Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1942 a Max Vatan (Brad Pitt) seskakuje padákem do dun marocké pouště s cílem zabít v Casablance německého velvyslance. V městě se setkává s Francouzkou Marianne (Marion Cotillard), která má hrát roli jeho manželky a pomoci mu se splněním jeho mise. Předstírání manželské intimity a zamilovanosti postupně přeroste v opravdovou vášeň, a proto po ukončení operace společně odjedou do Londýna, kde se vezmou, válce navzdory. Jejich rodinné štěstí trvá jen do chvíle, kdy se Max dozví, že i tohle může být jen důmyslná hra, která by ve finále mohla výrazně ovlivnit výsledek Druhé světové války. V tu chvíli začíná jeho zoufalý hon za pravdou a za nadějí, že to, co o jeho ženě tvrdí jeho nadřízení, není pravda. (Cinemart)

(více)

Videa (29)

Trailer 3

Recenze (645)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Kdyby nebylo plastikovýho Brada Pitta a některých vysloveně hollywoodských scén, kde se například pár bez skrupulí pomiluje uprostřed písečné bouře v Maroku a následně Marion Cotillard porodí během náletu na Londýn, tak bych z filmu byl vysloveně nadšený. Dlouho jsem se totiž nesetkal s lepší válečnou atmosférou, jako u tohoto filmu, čemuž se teda popravdě nelze ani moc divit. Robert Zemeckis je velký režisér a kvalitní atmosféry má vysloveně v malíčku. Závěr filmu je také vysloveně za jedničku s hvězdičkou, ale Angelina Jolie by se mnou podobné nadšení asi nesdílela... ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Jít do tohoto filmu je něco podobného jako jít do nákupu luxusního BMW. Nebudete zklamáni. Vše je tam jak má být v kvalitě, kterou očekáváte. Jediné co nemůžete čekat je nějaké extra překvapení, ale vy jste ho od tohoto konzervativního dokonalého BMW ani nečekali. A tak se mi podobně v tomto filmu dostalo všeho na co jsem měl chuť a co jsem očekával ve standardu více než vysokém. Pitt i Marion byli párem snů a oběma to v ohozech ze čtyřicátých let fakt seklo. Nejsem na kluky, ale Bradovi ta uniforma RAF seděla ještě více než ten tankovej mundůr ve Fury, i když na něm by slušel asi i pověšenej deštník.... Film měl dokonalý válečný feeling a já mu v tomto dávám za 1 už jen za to parádně zpracované letiště či noční nálety na Londýn. Trochu mi neštymovala ta noční akce ve Francii se zaparkovaným Lysanderem a výletem do basy, ale budiž... :-). Normálně to bylo přistát, vysadit agenta, vyndat náklad, nabrat agenta a to celou dobu se zapnutým motorem. Během pár minut už frrrr letoun perutě speciálních operací RAF s černým nátěrem už mizel zpátky k pobřeží... ---- Tenhle film si zařadím k Anglickému pacientovi a zde některými zmiňovanému Pokání. Nebylo to úplně full, ale i tak dávám za 5 přijatých depeší, protože ty 3 hvězdy co tu tomu někdo dává (něteří top uživatelé dokonce 1!) si film vážně nezaslouží! * * * * * ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

“JSI VÁŽNĚ DŮKLADNÁ!“ … „PROTO JSEM STÁLE NA ŽIVU.“ /// Příběh (kterej by se mohl odehrávat v jakýkoliv době) je jako celek celkem fajn. Nudnejch úvodních pětatřicet minut asi bejt nudnejch má, páč slouží k vytvoření (mejch pozdějších) skutečnejch citů k oběma postavám. Od Zemeckise se automaticky vočekává superfilm (stejně jako vod scénáře Stevena Knighta). Tohle je film malej, se stejně velkým (ale slušným) příběhem. 3* nebo 4*? Mrdám na to… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nechápu, proč soused neustále chrápe na střeše. 2.) Na starou mně spustili Modrý kód. 3.) Thx za titule „-OverLord-„. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

