Režie:
James MangoldKamera:
John MathiesonHudba:
Marco BeltramiHrají:
Hugh Jackman, Patrick Stewart, Boyd Holbrook, Dafne Keen, Stephen Merchant, Richard E. Grant, Eriq La Salle, Elise Neal, Elizabeth Rodriguez, Doris Morgado (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Wolverine (Hugh Jackman) se vrací. Jenže je na tom nyní trochu hůř. Jeho schopnost uzdravování pomalu vyprchává a elánem také zrovna nehýří. Navíc je na vše skoro sám. Z X-Menů přežívá ještě Charles Xavier známý také jako Profesor X (Patrick Stewart), který je ale vážně nemocný, ztrácí paměť a trpí nebezpečnými záchvaty ohrožujícími jeho okolí. Společně se ukrývají v opuštěné továrně na americko-mexické hranici. Jejich utajení ale skončí, když se objeví Laura (Dafne Keen), dívka, která má překvapivě stejné schopnosti jako Wolverine a v patách má navíc nelítostné pronásledovatele, kteří se jí snaží zmocnit. Ve chvíli, kdy Wolverine a Profesor X přijmou Lauru „do rodiny", stávají se z nich štvanci, kterým jde po krku velmi brutální a vytrvalý nepřítel. Hrdinové na útěku mají k dispozici jen zbytky sil starých X-menů a Lauřiny schopnosti, které však ona sama těžko zvládá. A tak přichází čas, aby Wolverine v sobě našel zbývající vůli a sílu nejen k boji, ale i k tomu, aby Lauře předal své zkušenosti. (Cinemart)
(více)Videa (8)
Recenze (1 588)
Skvělý nápad s "postapokalyptickým" nebo spíše "postkomiksovským" světem, v němž jsou superhrdinové již za zenitem, bez ambicí a nepotřební. Následné zpracování tématu mi ale nepřijde nijak oslnivé. Zkrátka fajn příběh vyhořelého, nasraného a lehce alkoholického Wolverina, který má na krku senilního dědka a malého nezvladatelného haranta. Taková lehce nadprůměrná pohoda, která podle mě ničím extra nevyčnívá. Emocionální katarze taky průměr, takže nechápu ten povyk okolo... 7/10 ()
„There's no living with a killing. There's no going back from it.“ Deadpool (a před ním třeba Kick-Ass) využil Rkového ratingu k infantilnímu blbnutí. Logan je dospělé drama s oscarovými ambicemi (které jsou místy až příliš zjevné), v němž občas někdo někomu utrhne hlavu. Symbolicky je to právě Wolverine, který se před sedmnácti lety zasloužil o to, že komiksové filmy začaly být v Hollywoodu brány vážně, kdo nyní názorně dokládá, jakou evoluci žánr během uplynulých let prodělal. Teprve čas ukáže, nakolik game-changing filmem, uzavírajícím jednu a zahajujícím jinou etapu (podobně jako v případě westernů například Divoká banda), Logan bude. ___ Film se přes svou rozmáchlou stopáž drží mnohem víc při zemi než jiné superhrdinské bijáky. Diváky si snaží získat malým množstvím věrohodných postav se srozumitelnými motivacemi, ne epickou akcí (akční scény jsou nejen velmi syrové a „zemité“, k čemuž napomáhá nízko umístěná kamera, ale bohužel také poměrně nepřehledné). Vyprávění je oproti Nolanovým Batmanům velmi přímočaré – po celou dobu se drží hlediska hlavního hrdiny –, čehož ovšem dokáže využít ve svůj prospěch. ___ Logan je portrétem světa, který přestal věřit na hrdiny a šťastné konce. Lidé si nedůvěřují a za jediný validní argument považují nabitou zbraň. Moc mají v rukou korporace zapojené do vojensko-průmyslového komplexu, pro které jsou lidé (zejména chudí lidé) jen další odpočitatelné položky. Jackmanův vyhořelý renegát, kterému už na nikom a na ničem nezáleží, dává této společenské letargii (blbé náladě, chcete-li) konkrétní tvar. Podobně jako Clintu Eastwoodovi v nejedné roli mu přitom stačí tvářit se otráveně a cedit mezi zuby slova „shit“ a „fuck“. Film se sice drží hesla o dětech coby naší budoucnosti, ale těmito dětmi jsou příznačně potomci migrantů a navíc mutanti (tedy „jiní“), čili osoby v dnešní Americe dvojnásob nežádoucí. Zemí zaslíbenou je pak přirozeně Kanada. ___ James Mangold je zřejmě první režisér, který dokázal naplno využít potenciál superhrdinských narativů vypovědět nejen o univerzálním souboji dobra a zla, ale také o době, ve které žijeme (opět se zde nabízí paralela s westerny, které začaly být ke komentování přítomnosti využívány někdy v 50. letech, kdy vznikl mj. v Loganovi citovaný Shane). Na rozdíl od dřívějších filmů jako Temný rytíř povstal nebo Návrat prvního Avengera nejde o pár narážek na aktuální politickou situaci, Logan je společenskou nevolností prorostlý, projevuje se v melancholickém tónu i v rozjímavém tempu vyprávění (vždy ale včas nakopnutém další akční sekvencí). ___ Nevybavuji si, že bych kdy nějaký komiksový film prožíval takhle intenzivně, natož aby ve mně tak dlouho dozníval. Možná je to mou aktuální náladou, možná dobou, v níž přesně takové nepatetické příběhy o tom, že se si musíme pomáhat, mají smysl. Každopádně bych se nezlobil (a nedivil), kdyby se z tohohle nekompromisního zúčtování se žánrem stala podobná klasika, jakou jsou dnes třeba Nesmiřitelní. 90% ()
Uff definitivně nejbrutálnější, nejsyrovější a nejtemnější Komiks, co kdy vznikl. Desertní až westernová atmosféra je naprosto fantastická, záporáci jsou Cool a Wolverine s X23 párají a trhají na kusy vše, co příjde pod ruku. Akce je perfektní v každém ohledu a kvalita Gore je na vysoké úrovni. Scéna s černochy v baráku je jedna z nejatmosféričtějších scén poslední doby a samotné finále doslova bere dech. Lehce zamrzí, že se nejedná o příliš adrenalinovou jízdu, místy je tempo opravdu klidnější především před Finále měl režisér nohu na brzdě a humoru je zde na komix také poméně, ale atmosféra a tvrdé Rko to dokonale vynahrazují. Letos opravdu nechci sestavovat Topku, poněvadž na to, že je Březen, tak jsou zde už tři adepti na první místo. 90% ()
Převážnělý a rutinní blábol bez nápadu. Mangold je fakt sráč. Dostane eRkový rating, a tak snímá máchání drápama v close-upech, anebo stereotypně probodává lebky. O utrhaných končetinách se bohužel jen zpětně mluví a ta jedna v záběru ufiknutá kebule to moc nevytrhne. Ale to by bylo ještě v pohodě, kdyby měl film emoce. Ale nemá. 130 minut bez děje se pokouší tvářit jako Shakespeare, ale stejně je to celé o záchraně bandy nezáživných harantů, legračním superséru, které vede k berserku, se kterým si vytře zadek i cokoli z Posledního vzdoru, a záporácích bez osobnosti, jejichž ďábelským masterplánem je likvidace mutantů potravinami. Sorry jako, to už snad radši ty samurajské roboty než tuhle sbírku post-apo vykrádaček se scénářem, který každý zásadní script-hook zopakuje třikrát, aby vyústění očekával i úplný dement. Ale jak vidno, krev a těch pár srandovně mimózních fucků (hlavně od Stewarta) stačí většině ke štěstí. ()
Jackman nekecal. Logan je famózní rozlučka s ikonickým superhrdinou, který konečně využívá drápy na maximum a nechává za sebou neuvěřitelnou spoušť. Tohle by samo o sobě možná bylo dost. James Mangold ale brutální akcí jen ředí westernový epos, jenž si precizně hraje s dynamikou Profesor X – Wolverine – X-23 (!!!) a nedrží se zpátky v žádném směru. Ano, je to přesně ten adamantiový biják, na který čekáme 17 let. Pokud tedy máte chuť na hutné drama, v němž se ze sebe všichni vydávají maximum, kino je naprostou povinností! (9/10) ()
Galerie (60)
Zajímavosti (64)
- Postava Wolverina (v tomto filmu Hugh Jackman) se poprvé objevila v roce 1974 v komiksovém sešitu "Incerdible Hulk #180". (Bube1)
- Ve scéně, kdy Logan (Hugh Jackman) nakládá Charlese (Patrick Stewart) do limuzíny a snaží se ujet, je na pravém boku vozu vidět, že střely od brokovnice jsou pouze nalepené. (LERw!g)
- Sabretooth mal pôvodne malú úlohu, kde pomáha Wolverinovi (Hugh Jackman), X-23 (Dafne Keen) a profesorovi X (Patrick Stewart), po tom čo prídu do Oklahomy. Bola tu tiež scéna, v ktorej sa Logan stretne s druhom "podzemnej dráhy" pre mutantov. Obe boli odstránené, nakoľko tím za filmom nechcel mať vo filme množstvo cameo roličiek, tiež veľký počet mutantov. (slavo_held)
Reklama