Reklama

Reklama

Labyrint - Série 1

(série)
Krimi / Drama / Thriller / Mysteriózní
Česko, 2015, 6 h 46 min (Minutáž: 58 min)

Režie:

Jiří Strach

Scénář:

Petr Hudský

Kamera:

Martin Šec

Hrají:

Jiří Langmajer, Zuzana Kanócz, Stanislav Majer, Miroslav Donutil, Michal Dalecký, Pavel Batěk, Zuzana Kajnarová, Anna Kameníková, Michal Dlouhý (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(7)

Recenze (56)

golfista 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Odborník na mysteriozní krimi Jiří Strach přesvědčuje, že v tomhle oboru nemá u nás konkurenci. Bohužel je ale z celého projektu moc vidět ta povinnost dostat se na sedm hodinových dílů. To je fakt moc a výsledku to hrozně ublížilo. Kdyby byla ta možnost z dané látky natočit klasické "strachovské" trojdílné krimi, jednalo by se bezesporu o skvělý počin. ()

Lupes 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Paráda! U nás naprosto ojedinělý počin, mysteriózní krimi sérii, která se povedla! Není to přihlouple provinční, naivní či pitomé a trapné. Autoři se vyhnuli klasickým českým klišé o církvi (ve třetí sérii se jim to už ale nepovedlo), originálně okopírovali šablonu severských krimi a celkem opatrně nakládali i se středověkými mystérii a Boschovými malbami. Je to navíc noir se vším všudy. Tleskám! Dceru hlavního hrdiny ani jeho romanci nepovažuji, na rozdíl od Mirky Spáčilové, za nechutná klišé; mají v seriálu své místo. Jediná výtka směřuje snad jen k plagiátorství. Bez inspirace by ale zřejmě nic podobného v českých luzích a hájích nevzniklo. ()

Reklama

salahadin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

První série je vcelku zábavná věc, toho mysteriózna je tu snesitelně málo, ačkoli scénář a příběh prostě trpí mnoha nešvary: vrah je nezajímavý (!), asi pochází z nějaké marvelovky, jinak si nelze vysvětlit jeho schopnosti, celá linie se zajetím biskupa skrz vykonstruovaný nález sochy je zcela neuvěřitelná, navíc, když do podzemí vede vstup od jinud a rovněž i docela velký okno - garantuju vám, že ve skutečnosti by se o podzemí dááávno vědělo, protože žijí magoři typu salahadina, kteří se na vyhledávání a zkoumání podzemí přímo specializují; dále autor scénáře špatně pochopil zpovědní tajemství, tzn. celá anabáze s knězem, který by rád pomohl, ale "nemůže", je nesmysl - kněz má povinnost, pokud ve zpovědi uslyší o vraždě, okamžitě penitenta delegovat na policii a rozhřešení případě udělit až po jeho samoudání. Navíc platí, že v případě těžkých kriminálních zločinů musí i kněz předcházet dalším. Čili nerozumím, jak mohl Jirka Strach něco takového natočit. Mučírnu na hradě jsem už rozebíral v komentáři výše. Je to nesmysl. Když se podívám na filmové charakteristiky, tak jsem spokojen. Tým Remeš a spol. je sympatický včetně psí čumáčice ze Slovenska, která zapadla perfektně. Je fajn, že spolu neměli sex hned poté, co si nabídli tykání, což by asi u většiny jiných tvůrců nastalo. A velkou pochvalu uděluji za úvodní titulkovou sekvenci s rozpohybovaným Boschem - ten chlap byl fakt ultramagor. V dobrém smyslu. ()

Helmutek 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Horší 3*. Podle mě asi zatim nejslabší ze Strachových seriálů. Ty tři díly, který stačily u Lsti a Brány, ty by tady bejvaly stačily taky - a možná by se seriál vyhnul hluchejm místům, nesmyslnejm postavám apod. U Lsti i Brány se mi líbilo zasazení do nějakýho toho mysteriózního kontextu - ať už satanisti okolo Ďáblovy bible ve Lsti, nebo zednáři v Bráně; tady mi podobná třešinka, která by tomu na konci (po celkem pragmaticky zemitym rozuzlení) nasadila korunu, ta mi tu přece jenom trochu chyběla. Ten konec mi vůbec přišel jako zdaleka nejhorší část seriálu - ať už scénářem, nebo režií, nebo výkonama. O časovejch nesrovnalostech a logickejch chybách ani nemluvě, to se ale týká celýho seriálu. Z celýho Labyrintu obecně taky hrozně moc čouhá a bije do uší spisovná čeština ze scénáře - chápu, že to je projekt veřejnoprávní ČT, ale takhle se prostě v praxi nemluví a to, jak to bylo tady udělaný, to bylo předevšim rušivý a nepřirozený. Jinak je to ale furt příjemná záležitost, která za zkouknutí určitě stojí; jen mi Lest i Brána sedly mnohem víc a myslím, že i objektivně vzato byly prostě a jednoduše zvládnutý líp - jak co se týče herců (zde zbytečnej Donutil, nepřesvědčivej Langmajer, kterýmu mnohem víc sedla skvělá role v Bráně, občas až moc prvoplánově drsná Kanócz, extrémně špatná poslední scéna se Štěpánkovou...), tak co se týče scénáře (tady opravdu škoda toho konce) nebo hudby (která je opravdu zoufale nezajímavá a neoriginální, typicky televizní a školácky dramatická, a za to trapně laciný až tragikomický použití Orffa by si Brzobohatý zasloužil nějakou Zlatou malinu). WTF moments: Předevšim ten Orff, to byl opravdu fail světovýho kalibru. Dojaly mě ale zase studiový scény jakože "z auta" - fakt jsem přesvědčenej, že nemusí bejt zas takovej problém sesynchronizovat pohyb obrazu za zadnim vokýnkem s tím, jak řidič kroutí volantem. A ten začátek posledního dílu byl tak blbě udělanej, že než mi došlo, že to je ničim neskrývanej a prachsprostej oslí můstek bez jakýhokoliv dějovýho opodstatnění, tak už jsem si pomalu začínal zjišťovat, jestli se znova omylem nedívám na první díl. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Jiří Strach mě nezklamal, naservíroval mi hutnou, napínavou a poměrně dost drsnou kriminální sérii... Vyšetřování brutálních vražd je zajímavé, poutavé a obětí neustále přibývá.. Herecký ansámbl sympatický, to ústřední herecké trio - Jiří Langmajer, Zuzana Kanócz, Stanislav Majer - se mi moc líbilo, za zmínku určitě stojí i hudba, Ondřej Brzobohatý je talent po tatínkovi i od Boha či Matky přírody.. ()

Galerie (224)

Zajímavosti (23)

  • Při rozhovoru s uvězněným biskupem (František Němec) zní skladba „Adagio in G minor“. „Adagio g moll“ pro smyčce a varhany, známé také jako „Adagio in Sol molle per archi e organo su due spunti tematici e su un basso numerato di Tomaso Albinoni“, je neobarokní skladba běžně připisovaná benátskému mistru Tomasu Albinoni, ale ve skutečnosti ji složil muzikolog 20. století Albinoni Remo Giazotto, údajně založený na objevu fragmentu rukopisu Albinoniho. (sator)
  • Natáčelo se v těchto lokalitách: Brno, vazební věznice Brno, klášter Dolní Kounice, park Lužánky v Brně, Bratislava, hrad Boskovice, klášter Znojmo, Skalice, dálnice D1. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
  • Při příjezdu biskupa (František Němec) zní skladba „Salve Regina in A Minor“. „Salve regina“ (česky „Zdrávas královno“ je středověký text jedné z mariánských antifon. Autorem textu je patrně středověký básník Heřman z Reichenau, někdy je ale text připisován zcela nebo částečně sv. Anselmu z Luccy nebo sv. Bernardovi. Jde o jednu z nejslavnějších mariánských modliteb, jsou známa četná zhudebnění tohoto textu. „Salve regina“ je navíc poslední modlitbou růžence. Modlitba je spojena s částečnými odpustky. (sator)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno