Režie:
Susanne BierScénář:
Anders Thomas JensenKamera:
Michael SnymanHudba:
Johan SöderqvistHrají:
Nikolaj Coster-Waldau, Ulrich Thomsen, Nikolaj Lie Kaas, Maria Bonnevie, Lykke May Andersen, Søs Egelind, Nastja Arcel, Benjamin Boe Rasmussen (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Detektivové Andreas a Simon žijí zcela rozdílné životy. Andreas je spořádaný manžel, zatímco čerstvě rozvedenému Simonovi se všechno hroutí pod rukama. Situace se náhle změní poté, co jsou přivolání k brutální hádce mezi párem narkomanů. Když Andreas objeví jejich zanedbaného syna, rozhodne se porušit zákony, které má hájit, a kojence unese. Nyní je řada na Simonovi, aby znovu nastolil rovnováhu mezi dobrem a zlem. (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (179)
Myslet na něj je nebezpečně neškodné, překročení nesnadné a žít s tím pro ty se svědomím nesmírně trýznivé. Rubikon, jehož brod tentokrát vede proudem etických otázek. Intenzivní a zároveň seversky odtažitý, se scénářem, který občas nechává herce na holičkách. Možná i proto mezi šmejdskou smažkou, hodně trpícím a méně trpícím nakonec vyčnívá ten, kdo to měl herecky nejméně atraktivní (Ulrich Thomsen). Druhou šanci raději nerozebírají maminky na webu eMimino, takže se nepodíváte na jejich rady a nepřidáte do diskuze své zkušenosti.. ()
Spanilý Mikuláš je dost v prdeli! Doma má brutálně uřvaný nespavý přestřik a na něj patologicky fixovanou jeblou krávu. A tak v noci místo spánku spravedlivých vozí toho uječeného zmrda autem napříč Dánskem, aby aspoň na chvíli zalomil. A přitom by ho stačilo jen na chvíli protřepat a nemíchat a té vycukané štěrbině jednu pořádnou přimrdat. Ale Mikuláš je ukrutný správňák a horký kandidát na otce Tereze, a tak se v tom ještě rochní a je vlastně rád. Pak ale fracek usne permanentně a on, aby kráva příliš netrojčila, jí podstrčí doslova posranou kukačku, vykradenou z hnízda oslizlé štětky a vypatlaného agresivního mukla… A je z toho slovy ožralého Vikinga „skide god drama“ s kulantní pointou a mrazivě mrazíkovským poselstvím „Kdybys nebyl kokotem, nestal by ses medvědem!“, osazené v současnosti nejproduktivnějším a nejprofláklejším dánským útokem Proctor – Lanister – Mørck. ()
Pokud si myslíte, že máte koule na cokoliv, tak rozhodně se podívejte na druhou šanci. Život je drsný a s nikým a ničím se nepáře a zvlášť když jde o mrňata. Abych pravdu řekl, myslel jsem si, že koule mám i já, ale po shlédnutí musím zvážit situaci."Severní" produkce opět nezklamala a ukázala Evropě (zvláště Česku), že patří mezi top evropskou špičku filmového ledovce. ()
Ono to není vyloženě špatné, v určitých jednotlivostech to funguje a námět sám o sobě má opravdu potenciál, jenže jako celek je to hrozně vyhrocené, složené především ze silně prvoplánových dramatických zvratů a taky dost vyděračské. No Amíci by jistojistě zatleskali ve stoje, jenže mě nezbývá nic jiného, než být opět zklamaný. Tři filmy jsem od Susanny Bier viděl a ze všech mám víceméně stejný pocit v tom, že vypadají jako klasické hollywoodské drama. V Po svatbě jsem jí to zpracování žral asi nejvíc, u Lepšího světa to už bylo hodně na hraně a tady se to celé tak převrhlo, že ani ty slabé tři dát vůbec nemůžu. Fakt ale nechápu, proč se to spoléhá jen na silné téma a časté detailní záběry částí lidských těl a hlav mimin živých či mrtvých, když by to především potřebovalo pořádný scénář s pořádně promyšlenými postavami. Ten tomu ale zoufale chybí a tak to i přes slušné herecké výkony (až tedy na Marii Bonnevie, která se neustále tváří jako totální psychopat... i když) a výše vypsané klady fakt nemůžu ohodnotit vyšším hodnocením. V komentářích je to sice samá pětihvězda a nadšený komentář, jenže mě ke spokojenosti nestačí přehnaně vyhrocený neustálý útok na emoce, který je intenzivní jen navenek, ale spíš očekávám něco, co bude skutečně silné i vnitřně - a u evropské kinematografie především. Dánské filmy sice bývají vyzdvihované do nebes, ale u Susanny Bier jsem doteď nepochopil, proč. Ačkoli jo, asi vím proč, ale pitvat se v tom nebudu. A od Jensena, který jí napsal většinu scénářů a sám je taky dost slavný, jsem ještě sice nic neviděl, ale celkem brzy to napravím a doufám, že mi jeho tvorba sedne o něco víc. Protože tohle, tohle mě fakt nebere a žádný silný zdrcují zážitek mi to nedává. Lepší 2* ()
Susanne Bier si vybira scenare, ktere jsou na hranici uveritelnosti, na druhou stranu se vsak nejedna o nic, co by se nemohlo stat. Urcite je to moje nejoblibenejsi reziserka vubec (promin Vero) a v tomto filmu to jen potvrdila. Zhruba prvni 1/3 filmu je psychicky narocna a to tak, ze jsem cekal, ze nekteri divaci z kina odejdou, nestalo se tak... Vysetrovani pripadu uda novy smer, ktery neni o nic horsi nez uvod. Coster-Waldau podal vynikajici herecky vykon, skvela hudba. To, ze cerstva matka svou ulohu nezvladla, dalo druhou sanci jine matce, neprimo jednomu policistovi a nakonec i manzelovi. Vyborny pribeh. Videno v ramci Scandi II v ostravskem Minikine, 27 divaku. ()
Galerie (22)
Zajímavosti (4)
- Námet na tému filmu prišiel od scenáristu Andersa Thomasa Jensena. Susanne Bier sa to zapáčilo, pričom povedala: "Po rokoch spolupráce sme obaja chceli tentoraz urobiť niečo, čo bolo extrémne a kde človek robí niečo, čo je nepopierateľne zlé." (Arsenal83)
- Samotná Susanne Bier film v roku 2014 charakterizovala ako jeden z najťažších a najintenzívnejších filmov, aké dovtedy natočila. (Arsenal83)
- Modelka Lykke May Andersenová sa k role Sanne dostala bez castingu. Režisérka Susanne Bier ju stretla na jednej párty a proste ju obsadila. Úmyselne preskočila casting, pretože mala pocit, že Andersenová na ňom nebude dobrá, bola si však istá, že je pre danú rolu práve ona tá pravá. (Arsenal83)
Reklama