Reklama

Reklama

Epizody(12)

Obsahy(1)

První česká cestovatelská reality show. Po africké cestě v roce 2009 vyráží cestovatel Dan Přibáň vstříc novým dobrodružstvím po Jižní Americe. Tentokrát se výprava rozšířila na dva trabanty, polský fiat a stařičkou Jawu 250. Mezinárodní posádka složená ze čtyř Čechů, dvou Poláků a jednoho Slováka se řídí heslem: Když se chce, tak to jde! Tento tým snů projel za čtyři měsíce 20 tisíc kilometrů tím nejkrásnějším a nejnáročnějším, co může Jižní Amerika nabídnout. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (153)

mira.l 

všechny recenze uživatele

Po filmu jsem si pořídil i seriál a je to nesčetněkrát lepší!!:) Neuvěřitelná podívaná, neskutečný blázni v tom nejlepším smyslu slova. Nepřestávala mě překvapovat kvalita záběrů, nádherný krajinky. K tomu výborné hlášky jak přímo účastníků, tak i v doprovodném komentáři:). Cestovat s těma Polákama a Slovákem musí být fakt zábava:). ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Kdybych někdy měl absolvovat cestu Jižní Amerikou, pak s touhle sympatickou visegradskou partou. Podobně jako Amazing Race, oproti kterému se zde necestuje kvůli slávě a penězům, ale pro zábavu a adrenalin, také Trabantem Jižní Amerikou nabízí zážitek srovnatelný svou návykovostí a emocionální účinností s dobrodružně-komediálními hranými seriály. Není to jenom zásluha pohodových cestovatelů, kteří se po vzoru Pata a Mata dokáží poprat s jakoukoli výzvou, ale také jednoduché a účelné formy. Krátké záběry, pár vhodně uplatňovaných hudebních motivů (groteskní, ležérní, napínavý), zakončování epizod vzorovými cliffhangery, upřednostňování dramatických okamžiků před těmi, u nichž převažuje informační hodnota. Pár zastavení á la Cestománie, kdy je poněkud kolonialisticky komentováno pobavení domorodců nad evropskými auty, sice hladký průběh cesty brzdí, ale nikdy netrvají zbytečně dlouho. Nevýhodou dokumentární road-movie je logicky nemožnost předem vymyslet a dodržet dramaturgický plán. Přestože však dramatický vrchol série přichází s jízdou po ďábelské BR319, o chvíle, kdy vše vypadá beznadějně, není – částečně díky dobrodružné povaze zúčastněných – nouze až do posledních kilometrů. Nehledě k tomu, zda dokumentární nebo fikční, více vtahující seriál jsem letos zatím neviděl. 90% ()

Reklama

Kosmik 1 

všechny recenze uživatele

Film jsem ještě neviděl, ale dnes dávali v TV první díl této cestovatelské minisérie a to jsem prostě nemohl zmeškat. :) Po skvělé Hedvábné stezce a ještě skvělejší Africe, tu teď máme Jižní Ameriku a první díl docela solidně navnadil. Dan opět hýří vtipem (netuším, kde na ty parádní hlášky chodí) a celá posádka vypadá velice sympaticky. Jak už je ale zvykem, tak ne vše se daří, jak by potřebovali a nastane hned několik úsměvných okamžiků již v počátcích výpravy. Tito pánové a dámy mají můj obrovský obdiv, protože absolvovat takovou šílenost, je opravdu odvaha. Když se Vám "auto" sesype po 100m jízdy (po celkové GO) a máte s ním zvládnout 21k km, tak je odvaha ještě slabé slovo. :) No prostě těším se na další díly, protože tohle bude vážení opravdu jízda! A zase budu sledovat se zatajeným dechem a jen tiše závidět. Prozatím tedy 100% s tím, že kdybych byl nespokojen (což se určitě nestane), tak později upravím. Ale tato posádka je natolik sympatická a už předchozí dokumenty byly natočeny tak elegantně, že to opravdu nehrozí. EDIT 14.6.2014: Po jedenácti dílech hodnocení neměním, jelikož celý miniseriál si udržuje pěkné tempo, je natočen s grácií a mě prostě baví se na to dívat a jen závidět všechny ty zážitky, co museli prožít. 100% ()

Mira00 

všechny recenze uživatele

Jestli jsem někdy řekl, že cesta na mašině s Ewanem je skvělá, tak tohle je ještě o třídu lepší a navíc české. Má to srdce, má to energii a hlavně cestující parta lidí je neskutečně zábavná. Navíc je to až neuvěřitelně skvěle natočené a pravdou je, že po shlédnutí seriálu nebudete o moc víc vědět o jižní americe, ale budete vědět, kde se trabanty nejvíc serou a jak je rychle opravit. ()

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

Na dokureality je to docela slušné. Vzhledem k neměnnému, i když svižnému tempu, je půlhodinová stopáž jednotlivých dílů tak akorát, aby nedocházelo k diváckému pocitu monotónnosti. A je to dobře i vzhledem k rejžově narcistní potřebě ukázat se v co největším množství záběrů - jeho rádobyhumorné hýkání plné vytlemeného ultrapražského přízvuku je ve větších dávkách opravdu obtížně stravitelné. Ostatní účastníci jsou naštěstí sympatičtější, ale jejich cestovní problémy a pseudoproblémy těžko nahradí skutečnost, že o životě domorodců z míst, kterými výprava projíždí, se divák nedozví skoro nic. Za největší klad seriálu považuju obrazový materiál, který je obdivuhodný nejen z hlediska množství a pestrosti. Tady je třeba si uvědomit, že pořídit tolik záběrů od detailů až po velké celky aut v krajině musí nutně zdržovat a i jinak komplikovat průběh cesty. Tím spíš je třeba ocenit vysokou výtvarnou kvalitu práce kameramanů. A díky tomu se slušně (až na tu zmíněnou slabší práci s tempem) předvedl také střihač, který měl z čeho vybírat. ()

Galerie (179)

Zajímavosti (9)

  • Celkem bylo natočeno 480 hodin materiálu. (mikinhoo)
  • Motorkář Marek Slobodník si během cesty dvakrát vykloubil rameno. Poprvé mu jeho kolegové rameno nahodily zpátky. Podruhé už musel do nemocnice, kde dostal dvouměsíční sádru. Po třech dnech si sádru sundal a vrátil se zpět na motorku. (Stanley619)
  • Píseň ze seriálu je „Trrrabant“ a pochází z hudební dílny skupiny Wohnout. (sator)

Reklama

Reklama