Režie:
Ron HowardScénář:
David KoeppKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Paul Ritter, Fortunato Cerlino, Attila Árpa, Francesca Inaudi (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ve snímku Inferno se známý symbololog (opět v podání Toma Hankse) pouští do pátrání po stopách, které souvisí se samotným Dantem. Když se Langdon probouzí se ztrátou paměti v italské nemocnici, spojí své síly se Siennou Brooksovou (Felicity Jones), doktorkou, do které Langdon vkládá naděje, že mu pomůže ztracené vzpomínky znovu získat. Společně se pouští do závodu s časem, který je provede napříč celou Evropou ve snaze zabránit smrtícímu globálnímu spiknutí. (Falcon)
(více)Videa (7)
Recenze (671)
Dvě hvězdy a to jen s odřenýma ušima. Infernu musím přiznat, že vypadá dobře - Langdonovy halucinace na začátku filmu jsem docela efektní a lokace v překrásné Florencii hodně pomáhá. Ještě co je to platné, když celý příběh je hrozně upocený a všechno, co se děje, je hrozně nucené? V jedné chvíli se dozvíte, že převážná část toho, co jste dosud viděli, byla jen součást většího (bizarního) plánu - a můžete jen hroutit hlavou, jak to vůbec nedává smysl. Padouši se tu chovají jako banda fanatiků s lobotomií (absolutně si nedokáže pořádně obhájit, co dělají). Kladní hrdinové jsou zase hrozně nudní. A do toho máte agenty Světové zdravotnické organizace, kteří se evidentně mohou rovnat americkým speciálním jednotkám! Je to odfláknuté, je to nelogické, je to hloupé. A přitom by to hrozně rádo bylo špičkovým mysteriozním thrillerem. To tedy ani náhodou. 40 % PS: Ještě upozorním na to, jak je film zbabělý v tom, že ani pořádně tematicky neuchopí nahozené téma "buď zabiješ polovinu lidstva teď - a nebo celé lidstvo vymře za pár desítek let". Očividně je to jenom lákadlo do trailerů, protože tvůrci od tohoto filozofického oříšku pěkně rychle vycouvají. ()
I ti pomalejší již tuší, že rámec je daný. Tomík se zaplete s nějakou církví, protože co už může být tajemnější, než vydrolení demagogičtí tajnůstkáři s patentem na věčnou pravdu, vyfasuje kundičku, aby bylo na co čumět a motá se po tom historickém městečku, které pisálkovi z fondu podpory turistiky poskytlo nejlepší rauty a rozkuřovačky. A protože to již víme, není proč být znechucen, když se tak děje, že? Poslední díl je asi nejkřečovitější, neb se čerstvoučká frnda v půlce mění za dost odřený model a Tomovi to i jinak moc nemyslí. No - ale těch UNESCOvesnic zase prolezou více, takže... furt je čím se inspirovat. ()
|74%| Viděno v kině. Tak paráda, sice se nejedná o bůh ví jakou bombu, ale za mě nejvydařenější díl této série. Náboženství a vše okolo toho neuznávám, nejsem věřící, ale nic proti tomu. Proto jsem se těmto snímkům vyhýbal. Přesto jsou předchozí dva filmy obstojná dílka. Šifra mistra Leonarda je dokonce nadprůměrný počin, kterému jsem ty 3* s radostí udělil. Druhý film, Andělé a démoni – to bylo už trošku slabší, ale přesto s odř.uši to na ty 3* bylo. No a toto Inferno? Po skončení v kině jsem dlouze přemýšlel a nakonec dal ty slabší 4*. Zde už byla tématika okolo náboženství, alespoň dle mého názoru dost utlumena. Krom toho to mělo i víc kladů. Nápad s tím, že si profesor Langdom nemůže na nic jasného vzpomenout, jen útržky má – to mi přišlo skvělé. Má to celkem nepředvídatelný děj, který dá na konci opravdu smysl. Sice ta hlavní pointa či zvrat – to asi když posoudím objektivně, bylo dost předvídatelné, ale já to v tu chvíli neuhodl. Herci jsou v pohodě. Hanks je skvělý jako vždy. Finále už bylo takové nemastné neslané, ale výsledný dojem z filmu mi to nepokazilo. I tu máme pár vtipných scén a hlášek, takže to bylo chvílemi nadlehčené. I na nějakou menší akci tu dojde, pár přestřelek atd. Hans Zimmer složil opět solidní soundtrack, mohl být lepší, ale i tak super. Takže, hit z toho nebude, ale i tak jsem mile překvapen. Při dobré náladě se k tomu ještě jednou vrátím. ()
„Som zvyknutý odvádzať lepšiu robotu. Ale Talianom to bude stačiť.“ Fraška. Plusy: turistické atrakcie Talianska a asi dve tri scény. Mínusy? Všetko ostatné. Vrátane scenára. Ten je ale natoľko zlý a obsahuje toľko kreténskych twistov (bomby na dverách nemocnice), až snímka vďaka nemu dosahuje vysokú mieru WTF a to je svojím spôsobom zábavné. Opakujem a zdôrazňujem - svojím spôsobom! V niektorých scénach to dokonca pripomína Fincherovu Hru (!!!). Zaujal ma mimoriadne rafinovaný útek pred nepriateľom: opriem bicykel o stenu a pomocou jeho sedačky preskočím plot. Ale zaujalo ma tiež jemné buchnutie hasiacim prístrojom a vcelku početné momenty, kedy sa na mieste plnom civilov diali zvláštne veci a všetci naokolo sa tvárili, že sa nič nedeje. Tomu poviem "komparz si zachoval pokerovú tvár". Tom Hanks je strašný, strašný, strašný. Strašná je však i nepochopiteľne céčkarská réžia Rona Howarda, ktorého som síce až na výnimky nikdy príliš nemusel, ale takáto blbá réžia prekvapila aj mňa. Film po vizuálnej stránke (až na pár talianskych lokácií) pôsobí až ako televízne béčko. Je pravda, že to celé stálo vraj „len“ 75 miliónov, ale poznám machrov, čo by za 20 miliónov nakrútili omračujúcu pecku. A Ron Howard nakrútil toto. Samotná zápletka je príjemne kontroverzná a má niečo do seba (riešenie celosvetovej preľudnenosti), avšak vo filme je to využité len málo, až takmer vôbec. Za toto pôjde môj inak milovaný David Koepp na 100% do pekla. Najradšej by som dal 1*, ale proste to bola taká blbosť, že som sa až bavil. ()
Kdo četl knížku měl určitou výhodu, jelikož obraz od Danteho Inferno je v ní docela dobře rozebrán a popsán, tím pádem i čtenář dostane informaci o výjevech obrazu a s tím související děj. Film to ovšem švihne letem světem a tak je z toho pouho pouhá akční jízda, která, alespoň pro mojí personu postrádá šťávu a hlavně napětí a tajemno, jenž tento výjev nabízí. Ovšem kde není předloha, není ani pořádný film, a kniha od pana Browna rozhodně žádný zázrak není. Je mi trošku líto Hankse, jelikož si myslím, že si takovouto praštěnou postavu, která stihne otřes mozku, procestovat 3 země a ještě k tomu se úplně uzdravit během jediného dne, moc nezaslouží. Zkrátka do dnes pořádně netuším zda to Dan Brown myslí s dějem vážně a vytváří kriminálky, anebo akční nářezy. Stylizací totiž Langdon představuje spíše agenta 007, než reálného hrdinu. Kdo četl Ztracený Symbol už musí vědět do čeho bude chudák herec uvrtán v dalším díle a to mu osobně vůbec nezávidím. Opět parádní hudba páně Zimmera. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (19)
- Celosvětová premiéra proběhla 8. října 2016 ve Florencii. (Varan)
- Počas nakrúcania vo Florencii produkcia poskytla dotáciu palácu Palazzo Vecchio. Táto dotácia poslúži na obnovenie miesta, kde je uložená skutočná posmrtná maska Danteho Alighieriho. (Zdroj: ITAfilm)
- Zobristov smrteľný vírus bol vytvorený podľa nasledovného receptu: 40% voda, 30% rastlinný olej a 30% kečup. (Zdroj: ITAfilm)
Reklama