Režie:
Slobodanka RadunKamera:
Jiří MálekHrají:
Jana Plodková, Ondřej Nosálek, Milena Steinmasslová, Luděk Sobota, Václav Havelka, Ivan Lupták, Jiří Vyorálek, Adam Mišík, Ondřej Malý, Jakub Krejča (více)Obsahy(1)
Milostný příběh ze současného velkoměsta. Třicetiletá Ema (Jana Plodková) na útěku od manžela (Jiří Vyorálek) zakotví uprostřed noci u svého kadeřníka Tonyho (Ondřej Nosálek), kterého skoro nezná. Postupně se sbližují a jejich přátelství se mění v hlubší vztah, přestože Tonyho nespoutaný život je pro Emu často těžko pochopitelný. Tony je gay. Rodiče Emy (Milena Steinmasslová a Luděk Sobota) trvají na tom, aby se Ema vrátila domů. Ve vizuálně hravém snímku se objeví i Ondřej Malý, Václav Havelka nebo Adam Mišík. Na hudbě se podílel Jan P. Muchow, titulní píseň nazpívala Lenny a jednu skladbu pro film složil a nahrál Mike Figgis. Scénář k filmu napsala režisérka Slobodanka Radun se spisovatelkou Radkou Denemarkovou. (CinemArt)
(více)Videa (1)
Recenze (93)
Homosexuálna časť výborná a dokonca nehorázne sympatická ( = bohovský Nosálek, on akože vážne nie je teplý ?!), všetko ostatné kolíše spracovaním ( nie ideou ) medzi nudným, triviálnym, otravným a násilným... ale v konečnom dôsledku ten film aj tak nedokážem odsúdiť tak, ako som mal väčšinu stopáže v úmysle - ale to opäť jedine a predovšetkým vďaka perfektnému Nosálkovi, ktorý film proste utiahol na vlastnom výkone. ()
Bude něco shnilého v kinematografii české, když si kritik na projekci díla podpořeného Českou televizí a Státním fondem kinematografie poznamená „Zlaté Babovřesky“. Až k takové kacířské myšlence doženou některé prvky titulu MY 2, společného scenáristického díla spisovatelky Radky Denemarkové a režisérky Slobodanky Radun. Říká si romantické drama, což přeloženo do běžné mluvy značí, že třicátnice provádí umělohmotnou sebeanalýzu slovníkem deníčku náctileté: „Nevím, co to provádím, nevím, kdo jsem, nemohu vymazat, že jsem žila ve lži, potřebuji se nadechnout.“ Zároveň se tváří i hýbe vždy dekorativně jako loutka, i když si jen maže rohlík máslem. Na začátku uteče od manžela, který ji podvádí, ke svému homosexuálnímu kadeřníkovi, jehož skoro nezná; poté s hostitelem dlouze rozpráví, bloumá po Praze, řídí mu city i domácnost, aby ve finále zjistila, že sdílení vany a náklonnosti asi nestačí. Stačilo se zeptat. Vztah žen a gayů představuje zajímavý motiv, ale v pojetí filmu MY 2 z něj crčí papírová nuda proudem. Většina postav v sobě nosí méně života než mobily, které tu zastávají podobně klíčovou úlohu jako v loňské Rozkoši; oba filmy spojuje také Jana Plodková v hlavní roli a obrazová hra s neonovým tepem města, přecházející v manýru. Kráska v tmavých brýlích kráčející nocí za doprovodu tklivého songu, to už je klipové klišé desetiletí.Nicméně právě kamera a střih zařizují snímku po deseti procentech výsledné známky coby malé ostrůvky profesionality uprostřed moře neobratnosti. Třetí desítku si připisuje Ondřej Nosálek, vzácný nositel zdravé přirozenosti, jehož projev se drží v bezpečné vzdálenosti od zjemnělých karikatur gayů.Věcné výjevy soužití, do kterých herec vnáší kouzelný humor, kdykoli brání vlastní rituály před vetřelkyní, stojí z celého filmu nejvýše; Nosálek má dokonce nádherné okamžiky, kdy vypadá, jako by se dění kolem sám upřímně divil. Jenže pak dorazí Milena Steinmasslová a Luděk Sobota jako hrdinčini rodiče tvrdící dceři, že ji zeť, jehož milují, zbil v sebeobraně – a v tu chvíli drama znovu padá. Až k bezděčné parodii, která představuje typicky začátečnické riziko; od přepjaté rozervanosti k trapasu nezamýšleného smíchu bývá totiž velice blízko. ()
Tak tohle vážně ne-e :-). 1. Jana Plodková mi tu byla vysoce nesympatická a navíc mi připadala i děsně ošklivá a furt sem musela přemejšlet, jak to sakra tvůrci udělali, že v tomhle filmu vypadá její obličej, jako by byla myš/krysa, když v jinejch filmech, kde hraje, mi to tak nepřijde. 2. V kinech musíme vypínat mobil, abychom nerušili ostatní publikum, ale napadlo tvůrce, že publiku může vadit i neustálý hlasitý vyzvánění ve filmu? Kdyby to tam bylo dvakrát třikrát, ale proč proboha skoro pořád? A proč si nedala mobil na potichu? Přece by bejvaly stačily záběry na vibrující a svítící mobil, ne? Stokrát jsem měla chuť na ní zařvet "tak si ten mobil proboha dej potichu!" Uf. 3. Film má 99 minut a klidně by mohl bejt zkrácenej tak na 80 nebo i míň. 4. Přehrávání některejch herců (zejména Milena Steinmasslová) bylo do očí naprosto bijící a pochopila bych to u člověka, co studuje první rok DAMU a ještě k tomu hraje v divadle, ale ne ve filmu! 5. S tím ovšem souvisí i slabej scénář filmu, resp. konkrétně dialogy. 6. Mám pocit, že jsem se při jedný scéně dokonce i zasmála, ale vzhledem k tomu, že už si ani nevzpomenu při jaký, tak to o něčem vypovídá. 7. Já chápu, že to je inspirovaný pravdou a že to mělo mít hlubší význam. A věřte mi, mně nevadí romantický filmy a dokonce ani ne filosofický debaty, ale rozhovory hlavních postav pro mě žádnou přidanou hodnotu neměly, chápu o co šlo - ale o tom nemusel bejt film, třeba jen část. A z lítosti, že vím, o co tvůrcům šlo a dovedu si představit, jak si mysleli, že to bude působit, dávám 2 hvězdy, jinak bych dala 1. ()
Rozcuchanou duši může dobře učesat jen mistr profesionál, dámský kadeřník - přítel váš. Záležitost srdce mezi námi, mezi řádky. Celý svět utíká, ale jedinec náhle zastaven, zaskočen, omráčen přívalem citů a potřeb svého já. Nitro, v němž slunné i deštivé kapitoly své místo mají. Nitro - blyštivé sklíčko v matném obalu. My dva - vypůjčené talismany. Hledači štěstí, hledači zapomenutých klíčů, pošimráni vidinou závratných barev a vůní. Fontána života stále šumí, tak šupem do ní. ()
Připomnělo mi to léta devadesátá, kdy podobných filmů bylo jako máku. Už to, že mi tento přístup k látce schází, trochu nezaslouženě přidává bodu tomuto snímku. Jan P. Muchow dodal výtečný hudební doprovod. Film o jedné těžké životní chvilce, opuštění manžela. Dočasný úkryt nalezený u homosexuála - kadeřníka, jediného známého, který ji asi momentálně napadl, u něj zazvonila. To samo o sobě vytváří námět, který sice není beze zbytku vytěžen, ale v jádru jde vlastně o příjemný film o hledání cesty z kola ven...70% ()
Galerie (17)
Zajímavosti (3)
- Jednu skladbu pre film napísal a nahral slávny anglický režisér a hudobný skladateľ Mike Figgis. (Zdroj: ceskatelevize.cz) (VášaVF)
- Film byl uveden na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary v červenci 2015. (SONY_)
- Podtituly filmu zní „Lovestory pro 21. století“ nebo „Nikdy nevíte, co vám noc přinese“. (SONY_)
Reklama