Režie:
Ron HowardScénář:
David KoeppKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Paul Ritter, Fortunato Cerlino, Attila Árpa, Francesca Inaudi (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Ve snímku Inferno se známý symbololog (opět v podání Toma Hankse) pouští do pátrání po stopách, které souvisí se samotným Dantem. Když se Langdon probouzí se ztrátou paměti v italské nemocnici, spojí své síly se Siennou Brooksovou (Felicity Jones), doktorkou, do které Langdon vkládá naděje, že mu pomůže ztracené vzpomínky znovu získat. Společně se pouští do závodu s časem, který je provede napříč celou Evropou ve snaze zabránit smrtícímu globálnímu spiknutí. (Falcon)
(více)Videa (7)
Recenze (671)
Dobre. Ale dobre je iba za tri. Predošlé diely ma viac bavili. Tom Hanks stále hra to isté a stále mu to sedí, tento krát mu dobre sekunduje aj Felicity Jones. Príbeh je tiež celkom zaujímavý, pár dobrých zvratov, flashbackov a vysvetľovačiek zaujme a znova je to fajn detektívka, ktorá sa odohráva na zaujímavých miestach, akurát že predošlé diely mi prišli trošku viac zaujímavejšie a hlavne napínavejšie. Tu až nefunguje ani Zimmerova hudba, ktorá ako keby tu ani nebola. 70% - 3* ()
Zdálo by se, že je to sázka na jistotu. Stejný tvůrčí tým jak u Šifry a Andělů a démonů: režie opět Ron Howard, hudbu opět složil Hans Zimmer, v hlavní roli opět Tom Hanks. Jenže na rozdíl od předchozím filmů je tohle daleko slabší. Místo jako chytrý thriller Inferno působí jako dvouhodinová honička v nádherných lokacích (především ta Florencie!). Ty jsou - jak už to u brownovských vysokorozpočtových snímků bývá - naprosto špičkové. Právě atraktivní záběry na město, nejrůznější galerie a podobně patří k tomu nejlepšímu, co si tu lze užít. Vinou překotného děje se totiž nedostalo času na to nejdůležitější - na luštění hádanek. To, v čem jsou Brownovy příběhy o symbolologovi tolik silné, je tentokrát nepříjemně odfláknuto. Jako jo, zábavné scény se najdou, jedna z nejlepších je krádež Dantovy posmrtné masky v přímém přenosu. Jenže jinak je film velice, velice mělký, spousta akčních scén a kde nic, tu nic. Inferno je zatím nejslabší z trilogie o Robertu Langdonovi. Nejde v nich o nějakou historickou přesnost či uměleckou věrnost, jak jim bývá vytýkáno. Divák se musí hlavně bavit. Ale bavit se lze i inteligentně. ()
I ti pomalejší již tuší, že rámec je daný. Tomík se zaplete s nějakou církví, protože co už může být tajemnější, než vydrolení demagogičtí tajnůstkáři s patentem na věčnou pravdu, vyfasuje kundičku, aby bylo na co čumět a motá se po tom historickém městečku, které pisálkovi z fondu podpory turistiky poskytlo nejlepší rauty a rozkuřovačky. A protože to již víme, není proč být znechucen, když se tak děje, že? Poslední díl je asi nejkřečovitější, neb se čerstvoučká frnda v půlce mění za dost odřený model a Tomovi to i jinak moc nemyslí. No - ale těch UNESCOvesnic zase prolezou více, takže... furt je čím se inspirovat. ()
Inferno je dobrej film ve všech směrech s již klasickou kombinací Brown/Howard/Hanks/Zimmer. Co ale vyčleňuje tento díl z celé trilogie je příběh, protože se nám již nedostává takového toho duchovního tajemna, které dělalo předchozí dva díly tak specifickými. Za mě každopádně pořád super, ale o třídu slabší než předchozí díly. ()
Dejom priamočiarejší film, než predošlé kusy. A ajkeď sú tam nečakané zvraty, pôsobilo to na mňa až príliž jednoducho. Zo začiatku podarene deprimujúci vizuál, ktorý sa k druhej pólke vytratí, a mení sa na jednoduchý thriller. Jemný nadpriemer, ktorej najsilnejšiou stránkou je hudba Zimmera, ktorú som už ale v Angels and Demons počul, a takmer bez zmeny. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (19)
- Na nakrútenie Langdonovej vízie pekla bolo použitých 9000 litrov falošnej cukrovej krvi. (Zdroj: ITAfilm)
- Dr. Sienna Brooks (Felicity Jones) je v knize popsána jako žena s blond vlasy svázanými do culíku, zatímco ve filmu je bruneta. (chlastyml)
- Počas jeho pobytu vo Florencii obdaroval Rona Howarda florentský starosta kľúčmi od mesta. V starodávnych časoch, keď boli mestá v Európe ešte obohnané hradbami, dostávali vzácne návštevy ako gesto dôvery a láskavosti práve tento dar. (Zdroj: ITAfilm)
Reklama