Reklama

Reklama

Labyrint

(seriál)
Trailer
Krimi / Drama / Thriller / Mysteriózní
Česko, (2015–2018), 20 h 24 min (Minutáž: 57–60 min)

Režie:

Jiří Strach

Scénář:

Petr Hudský

Kamera:

Martin Šec

Hrají:

Jiří Langmajer, Zuzana Kanócz, Stanislav Majer, Miroslav Donutil, Michal Dalecký, Zuzana Kajnarová, Michal Dlouhý, Jana Štěpánková, František Němec (více)
(další profese)

Série(3) / Epizody(21)

Obsahy(1)

Nález těla krajského politika Karase, kterého vrah zabil v duchu středověkých mučících praktik a tělo pečlivě naaranžoval v podivné scéně, rozpoutá policejní honbu za sadistickým pachatelem. Ten staví vyšetřovacímu týmu do cesty složitou sérii vražd, které svojí krutou obřadností otřásají místním regionem i samotnými kriminalisty.
Kořeny složitého případu sahají až k vraždě mladé dívky ze Slovenska, která zemřela podobně záhadným způsobem jako Karas. Případu se tak ujímá tým s dvojicí zdánlivě nesourodých vyšetřovatelů. Jsou jimi kriminalista Michal Remeš (Jiří Langmajer), negativně ovlivněný ne příliš stabilním soukromým životem, a Tamara Berkyová (Zuzana Kanócz), policistka z Bratislavy trpící absencí schopnosti komunikovat se svým okolím bez předpojatosti a předsudků.
Na konci sérií vražd, loupeží a naaranžovaných nehod najdou policisté cestu na konec „labyrintu" a uvěří naději na dopadení pachatele. Důležitou pomocí je jim paradoxně také obraz Hieronyma Bosche Poslední soud, kterým se pachatel v provedení svých krutých činů nechává zjevně inspirovat. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (360)

Ištván87 

všechny recenze uživatele

Doprčic, hlavně ať to nezmrví mizerným koncem!!! Zas jednou podařený seriál z našeho prostředí, atmosféra na jedničku, rozehrává se tu hned několik zdánlivě nesouvisejících podzápletek, herci hrají minimálně obstojně, spíš ale dobře až výborně; do toho povedená muzika a obrovské plus v podobě u nás neokoukaného tématu (nehledě na to, že jsem měl v posledních letech Strach z toho, že se naše seriálová tvorba neposune od ultramegaptákovin typu Cesty domů do Ordinace v růžové ulici), to všechno ve mě vyvolává obrovskou naději, ale taky neblahou předtuchu... A proto znovu volám: "Doprčic, hlavně ať to nezmrví mizerným koncem!!!" Byla by to obrovská škoda. Zatím (po pěti dílech) jsem většinou poměrně nadšený a těch pár maličkostí (zpomalené záběry místo zvyšování napětí nutí člověka k úsměvu) klidně přehlédnu. Tak ať ten konec stojí za to (nedivte se, kdo by neměl strach po Ztracené bráně, která by byla dokonalá, nebýt nezvládnutého konce), jinak se rozčílím. EDIT: Tak to nezmrvili! Na plnej knedlík ten seriál sice není - chtělo by to trošku prostříhat a sem tam zrychlit tempo, ale v rámci české seriálové tvorby se jedná o menší zázrak. Supr. ;-) ()

Gimli 

všechny recenze uživatele

Potřetí to bylo pět až šest dílů velmi napínavé a potřetí to v závěru vyšumělo. Ale tentokrát byl ten závěr celkem důstojný pád , který se podařilo ustát. Celkově hodnotím Labyrint kladně, protože to hlavní, tj. tajemná atmosféra a napětí, se Strachovi daří budovat natolik dobře, že jsem ochoten přimhouřit oko nad těmi zbabranými závěry. ()

