Režie:
Robert SedláčekScénář:
Tereza BrdečkováKamera:
Petr KoblovskýHudba:
Michal RatajHrají:
Michal Dlouhý, Vladimír Javorský, Jaroslav Plesl, Saša Rašilov nejml., Judit Pecháček, Michal Balcar, Ondřej Pavelka, David Novotný, Václav Jiráček (více)VOD (1)
Epizody(6)
-
Snad to nebude tak hrozné (E01)
-
Past na svědomí (E02)
-
Krev, půda a strach (E03)
-
A přece se točí (E04)
-
Vyhrát za každou cenu (E05)
-
Dvojí tváře (E06)
Obsahy(1)
Bylo jednou jedno studio na Barrandově, kterým prošly dějiny. Patřilo k vůbec nejmodernějším v celé Evropě. Ve filmech, které se tam natáčely, hráli velikáni z Národního divadla, komici, krasavice, lamači srdcí. Občas se jelo natáčet do exteriéru a často se vyráželo do barů, chodilo do kina nebo konspirovalo v bytech. Ale studio, to byl opravdový domov. Kdo sem zapadl, tomu se nemohlo nic stát – anebo to aspoň tak vypadalo a dlouho si to všichni mysleli. Jenže pak přišlo osvobození následované znárodněním filmu a studio patřilo lidu. Ale hercům šlo i nadále hlavně o filmové role... Hitler a Goebbels zbožňovali film a věděli, že pro masy pracujících ve válečné výrobě je kino důležité jako chleba a mnohdy snad i nahradí svobodu. Předpokládali, že na tomto se s českými filmaři shodnou, a nemýlili se: komedie a romance se slavnými českými herci se točily skoro až do konce války jako na běžícím pásu.
Němci založili společnost Pragfilm, která pohltila bývalé AB Barrandov. Investovali do vybavení ateliérů a zaměstnávali dvě tisícovky převážně českých lidí s cílem natáčet německé i české filmy. Díky tomu na tom byla poválečná znárodněná kinematografie skvěle. České filmy pomáhaly udržet v protektorátu klid a pořádek, konstatovali nacisté. A zároveň udržovali národní povědomí, konstatovali Češi. A tak byli všichni spokojení a ruka ruku myla: diváci v kině zapomínali na drsnou skutečnost, producenti vydělávali a filmaři díky šlapající výrobě nemuseli na práce do Německa. Tito všichni nebyli vidět. Vidět ale byli herci, jejichž popularita za protektorátu vyletěla jako kometa. Jenže se neobešla bez společenských styků s nacisty, a tak většina českých hvězd stála po válce před lidovým soudem pro kolaboraci. Motivem obvinění byla často jen závist a špatné svědomí právě těch diváků, kteří hvězdám krátce předtím nadšeně tleskali. Někteří byli očištěni, ale většině to stejně nepomohlo. A byli takoví, kteří klidně zradili kohokoliv a prohlásili cokoliv. Jen aby mohli hrát dál – i za komunistů. Prostě vklouzli z jedné kolaborace do jiné. (Česká televize)
(více)Diskuze
Uživatel gonga smazal svůj příspěvek.
Jsem zvědavá na příběh Letenské. Jestli budou opět překrucovat skutečnost a obhajovat to tím, že bylo potřeba ždímat emoce, nebo jestli to zvládli s určitou důstojností.
na příspěvěk reagoval jhr
Mě pobavila scéna, kdy jde Krall s partnerem po ulici a říká něco ve smyslu: "Aby nechtěli doklady..." a ihned následuje "Vaše doklady , prosím." Taková doslovnost, až to jednoho otravuje.
na příspěvěk reagoval bero
To víš, umělci. Stále musí něco tvořit. A když to za ně vytvoří historie, tak tu historii stejně musí přetvořit k obrazu svému. Pak ještě řeknou, že jsou rádi, za případnou kritiku. Kdo se v nich má vyznat!
Příspěvek byl smazán administrátorem.
Příspěvek byl smazán administrátorem.
Plně souhlasím. Doba 2.světové války je ještě příliš blízko, a je známo tolik faktů, že si nezaslouží takovouto manipulaci a překrucování.
Ty její kecy jsou naprosto strašné. Skutečná historie je daleko zajímavější a také dramatičtější než nějaká pochybná fikce. Kdyby Štěpánka nechaly v seriálu přečíst ten projev, který skutečně přednesl v roce 1938 tak by udělaly daleko lépe už, proto jaké poté vyvolal reakce po celé republice. Nemám radost z toho jakých dalších manipulací z fakty se asi ještě dočkáme.
