Režie:
Michal KollárKamera:
Kacper FertaczHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Maciej Stuhr, Oldřich Kaiser, Marián Geišberg, Martin Finger, Michal Suchánek, Zuzana Kronerová, Helena Krajčiová, Ladislav Chudík, Timka Csiziová (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává v horkém létě roku 1992, půl roku před rozdělením Československa. Mladý detektiv Richard Krauz se dostává k novému případu – na hřbitově byla vykopána mrtvola kostelníka Kloknera s hřebíkem v hlavě. Krauz zjišťuje, že za jeho umučením stojí bývalá StB a nikdy nenalezený spis zachycující zločiny kněží, na jehož základě StB církev vydírala. Případem posedlý Krauz se vydává napříč rozpadajícím se Československem hledat muže, ke kterému vedou všechny stopy: Rudého kapitána, specialistu na „konečné" výslechy. Krauz však není sám, kdo ho hledá... (A-Company CZ)
(více)Videa (4)
Recenze (406)
Katastrofálne dabovaný Maciej Stuhr o filme a svojej postave povedal, že to je taký slovenský James Bond. No zbohom. Ak by bol Bond naozaj ako tento film, tak žiadna sága bondoviek by nikdy nevznikla a zo Seana Conneryho by bol azda len televízny herec. Akčné scény pripomínajú skôr paródiu na akčných hrdinov a záverečné skákanie pod vlak ako z nejakej kabaretnej show či nacvičovanie kľukov na hodine pilates. Červený kapitán v tomto podaní nie. Keď už nejaký taký rudý hrdina, tak radšej Ovečkin. ()
Červený kapitán nie je dákou extrémne vydarenou sondážou do horkých 90rokov - tzv. poprevratového obdobia, kedy násilie a kriminalita tvorili bežný dej mestských ulíc. Tvorcovia sa vo veľkom miesto vykreslení efektnej rytmiky odhaľovania prípadu, na ktorom stojí klbko organizovaného zločinu prílišne zameriavajú skôr na technické parametre: okienka kamier, vypiplanosť filtrov, spôsobov rečí a dešifrovaniu komunikujúcich, ale ono ozajstné jadro naratívneho poľa mi nejako unikalo. Snáď sa nabudúce nebudú vyskytovať takéto mediálne prekáračky pri promovaní snímok a toľko sľúbeného ovocia za tak málo efektívnej muziky, ale už to prekypuje čoraz častejšie a nedá sa tomu v našom prostredí dáko zabrániť. Proste kostra, na ktorej vždycky stoja úspešné kriminálky nedrží pohromade, ale zarovno i také tie karikaturistické pózy niektorých účinkujúcich sú pekným fopá a neodzrkadľujú ono odhodlanie a presvedčivosť tej či onej postavy, ale len jej vonkajší prejav. ()
Miluju tyhle filmy z mafiánského prostředí, kde figuruju ona vyšší entita a určité konspirační magično kolem hlavního vyšetřování. Rudý Kapitán k tomu navíc přidává fantastickou kameru a líbivý střih, který ve mně vytvářel dojem, že nekoukám na československou produkci, ale alespoň podstatně vyspělejší skandinávskou. Výběr hlavní role u nás neznámého polského herce se velice podařila, velice příjemné zpestření. Navíc i ten Michal Suchánek tolik nepřehrává a je cool a Kaiser mě svou fyzičkou velmi překvapil. Nemůžu si pomoct, ale těch dobrých kousků, nebo alespoň těch snesitelnějších za poslední dva roky znatelně přibylo a jsem za to rád...7/10 ()
"Keď montuješ traktory, máš veriť ve vedúcu úlohu strany a nie v boha." Já jsem se na Rudého kapitána opravdu těšil, ale on se tak dlouho neobjevoval, že mi mezitím začalo být jedno, kdo a proč zapomněl hřebík v kostelníkově hlavě. Pak byl "hrdina" konečně objeven a ono se kupodivu nic nezměnilo. Stále mi bylo jedno, kdo je vrah, kdo farář a kdo estébák. Já jsem zkrátka ve svém životě poznal dva estébáky a jednoho faráře, což nejsou mé nejoblíbenější profese, a přesto bych radši se všemi zašel na jedno, než bych se znovu musel dívat na Rudého kapitána. ()
Objektívne vzaté, som asi nespravodlivý. Lenže film je zrežírovaný a napísaný tak, že mi bolo úplne jedno, kto je za kým, za čím a prečo a nakoniec mi je aj jedno, kto tu zhebne. Všetci sú veľmi dôležití a cool, každý ukrýva ohromné tajomstvo, všetko je mystické, až z toho nakoniec musí vyhorieť aspoň nejaká búda. Do posledného aktu je dej v podstate husto predvídateľný a to už aj vďaka propagácii, ktorá prezradzovala pointy druhej polovice filmu. Ku koncu sa to trochu zapletie, ale pravdu povediac mi to bolo jedno a na otázku, ako film skončil, ani nedokážem odpovedať. Vrcholná akčná scéna na stanici mi prišla veľmi vtipná, priestorová orientácia ma úplne zradila a ani neviem, kto naháňal koho. Film má dovetok, ktorý asi chcel byť šokujúcou pointou, vyznel ale značne dementne. Blava ´92 je fajn, ale tvorci sa zámerne vyhli akýmkoľvek masovým scénam, pretože tam by už mohol nastať problém. Trom scenáristom asi išlo o to, aby film zaujal divákov znalých predlohy a tí ostatní aby si ju potom asi prečítali. Nepochybujem, že bude lepšia, ako jej vlažná adaptácia. ()
Galerie (58)
Zajímavosti (30)
- Filmaři si na natáčení najímali vozidla z Muzea socialistických vozů Velké Hamry - Svárov. (Mirajs)
- Predlohou postavy "Generála" je údajne náčelník Štátnej bezpečnosti, generál Alojz Lorenz. Generál na rozdiel od knihy vo filme nevystupuje, iba sa spomína v dialógoch iných postáv. Postava sa vyskytuje aj v iných knihách Dominika Dána. (Igwar)
- Scény odehrávající se na bratislavském nádraží, se natáčely na železniční stanici v Berouně. (Martin_L)
Reklama