Reklama

Tommassi3 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Se závěrečným cliffhangerem skvostné pilotní epizody se jen těžko snažím mírnit své nadšení, a tak mám trochu Strach, jestli si Jirka nenasadil tu laťku až příliš vysoko, prozatím - A rozhodně i v kontextu kompletního seriálu !! - totiž jeho Labyrint jednoznačně vnímám jako televizní počin roku, jehož fatální chybou se stává nastavený půdorys o zbytečně a nesmyslně velkorysé sedmihodinové stopáži, kde si nesmírně poctivá žánrová práce sice často vypomáhá otřepanými klišé, která však až s podivem funkčně užívá pro svůj očividně primární cíl, kterým je jednoznačně atmosféra.. Ty mrazivé obrazy zde režisér se svým dvorním kameramanem Martinem Šecem znovu pozvedli na ještě vyšší level, což v případě mixu detektivky a thrilleru bezesporu platí za základ úspěchu.. Parádní hutná atmosféra, stejně jako nezvykle štědrý počet mrtvol, jaké v tuzemském projektu nepamatuji, jasně dokazuje, že režisér Strach, který si jako jeden z mála domácích tvůrců upřímně stojí za svým rukopisem, roste snímek od snímku, navíc právě ty jeho filmy nemají problém s vlastní identitou, což platí v současné době za největší bolest českého filmu, Strach totiž naprosto očividně nemá zájem od nikoho opisovat a vlastně si tak nějak vytváří svůj vlastní subžánr plný metafizického, kde se mísí detektivní motivy s těmi, jak se dalo čekat, náboženskými.. Ten subžánr bych se rozhodně neštítil nazvat strachovským, protože skutečně dochází svého smyslu v obou významových rovinách.. Rozhodně si však stojím za tím, že už jen z těchto výše zmíněných důvodů by ono krátkozraké srovnávání s dnes velmi oblíbeným a mnohdy velmi kvalitním scandinoirem mohlo být skutečně velmi nesmyslné, zbytečné a kontraproduktivní dalším rozborům a zamyšlením.. Na stranu druhou ovšem musím objektivně podotknout, že právě v tom duchu vlastní výjimečnosti a poněkud zbabělé absence snahy se z toho českého písečku pokusit nahánět filmový svět ta Strachova dnes už jasná režijní (sebe)jistota může, či by spíš do budoucna mohla, vyústit v nudu, byť tedy řemeslně precizní, bez nějakého vnitřního zaujetí, když toto lze částečně už vlastně odhalit již dnes.. A to by byla nejen pro Jirku i českého diváka ohromná škoda.. Co se hereckých výkonů týká, o Strachovi se ví, že dokáže velmi schopně vést své herce, a to i ty velké v těch menších rolích, což zde dokazuje zejména Miroslav Donutil a rozhodně i naprosto famózní Jana Štěpánková, s níž mi Jirka Strach udělal nesmírnou radost, zvláště v souvislosti s poněkud nešťastně obsazeným Janem Vondráčkem, jedním z našich nejvytěžovanějších dabérů, jinak ovšem výborným neokoukaným hercem, a jeho postavou.. Mimochodem pokud vpravdě luxusní Donutil v další podzimní (kr)kavčí novince, totiž Doktoru Martinovi, odehraje alespoň z poloviny tak krásného cynika jako zde, nenechám si ujít ani tento seriál.. Dnes již bohužel vím, že se tak nestalo a tahle franšíza se pro mě dále stává nezajímavou, na rozdíl právě od Donutila, kterému zde režisér Strach umožňuje vyzkoušet si docela zásadní změnu portfolia svých obvyklých postav.. Zásadní výtku bych měl k hlavní roli Jiřího Langmajera, který sice disponuje s přibývajícím věkem stále větším charismatem, které ovšem bolestivě kontrastuje s jeho hereckými limity, a tak logické plytkosti jeho postavy nenapomáhá ani ta fatálně klišovitá šablona rozvedeného otce dospívající nezdárné dcery, čímž se dostávám k odhalení bolesti projektu, totiž Hudského skriptu - Právě proto se tolik obávám samotného finále, které ovšem Hudský zvládl ještě lépe, než jsem vůbec kdy doufal.. Scénář mísí skvělé dialogy s naprosto otřesnými a ve své košatosti, kdy mísí několik zdánlivě nesouvisejících linií, se jednoduše zdá být poněkud nekonzistentním, stupňuje však divákovu zvědavost i pozornost, kterou naopak místy ohrožuje ta vztahová vata a poněkud místy nešikovná snaha mást diváky dalšími a dalšími často slepými příběhovými linkami, či nešikovně na základní dějovou kostru navěšené motivy, které měly rozvíjet jen charaktery a jejich vzájemnou vztahovost.. - jemuž by však prospělo jen trochu cizelérství, které je naopak tolik vlastní právě Jiřímu Strachovi.. Herecky nejlépe rozhodně vypadá neokoukaná slovenská kráska Zuzana Kanócz, kterou však Strach možná až příliš těmi polonahými pasážemi, byť sympaticky elegantními a nepříliš explicitními, tlačí spíše do pozice prvku potěchy mužského oka, nicméně pouze zpočátku příběhu, když s blížícím se finále a překlopením své postavy z poněkud delonovské mlčenlivé polohy, na níž dle mého Langmajer herecky jednoduše nemá, ta naprosto vysvléká jeho herecká limita, do polohy nasraného muže, který cítí morální zodpovědnost, si Langoš krade celý zbytek série výhradně pro sebe.. Co naopak musím vyzdvihnout mimo Strachovy velmi časté práce s kontrasty - Kupříkladu jen moderní policejní kanceláře versus zašlé hradní sklepení, či strhaný Langmajer versus Kanócz plná sil.. Jsem zvědav, jakým směrem se ten jejich (ne)vztah bude dál vyvíjet, protože žánrový vzorec nějaký ten sex samozřejmě přímo očekává.. Ten se nakonec dál vyvinout nikam nestihne, protože Hudský si s postavami hlavu neláme a utíná jim hlavy hlava nehlava.. Což lze vnímat jako klad, nicméně na druhou stranu ty charakterové pilíře projektu zůstávají nedotčeny až do závěru, takže o nějaké kelurvoucí scénáristické odvaze či tuzemské inovaci nemůže být ani řeči.. - a ukázkovým výběrem lokací, to je zkrátka parádní, nebojím se říct světový, hudební motiv Ondry Brzobohatého, který zde svoji funkci plní dokonale.. Kupříkladu de facto ústřední motiv projektu, totiž Take Me To Church, mě hodně bavil, stejně jako nesmírně symbolická skladba Carmina Burana, O Fortuna hrající při akci zásahové jednotky v jedné z posledních epizod jasně napovídá, že Brzobohatý velmi dobře ví, co dělá.. Ten se skutečně nesmírně předvedl a osobně jsem velmi zvědav na jeho další práci.. Stejně tak jsem ovšem zvědav na další projekty odvážně žánrově rozkročeného režiséra Stracha, protože právě díky němu Labyrint obstál se vztyčenou hlavou a snad i prostředníkem vůči odpůrcům všeho českého, ten totiž dokáže vymačkat z minima maximum a svou obrovskou sílu nejlépe ukazuje v pasážích bez dialogu, napínavých jako guma v kallhotách těhotné ženy.. Jeho závěrečná minirolička, která dokazuje, že na to pořád má i herecky, mě neskutečně potěšila coby symbolická ukázka sebereflexe, chvályhodného nadhledu a pokory tvůrce, který momentálně ční hodně vysoko nad ostatními.. Tak snad ta slíbená druhá série Labyrintu Jirkovi dopřeje kvalitnějším scénářem více klidu na práci.. Tak nezbývá než popřát hodně štěstí.. Snad se z toho Hudský nepotento..;) () (méně) (více)

verbal

všechny recenze uživatele

A tak je to pořád! Jakmile se ve zdejších vodách objeví něco, co konečně oproti všem těm furtdokolovým Homokriminálkám Invalidovna a dalších skvostům komerčních žump trochu přitvrdí a nebojí se mystiky a tajemna, něco, kde dobří herci i hrají a režisér je Režisér, a ne osobní štětka ředitele Planety opic, co měl dosud na kontě jedno amatérské video se svojí enormní starou a jednu reklamu na vložky, po níž si začaly ženy raději znovu krvácet na stehna, přiřítí se sem obvyklá banda esoterických buzerantů s pozérskou zálibou v Tarkovském a Felínym, kteří si to pustili jen jako kulisu k žehlení boa, protože na ČT2 byla místo jejich milovaného literárního revue 666 ta fuj, fuj atletika, aby vystavili na odiv svůj maligní kokotismus, tichými, táhlými prdy zadštili trochu síry a demonstrovali neochvějné sebepřesvědčení o své yntelechtuální nadřazenosti. Ve druhé vlně pak nastupují naše milé ženy s kužely, tedy obvyklá armáda podřadnými dvouletými obory kvalifikovaných, profesionálních pečovatelek o domácí bekofisy, co není líná pořádně se nažrat, aby vyjádřila své blahoslavené rozčarování nad tím, že to „ani sdaleka nebilo tak pryma a chitré“ jako Deflorace v růžových zahradách či Sračky v Benátkách a mnohé dialogy se jim díky genetickým predispozicím jevily až jako „nesmislné“. No a pak přicházím samozřejmě já, celý v hnědém a jeden z mála soudných a neoddiskutovatelně objektivních, s hlasitým „Běžte do piče, ufoni!“ na pobaveně sešklebených rtech. Bubák do pilotu vletěl na plné uši a elegantně navázal na své nejlepší tradice Ďáblových lstí a Ztracených bran, Dlouhý a Ten méně obdařený Majer jsou přirozeně hrající, sympatickou dvojkou, děj je temný, zábavný a poutavý, no a kvalitních mysteriózních kriminálek je tu jako šafránu, protože Jiříka furt někdo otravuje s homopohádkami. Po prvním dílu samozřejmě nehodnotím, nelze totiž vyloučit, že scénárista nefetoval jen v úvodu, ale zatím je to přesně takové, jak to mají mazlíčci rádi, tedy ušiplné, poušné, vzrušující a strhušící, tedy Bubák v nejlepší formě a rozhodně z toho nemusíte mít Strach. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Po pilotu klasické zoufalství: při repetitivních shrnovačkách vyšetřování jsem se modlil, aby postavy radši poodhalily něco ze svého soukromí, když to začaly dělat, modlil jsem se, aby raději držely hubu. Inspiraci scandinoir zatím vidím jenom v lehkém náznaku politické roviny, jinak rozbředlé, psychologicky naprosto duté a vizuálně třeskutě čétéčkové (včetně frontální palby otravnou hudbou). Jestli se vrcholy skandinávské krimi prezentují tím, že vás navzdory prvotní nesourodosti různých linií okamžitě vtáhnou do velmi životného světa, tak Labyrint spíš připomíná odfláknuté bludiště v zámeckém parku, u nějž je vám ukradené, kde se zrovna nacházíte a těšíte se, až si venku dáte pivo a párek. ()

Galerie (493)

Zajímavosti (66)

  • Opata klášterní knihovny hraje Jaroslav Kuneš, který je však v závěrečných titulcích chybně uveden jako Jaroslav Kunš. (pávek)
  • Filmovalo se v lokalitách: Ostrava, Brno, zámek Hoštice, Nebovidy, Kuřim, hrad Špilberk, Moravské Knínice, Hájky, Brněnská přehrada, Fakultní nemocnice Brno. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
  • Při příjezdu biskupa (František Němec) zní skladba „Salve Regina in A Minor“. „Salve regina“ (česky „Zdrávas královno“ je středověký text jedné z mariánských antifon. Autorem textu je patrně středověký básník Heřman z Reichenau, někdy je ale text připisován zcela nebo částečně sv. Anselmu z Luccy nebo sv. Bernardovi. Jde o jednu z nejslavnějších mariánských modliteb, jsou známa četná zhudebnění tohoto textu. „Salve regina“ je navíc poslední modlitbou růžence. Modlitba je spojena s částečnými odpustky. (sator)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno