Reklama

Reklama

Horečka sobotní noci

  • USA Saturday Night Fever (více)
Trailer

Obsahy(1)

Devatenáctiletý brooklynský rodák Tony Manero (John Travolta) žije pro sobotní noci na místní diskotéce, kde se díky svým stylovým tanečním kreacím stává králem klubu. Mimo něj však jeho život není tak růžový. Doma se Tony neustále hádá s otcem a musí soutěžit se svým bratrem, který se stal knězem a rodina o něm má poněkud zidealizované mínění. Uspokojení mu nepřináší ani jeho práce v obchůdku s barvami. Všechno se ale změní, když na diskotéce zahlédne Stephanii Manganovou (Karen Lynn Gorneyová) a začne s ní trénovat na taneční soutěž. Stephanie sní o světě za hranicemi Brooklynu a její plány odstěhovat se za most na Manhattan navždy změní Tonymu život. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (321)

Lavran 

všechny recenze uživatele

Amok na tanečním parketu! Ucho Travolta s účesem ala exhumovaný Elvis a s plachtivým límcem aka Dumbo křepčí po ulici do houpavého rytmu Bee Gees, všechno touží mít za pár, hlavně bez práce a s haldou prošoupaných bot z prohýřených sobotních nocí ve společnosti pohybově nadaných ženštin. Brrr! Už jen představa něčeho podobného mi vyvolává/vala husí kůži po celém těle. Navíc je to celé omamně barevné a metrosexuální, rytmizované nonstop přísunem sadistických diskofílií, které pro svou "dobu" adaptují i velikány Beethovenova formátu, je to hloupé a selhává to i jako generační film, protože kromě tancování a permanentní "nasranosti" není o čem vyprávět (ačkoli uznávám, že zeitgeist je přítomen v koncentrátu úpadkové extáze od začátku do konce). Jo, ale na druhou stranu, co si budeme nalhávat, jsem se u TOHO málem potrhal smíchy. Hlavně ve chvílích, kdy se Badham pokouší koketovat s moderním a "lidovým" filozofováním (v podání Travolty!), a pak má problémy jej naroubovat na poněkud exhaustovaný duševní (bez)obsah ostatku - totiž lážo plážo blbnutí. Už jen z principu si Horečku v budoucnu pustím znovu, třebaže nikoli z osobních, ani z obdivných (bílý muž Travolta umí skákala, ale já nemilovala jeho) nebo z formalistických důvodů, ale právě díky té oddivuhodně vyzrálé komičnosti._____Pozor! Vedle zručně odvedených scén z diskoték a z tanečních aktivit hlavního cápka se ve filmu zjevují i nebetyčné paskvily, které nemají hlavu ani patu: tatrmanství na mostě je pouze vrcholem samožerného potravinového řetězce. Podivný případ Dr. Jekylla a pana Hyda hadr. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Tahle záležitost nemá šanci získat si obdiv svými filmařskými kvalitami. Obsahově je to jakési drama mladíka hledajícího cestu z chudého předměstí skrze tanec, pročež z nějakého důvodu chce vyhrát soutěž na místní diskošce, jako kdyby to něco měnilo. Mohlo by to fungovat, kdyby šlo o jeho vnitřní zaujetí a přesvědčení a blablabla, znáte to. Ale tady do toho vstupuje jakási pochybná reality show v podobě upocených rychlovek na zadním sedadle, bitek s cizáckým gangem a v neposlední řadě též životních rozhodnutí a osobních tragédií, to vše tak nějak v duchu Pomády a tamních partičkových párty přenesených z žoviálního rozjuchaného pojetí do hustých let sedmdesátých. Naprosto úžasné je ale všechno, co se nějak týká tance a disco hudby, tady naprosto chápu, proč je Horečka taková legenda. Problém je ten, že tyhlety světlé chvíle jsou příliš krátké a příliš rozstrkané po zbytečně dlouhé stopáži, aby mohly nějak významně zvednout akcie filmu jako takového. Ano, Bee Gees jsou klasa, mladý tančící Travolta je klasa, barevná blikající světla jsou klasa, a holky jsou taky klasa. Ale pod povrchem všeho toho je něco, co si nezaslouží být chváleno. Co se dam týká, mohlo by to zajisté být to zvíře, jehož zabitím zachráníte strom, ale takhle jsem to nemyslel;) Stále ještě stayin' alive dávám 60%. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Sobota večer: vše se zastaví, vše se točí okolo obtažených zvonáčů, bot s vysokými podpatky a správně načechranými vlasy. A následným obdivným gestům směrem k tanečníkovi Tonymu, který přes den maká v obchodě s barvami a možná brzy pochopí, že z Brooklynu je to jen skok na Manhattan, kde je vyhlídka na lepší život. Lehčí muzikál, jehož pecky od Bee Gees se hrají na diskotékách dodnes a díky kterému byla pro Johna Travoltu prolita nejedna slza. Doma ho štve nezaměstnaný otec a věčně bědující matka, na parketu je ovšem hvězdou. O rok později přišla Pomáda a Travoltovi leželi všichni u nohou. ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Travolta je nesympatický frajírek, kterému jde sakra dobře tančení, a přestože je hajzl, na konci si to během jediné scény vše uvědomí a je hodný, tečka. Hudba Bee gees výborná. Je patrné, že se tvůrci snažili o to, aby snímek měl jistý přesah (drogy, nechtěné těhotenství, sebevražda, znásilnění, rasová nenávist), ale bohužel tlačili až moc na pilu a nepodařilo se. Raději si dám Grease, děkuji. :) ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Po zásahu elektrickým proudem mi travoltovské taneční kreace nečiní větších obtíží, ale zatím jsem nenašel partnerku, která by stačila mému tempu. Tony Manero takovou našel a v podmanivém rytmu největších hitů sboru kastrátů z Bee Gees se spolu zavlnili tak, že mne to celkem zaujalo, ale touhu provozovat taneční studio či klub to ve mně rozhodně nevzbudilo. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (40)

  • Film je považovaný za subžáner muzikálu a je nositeľom inovácie, nakoľko protagonisti síce tancujú ako v muzikáli, no nespievajú. (Biopler)
  • Natáčelo se od 14. března do května 1977 v New Yorku. (Varan)
  • Zkušební záběry začal točit režisér John G. Avildsen. Pro tvůrčí neshody byl však vyhozen. (Terva)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama