánskou kreaci nezaregistroval), cestopisných záběrů nebo ne zrovna dvakrát příjemné hudební vložky Jany Kratochvílové, jinak nic urážlivého, abych po čase sáhnout i k hodnocení nejnižšímu, nevidím. 50% ()

Kri-kri 

všechny recenze uživatele

Plno skvělých československých herců a komiků v parodii na italské mafiány vs. amatérští čeští zlodějíčci, která se ale vůbec nepovedla. První půlhodinu se absolutně nic neděje a ani pak to není zrovna slavné. Pár mírně vtipných situací se sice najde, ale jinak je to hodina a tři čtvrtě strašné nudy, kterou trochu zachraňuje mafián Labuda a Dvořák coby šéf pražských zlodějů. Od normalizačních komedií zpravidla očekávám daleko víc humoru. Ve výsledku mi to vychází na slabou jednu a půl hvězdičky, takže 20%. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (13)

  • V záběru, kdy Boháčková (Jiřina Bohdalová) v Amsterdamu předává kufr dívce, která vystoupí na mostě z amerického vozu, je možné spatřit dodávku, která projede kolem. V dalším záběru však lze zpozorovat, že díky americkému vozu by dodávka místem projet nemohla. (ČSFD)
  • Natáčení večerní scény na Via Venetto v Římě muselo být několikrát přerušeno kvůli fotografujícím turistům, kteří měli herce za opravdové mafiány. Až když se dozvěděli, že se jedná o natáčení filmu, tak s fotografováním přestali. (raininface)

Související novinky

Marián Labuda 1944 - 2018

Marián Labuda 1944 - 2018

05.01.2018

Ve věku 73 let zemřel náhle slovenský herec Marián Labuda. Syn krejčího a nadšený ochotník absolvoval divadelní fakultu VŠMU v roce 1965 a hned nastoupil do činohry Slovenského národního divadla. O… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno