Reklama

Reklama

První světová válka právě skončila a v  jednom zapadlém městě kdesi ve střední Evropě začíná primátor Dangl snít svůj velký sen. Plánuje připojení města ke Spojeným státům americkým a přejmenování na Wilsonov (na počest svého přítele, prezidenta Woodrova Wilsona). Vše klape, až na jeden nepříjemný problém! Ve městě prý řádí tajemný vrah. Oběti mají ukousnutý jazyk a hrůzou umírají ještě dříve, než vůbec dojde ke skutečnému napadení. Místní policejní sbor tápe, a tak primátor požádá o pomoc za oceánem. A sám Wilson okamžitě posílá příslušníka americké FBI. Ta má specialisty na mafie, drogy, komunisty, socialisty i jinou verbež. A má také machra na mytologii a mystiku. A tím je Aaron Food (Jiří Macháček), muž v dlouhém kabátě a klobouku, který si jen zřídka sundává z hlavy. Muž vychovaný českou kojnou. Po celém světě už vyřešil 513 vražd a teď pomůže i Wilsonovu. A aby ve městě nebloudil, k rukám dostává mladého policejního čekatele Josefa Eisnera (Vojtěch Dyk). Strhující honba po stopách šíleného vraha může začít. (Falcon)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (313)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Ze začátku jsem se tím tajtrlíkováním, klasickým Macháčkem a Pauhofovou k nakousnutí docela i bavil, ale skoro dvě hodiny téhož beze změny, ve kterém nebyly využity všechny ty vizuální nápady a byla spíš zabita detektivní zápletka, na mě už byly trochu moc. Na odpad to u mě není, ale pod průměrem tedy rozhodně. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Tomáš Mašín na mě působí jako inteligentní režisér. Proč se zahodil s touhle nevtipnou podivností, ví jen on sám. Odněkud byl vyštrachán soubor povídek ne moc známého spisovatele, které mají údajně zcela odlišný ráz, než jaký prezentuje film, v němž Macháček na amerického detektiva mluví až moc kvalitní češtinou, ke všemu jeho ztvárnění vyšetřovatele tajemných vražd není nikterak zábavné. O zbytku hereckého ansámblu to platí dvojnásob. Dyk jde proti svému typu, ale nic z toho nevytěží, Pauhofová už je moc okoukaná a herecky mě nebaví. Film se zcela utopil ve své absurditě, která se považuje za mistrovskou. Městečko, dnešní Bratislava, zcela vážně usiluje o nezávislost, následně jde ještě dál a zcela vážně se chce stát oficiálním státem USA! Do toho vraždy s absurdním rozuzlením a další mini příběhové linie, které mnohdy působí nadbytečným dojmem, zvláště když má divák potíž vstřebat ty dvě kravské dějové linky. Ono se řekne PARODIE, ta pojme všechno. Ale musí se umět s ní zacházet. Ani příliš neobstojí argument, že po revoluci se do tohoto žánru pustila jen hrstka tvůrců, tudíž tady tenhle žánr již dekádu nemá pokračovatele. Mašín určitě není zdatným nástupcem Lipského, co do řemeslného zpracování, je technicky zručnější, než třeba Marhoulova práce na Mazaném Filipovi, ale dohromady dal vzniknout solidnímu utrejchu, nad kterým se divák nemůže bavit. Hlášky strojené, detektiv Food nemá kladný přístup k lidem, i když jeho rasistické, šovinistické i jiné poznámky mají ráz stylizace, tudíž nedají se brát vážně, přesto nejsou prezentovány noblesně a sympaticky, nýbrž zhýrale a trapně. Trapné pojetí je výstižným synonymem pro tenhle film. Na filmu je znát, že rozhodně nebyl levný. Pěkné kostýmy, snímání kamery, stylizovaná výprava, výtvarné řešení, to vše je přepychové. Uniká mně podstata tohoto díla. Není jasné, co se vlastně paroduje. Možná filmy, v nichž do zapadákova přijíždí špičkový detektiv, aby rozlouskl záhadu zamčeného pokoje, v tomto případě vražd. Silně ale pochybuji, že mám pravdu. Tvůrci byli tak absurdně bezradní, nebo možná bezradně absurdní, že sami ztratili nosnou myšlenku celého projektu. Nezbylo jim nic jiného než dvě hodiny v kině šaškovat, tajtrlíkovat a ještě si za to nechat platit od diváků, kteří měli v úmyslu jít na kvalitní film. Ne na abnormální spletenec krejzy kravin. Wilsonov bych přejmenoval na Kocourkov. I když se možná "kocourkovští" obyvatelé cítí tímto dotčeni. Divák přesto pocítí určitou satisfakci z nekorektního přístupu i humoru, který v českém filmu má jen minimální zastoupení, respektive žádné. 40% ()