http://media.rozhlas.cz/_obrazek/720134--skec-hvezdy-nad-baltimore-1941--1-600x433p0.jpeg
jen tak pro zajimavost,škoda že v seriálu neni Čenek Šlegl, ale stran toho že to není dokument.... tak ok
To celé vysvětlení mi připadá poněkud alibistické. Dovedu pochopit, že když napřed mělo jít o čistě fiktivní postavy a pak se rozhodlo, že tam budou i reálné, tak bylo potřeba kompromisu. Jenže Krallová je evidentně mix Gollové a Mandlové beztak i Baarovou :) Přitom mi přijde zajímavější zabývat se příběhy skutečných postav, než fiktivních. Paní tvrdí, že Štěpánkův projev měla být čistě emoční záležitost, což se dá pochopit, na druhou stranu.... ta doba byla, nejen mezi herci, nabitá emocemi i bez toho že by se muselo takhle fabulovat. Ale přiznám se, že jsem zvědavá na další díly. Krallovou by mohli zastřelit nebo tak nějak.... ale asi emigruje :D
Jo, ale i tak nechápu, proč to takhle dělat. Prostě tady platí, že: je to jen seriál a ten má za úkol nás pobavit.
no jo.. jen seriál, ale prostě je škoda, že se autoři nejspíš báli do toho více "šlápnout" a ukázat obraz doby bez toho aby bylo nutno stvořit hlavní fiktivní postavu,která hýbe celým dějem. Taky nechápu tu berličku alá 1968, podle mě naprostá zbytečnost. Srpnové noci 1968 muž vzpomíná na své mladí a na dobu jenž byla velmi hrůzná..... to je nenapadlo nic lepšího? Umím si představit začátek Bohémy i jinak, bez pohledů dopředu, či dozadu. Naivně jsem očekávala, že na začátek ukáži, nebo aspoň zmíní např. emigraci Haase, W+V a Ježka. A taky se mohli trochu víc snažit s výběrem hereček pro Mandlovou a Gollovou - tragédie. To snad na castingu odpočítali - prvá druhá...... :(
na příspěvěk reagoval jardariha
A neznalý to bude považovat za fakta - protože část pravdy se tam nachází, část přebrali jiné jak reálné tak fiktivní postavy.
Ano, je to tak. A divák si jistě všiml, že to je i u dalších děl poslední doby. A nejen poslední/Formanův Amadeus např./ Nechápu, proč chtějí tvůrci diváka oblbovat? Bojí se, že pravda by byla málo atraktivní, nebo dokonce nepřijatelná? Ale i tak je to v záplavě těch Ordinací dobře koukatelná záležitost. Musíme mít na paměti, že je to "Jenom seriál".
na příspěvěk reagoval Grundlik
Pro mě naprosté zklamání. Jsem si plně vědoma, že to neměl být dokument, ale pokud chtěli ukázat tísnivou dobu z pohledu herců, režisérů.. a jiných filmových pracovníků předválečné a válečné doby, tak mohli mít tedy větší koule a jet podle dochované skutečnosti i drbů. Naprosto nechápu čeho se báli. Miluji filmy první republiky a pro toho kdo má alespoň trochu přehled a zná fakta to musí být velmi zmatené. A neznalý to bude považovat za fakta - protože část pravdy se tam nachází, část přebrali jiné jak reálné tak fiktivní postavy. Lili Krallova je velmi nesympatická osoba a taky velmi zbytečná stejně jako Arnošt. Ten jen krade čas, který mohl být využit jinde. Docela by mně zajímalo vysvětlení autorů, proč dali přednost postavě Lili Krallové, před Natašou a Mandlovou. Potenciál to mělo... ale zabalit nepravdivou a scestnou pohádku, do hávu skutečnosti je podřadné - především pro samotné originální herce, kterým bylo vnuceno spoustu lží, jenž pro hromadu diváků představuje pravdu.
na příspěvěk reagoval jardariha
To víš zdraví je někdo složitá věc, ale nemám třicet kilo ale kolem padesátí i se zimním oblečením včetně bot. :-D
Někteří píšou, že je to bez atmosféry, já tam naopak tu tísnivost cítím. A asi ji cítím hodně, protože při v podstatě neexistujícím scénáři, ze kterého nejvíc na povrch plavou totální nesmysly nedovzdělané husy, mě u toho seriálu (kromě hereckých výkonů) něco držet musí.
na příspěvěk reagoval Kaufman
Ta hudba je opravdu dost podivná. Pro mě hlavně působí dost nesmyslně v jednotlivých scénách, v druhém díle hlavně v první půlce to pořád znělo, jako kdyby hrála znělka z intra.
Opravdu jsem se těšila a opravdu jsem zklamaná. Rušivá ponurá hudba, asi proto, že co divák to blbec co nechápe, že jde o neveselou dobu. Na slučování postav v upocené drámo madam Brdečkové, opravdu nejsem zvědavá. Začíná to připomínat Limonádový Joe, což asi nechtěla a její otec měl aspoň smysl pro humor a literární talent.
Hlavní argumentace je, že nejde o dokument, potažmo dokudrama, ale o fiktivní seriál, který pouze pracuje s některými skutečnými osobnostmi.