Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šperky za milióny dolarů ve speciálním voze doprovázeném eskortou jsou na cestě k letišti Bourget. To je začátek rychlé, precizní a efektivní loupeže. Kdo by podezříval velitele konvoje, inspektora Gouviona, že je ve spojení se zločinci? Dělení lupu skončí masakrem. Čím méně přeživších, tím více zůstane pro ostatní. Tato brilantní akce pěkně rozvíří hladiny policejních vod a obzvláště se dotkne superintendanta Josse, který má půl roku před odchodem od kriminální policie do důchodu. Oba jsou totiž staří přátelé ještě z klukovských let. Když je Gouvion nalezen mrtev, Joss nevěří příběhu o nešťastné náhodě a pouští se do vyšetřování na vlastní pěst… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (104)

Rosalinda 

všechny recenze uživatele

Já z tohoto filmu kupodivu dvakrát nadšená nejsem. Občas jsem se propadala až do nudy. Mistr Gabin mě tentokrát také zrovna nějak nepřesvědčil, ale hodně mi na tom celém kazil dabing. Dabovaný Gabin je pro mě stejně jako Delon hřebíčkem do rakve... toho určitého filmu. Proto se na to snažím dívat tak, jako kdybych viděla originál a ten si rozhodně čtyři slabé hvězdičky zaslouží. Ještě musím přijít na to, jak je to skutečně s těmi českými texty v ústřední písničce a v té, co hrála z rádia u potápějícího se vozu. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Nemilosrdně nudné krimi, které nemůže nabídnout vůbec nic. Paradoxní je, že tak kvalitní charismatický herec jako je Jean Gabin tu měl spíš dekorativní účel. Dialogy nejsou na extra vysoké úrovni a zápletka je víceméně triviální. Film, který je potřeba ohodnotit pár minut po projekci, protože druhý den zapomenete, že jste ho viděli.40% ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Ten klasický český dabing (včetně přezpívaných písní) je téměř lepší než film sám, což není pro francouzskou kriminálku právě dobré vysvědčení. Zaujme samozřejmě Jean Gabin, byl to prostě pan Herec, a pak ten výrazný odstín modernosti, tvůrci jakoby chtěli především ukázat Paříž a Francii coby civilizační Mekku světa, ta hypermoderní kancelář jakoby na natáčení zůstala coby kulisa z nějakého dobového sci-fi filmu, který se v ateliérech natáčel těsně před tím...:-) To je ale obecný rys francouzských filmů té doby... ()

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Tuctová francúzska krimi - čo znamená kvalitná žánrová práca. Je to úderné, svižné, cynické a fatalistické. Lump je lump a policajt zas policajt, v podaní Gabina ešte mlčanlivejší, než bolo v tejto ére zvykom. Ani v jeho kariére však nejde o žiadnu výraznú postavu, výrazný až monolitne je, ako obvykle, len on sám. ()

Caszidy 

všechny recenze uživatele

Solidní, přímočará, drsná kriminálka s hereckým bardem Jeanem Gabinem. Zajímavá je především zobrazením tehdejších technických postupů a vybavení francouzské policie. Mám ovšem výtku k dabingu - naprosto nechápu, proč je původní francouzská hudba a zpěv Serge Gainsbourga nahrazena českými písničkami? Přiznám se, že to jsem opravdu ještě nikde neviděl, respektive neslyšel. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Ve filmu používají policisté modré coupé Matra M530 s motorem V4, umístěným před zadní nápravou. (Scott67)
  • Ač měl konzervativní Jean Gabin averzi k vulgaritám a stavěl se rezervovaně k faktu, že ne snadno odhadnutelný – skandální, prokletý básník, ale nadaný, nezařaditelný velikán hudby Serge Gainsbourg bude jedním z jmen ve filmu, tedy především a hlavně skladatelem hudby pro film, postupně se sblížili. Zatímco podle scénáře se ve filmu jen letmo a nevraživě oba pozdravili ve dveřích, po natočení této sekvence spolu více než hodinu diskutují o kinematografii, hudbě, literatuře a dalším. Po uvedení filmu do kin odmítnou některé rozhlasové stanice jeho, dalo by se přeložit jako „Requiem za kreténa“, pustit. A je, jako nikoli jediná jeho skladba, ve Francii cenzurována. Gabin nato dojel osobně urazit tehdejšího ministra vnitra a Sergimu Gainsbourgovi napsal: „Nedělej si příliš starosti, bezpochyby se pánové cenzoři cítili terčem tvé písně.“ (AlDelon)
  • Skladatel hudby k tomuto filmu Serge Gainsbourg v něm hraje zpěváka Émilovy kapely, zpívá šanzon "Requiem pour un con", který napsal jako ústřední píseň filmu společně s Michelem Colombierem. (Snorlax)

Reklama

Reklama