Reklama

chelseaman22 

všechny recenze uživatele

Jako by film z dílny Wese Andersona vypadl! Silně podhodnocený film ujíždí na kýči, jehož kýčovitost osciluje kolem nulové linie, což divák jako já prostě musí ocenit. Pitoresknost je v tomto filmu hnána do absurdna - pokud tedy divák hledá serióznost či patos, musí hledat jinde a jindy. Na tuzemské poměry silně nedoceněno. 75 ()

Mikita 

všechny recenze uživatele

Nový pohled na historické události, trochu humoru a zajímavý a svěží vizuál, který je něčím neobvyklý. Některé vtípky jsou považovány za rasistické, ale ten film je jedna velká nadsázka, která si utahuje z mentality různých národností a vtipy o otrocích nejsou zesměšněním lidí tmavé pleti, ale pohledu, jaký amerika dříve měla. Tedy alespoň pro mě. Nafoukaný američan, co ví všechno nejlépe, těžko si odvyká, že se už tabák nežvýká a nemá možnost mít otroka? V tom kontrast na "malého" nesmělého "čecháčka, kterému stále někdo diktoval, jakým jazykem má mluvit, co si má myslet a sebevědomí nikde? Oba se od sebe něco naučili. Nevím, už podle trailerů mi bylo jasné, že to má být nadsázka a humor, nic víc jsem nečekala a odpad a šílené kritiky mě prostě překvapují. Neříkám, že je film kdo ví, jak úžasný, a že by měl lesk Mazaného Filipa či Tajemného hradu v Karpatech, ale byl zábavný. Jediné, co mě vážně štvalo byla přepálená stopáž (některé scény zaměřené na poetiku a kecání ubíraly na spádu) a nepřišla jsem na chuť ani rychlím změnám denní doby v jednotlivých scénách. Jinak docela ucházející pokus, který mě místy i pobavil, trochu i přiměl se dovzdělat o historii připojení Slovenska. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Jednu hvězdu za výpravu a docela slušnou kameru. I pár herců se snažilo, třeba Zindulka. Ale jinak je to paskvil. Svět, který sám o sobě nefunguje. Prostě jen nápad nedotažený do konce. Nic se divákovi nevysvětluje, nejspíš proto, že ani autor (autoři) netuší, oč se vlastně hraje. Akce nijaká, v podstatě žádná. Humor velmi, ale skutečně velmi trapný. Scenáristicky mizerné - tolik zabitých scén, tak mizerné vedení už tak chabé dějové linky, a hlavně zmatek ve vyprávění. Pokusy o ozvláštnění těžce doplácejí na statičnost a neschopnost jakékoliv pointy nebo gradace. Americký detektiv pitomcem par excellence, kdoví proč, vtipné to nebylo, a nějakému humoru to rovněž nepřispívalo. Vše tady vlastně skřípe - motivace, vymyšlený svět, vztahy, příběh, i samotná zápletka. Když se nad tím zamyslíme, tak vyšetřování se skutečně nikam neposunuje, nedozvídáme se žádné nové informace, až najednou přijde rádoby rozuzlení. Zasmál jsem se jen jednou ("Benzín? - Borovička.") ()

Galerie (43)

Zajímavosti (11)

  • Ľuboš Kostelný si po seriáli Profesionáli (od r. 2008) opäť zahral streleného policajta. Pôvodne jeho postava aj ráčkovala, ale nakoniec sa producenti zľakli či to už nie je prehnané, a tak nakoniec sám seba kompletne predaboval. (krasomama)
  • Eisner (Vojtěch Dyk) sleduje Sajndele (Tatiana Pauhofová) zrcátkem a je denní světlo, v tu chvíli ho telefonicky odvolají na most, kam přijede za šest minut, ale už je úplná tma. (Master19)
  • Agent Food (Jiří Macháček) opakovane tvrdí, že je vo Wilsonove z úradnej moci FBI, avšak agentúra používa tento názov až od roku 1935, do tej doby fungovala pod názvom Bureau of Investigation (BOI) (od r. 1908). Navyše FBI má právomoci len na pôde USA, v zahraničí zasahuje CIA. Druhú spomínanú agentúru Food vo filme tiež spomína, avšak CIA bola založená až v roku 1947. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama