Režie:
J.A. BayonaScénář:
Patrick NessKamera:
Óscar FauraHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Lewis MacDougall, Sigourney Weaver, Felicity Jones, Toby Kebbell, Ben Moor, Lily-Rose Aslandogdu, Geraldine Chaplin, Liam Neeson, James Melville (více)Obsahy(1)
Dvanáctiletý Conor O'Malley (Lewis MacDougall) se chystá uniknout do fantastického světa netvorů a pohádek. Vyrovnává se s nemocí své matky (Felicity Jones), kvůli které musí Conor trávit čas se svou nepříliš sympatickou babičkou (Sigourney Weaver). Navštěvuje jednu z britských škol, kde se každý den musí potýkat s akademickým nezájmem a šikanou za strany spolužáků. Protože Conorův otec (Toby Kebbell) se odstěhoval do tisíce mil vzdálené Ameriky, prahne chlapec po někom, kdo by ho vedl. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (18)
Recenze (324)
Nemilosrdná pohádka. Bez uhlazování a lakování narůžovo ukazuje svět malého kluka, který se mu rozpadá, protože kluk přichází o základní oporu. Tisový obr klukovi pomáhá dostat se přes tuhle propast, ale dělá to krutě otevřeně. Nabídne mu sice pomocnou ruku, ale ta je plná trnů, protože obr ho nechce připravit na sen, ale na realitu. Proto ty nejednoznačné pohádky, které vypráví (i když s pohádkou o apatykáři a knězi morálně nesouhlasím – apatykář rozhodně nebyl v žádném ohledu ušlechtilý muž). ____ Mám ráda ponuré pohádky, i když tahle byla ponurá možná až příliš – a to dotekem skutečnosti. Zajímavá animace pohádek, skvělé prolínání fantazie a reality, Sigourney jako čupr ledová babička a ten malý kluk, co hrál, jakoby byl placený za každou slzu, kterou vyloudí z diváků. ___ Pokud se nebojíte smutku, s chutí do toho! ()
Smrt není příliš veselé téma, není ani příliš časté konverzační téma. Na to, kolik lidí už umřelo, je až s podivem, jak málo se o smrti mluví. Smrt, která dřív byla přirozenou součástí života, děti vídaly o nedělích konec životní cesty slepic a králíků, s nimiž definitivní rozloučení proběhlo ve společnosti brambor a nádivky, případně špenátu a zelí, při nedělním obědě, stejně jako, když přišel čas, svých prarodičů, případně sem tam někdo odešel předčasně v následcích úrazů. S postupem doby se smrt přestěhovala ze dvora a světnice do nemocnic, ze součásti života se stalo tabu a z toho, co vždy bylo těžké se stalo neúnosné. Nejhorší smrt je, když se rodič dívá do hrobu svého dítěte. Vyrovnávat se jako dítě se smrtí rodiče je hned druhá v pořadí. A smrt sama o sobě není tak strašná, jako umírání. Cílovkou Volání netvora nejsou jen děti, ale každý, komu záleží na dalším člověku, protože pak mu hrozí, že bude potřebovat Netvora, aby se vyrovnal se ztrátou, ()
Moc pěkný, nádherně vizuální a perfektně scénáristicky zvládnutý snímek. Bayona má úžasný vizuál, který mne dokázal nevídaně přesně zasadit do příběhu a prožívat všechny strasti i neřesti s hlavní postavou. Zvláště jsou pastvou pro oči animované pasáže s vodovými barvami. Když se spojí krásný vizuál, kamera a příběh, tak vznikne opravdu výjimečný snímek jako je tento. Je škoda, že takovým filmů není věnovaná taková pozornost jako jiným. Takové filmy by se měly točit na oskarech a vydělávat miliardy, protože si to zaslouží. Volání netvora je úžasný a dojemný film, který si zaslouží vaší pozornost. Minimálně jednou za život je důležité si takový film pustit. ()
Pravda je tam venku. Smysluplná a odzbrojující katarze už dnes v ryze dramatických filmech moc často na přetřes nepřichází, spíše (a výhradněji) v jejich akčnějších podobách - a tudíž ve zcela jiných žánrových odvětvích. Je proto velmi příjemné, ujistit se po letech v tom, že takový Bayona s důvtiplnou šokující pointou stále pracovat umí. ()
Ještě nikdy jsem se nesetkal s filmem, který vypráví poměrně dost smutný a emotivní dramatický příběh, jehož vyprávění si usnadňuje fantastickými motivy v podobě samotného netvora s naprosto charismatickým hlasem Liama Neesona. Vlastně bychom mohli říct, že se vůbec nejedná o fantasy. Celý příběh stojí na základě jednoho smutného lidského příběhu z ponurého anglického venkova. Nicméně právě ta atmosféra anglického prostředí a samotný netvor z celého filmu dělá opravdu povedenou událost, která na konci filmu musí rozsekat snad každého diváka. ()
Galerie (97)
Zajímavosti (19)
- Moderátorka The Screen Junkies Show (2011), Halina Rudnick, povedala, že keď premýšľala nad týmto filmom, rozplakala sa. (Pat.Ko)
- Scéna, kde Conor (Lewis MacDougall) stojí pri bráne a pozerá sa do kopca, bola natočená v Rivington Pike v Horwichi, Bolton. V scéne bolo prostredie pre účely filmu zmenené. (Pat.Ko)
- Liečivo zo spomínaného tisu je Paclitaxel z tichomorského tisu. (Pat.Ko)
Reklama