Mertax 

všechny recenze uživatele

Herci mají potřebné charisma a schopnost opanovat plátno, což je v tomto filmu extrémně důležité. Cotillardová v dobových kostýmech a s naondulovanými vlasy a padesátník Pitt s tvářičkou jak dětská prdelka vyzařují glamour a eleganci. Druhý jmenovaný však zažil největší slávu v 90. letech a film se z něj snaží udělat hvězdu z poloviny minulého století, ale to je aura, kterou hezounek Pitt nikdy neměl./// Zemeckis za pomoci velice solidních triků oživuje domy a ulice Casablanky. Film však utíká od válečného dramatu k melodramatu (scéna porodu), zcela opouští akční žánr a přechází ke špionážnímu dramatu. Spojenci jsou žánrově dosti pestrým filmem, ale je to spíše negativum, neboť prolínání různých módů nepůsobí promyšleně a nedovoluje se soustředit více na jedno téma či plně využít žánrové konvence. Chvíli totiž sledujeme psychologické drama o manželské (ne)důvěře, jindy se Zemeckis v zjednodušující zkratce, která je jen neobratnou sociologickou sondou, snaží vykreslit dopady války na lidi nebo vyloženě násilně vsunout alespoň nějakou akci (kromě atentátu je ve filmu pouze jedna přestřelka). Zemeckis celkově doplácí na scénář, jehož tempo má zásadní nedostatky./// Ve chvíli, kdy se snímek blíží ke svému vyvrcholení a kdy zjišťujeme, jak důležitá je otázka partnerské důvěry, tušíme, že nepřijde sladký happy end, ale není zde ani překvapivá pointa či výrazná replika. Spojenci jsou nesmírně neinspirativní z hlediska režijního pojetí a chybí jim nějaké ozvláštnění. Nefungují ani na emoční rovině příběhu, takže selhávají i jako současný pokus o novou romantickou klasiku, který navíc postrádá i humor. [Kino] ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Angelina Jolie označila tento snímek za nejhorší film všech dob. V tomhle se Angie ale příliš neshodujeme. Ty tři lidský devíze filmu Robert + Brad + Marion šlapou jak hodinky ze švajcu a prakticky nemáš nic k výčitce, například akční scény jsou luxusní, leč škoda že jsou jen dvě. Co je horší je příběh, protože já se cítím mírně podveden, celou dobu se mluví o špionážce z války a pak dostanu sladkou polevu jak prase. OK jsem Čech, takže se okamžitě novému žánrovému režimu přizpůsobím, ale výhrady na plitkost dialogů u píva potichu brblat budu. ()

Galerie (148)

Zajímavosti (30)

  • V průběhu milostné scény v autě, jsou hlavní aktéři dokonale čistí a vzduch je ukázkově průzračný, přitom v okolí vozu zuří písečná bouře. Takovýto stav je nesmysl, jelikož během písečné bouře se jemný písek dostane dovnitř vozu například podvozkem. (dom156)
  • Během natáčení se rozšířily zvěsti o milostném poměru mezi Marion Cotillard (Marianne) a Bradem Pittem (Max). Nic z toho se však neukázalo jako pravdivé. Faktem však je, že Angelina Jolie krátce po skončení natáčení podala žádost o rozvod s Pittem. (henrycruel)
  • Marianne (Marion Cotillard) má příjmení „Beauséjour“, což byla také bastionová pevnost v Akádii na území dnešního Québecu, tedy místa odkud pochází Max Vatan (Brad Pitt). Bitva o pevnost Beauséjour 3.–16. června 1755 započala britskou ofenzívu na počátku Sedmileté války mezi Velkou Británií a Francií. (Nortizop)

Související novinky

Zemeckis a miniaturní druhá světová

Zemeckis a miniaturní druhá světová

20.06.2017

Legendární Robert Zemeckis (Návrat do budoucnosti, Forrest Gump) se po Vánoční koledě konečně vrátil k hraným filmům. Jeho nová dramata Let, Muž na laně a Spojenci se (alespoň v Česku) dočkala velmi… (více)

Reklama

Reklama