Reklama

Reklama

Tim's Vermeer

  • Velká Británie Tim's Vermeer
Trailer

Obsahy(1)

Režisér a kúzelník Teller, jeden zo slávnej dvojice Penn & Teller, v tomto filme sleduje Tima Jenisona, vynálezcu z Texasu, ktorý sa pokúša vyriešiť jednu z najväčších záhad umenia. Kladiem si otázku, ako sa v 17. storočí, 150 rokov pred vynálezom fotografie, podarilo holandskému maliarovi Johannesovi Vermeerovi ("Dievča s perlou") namaľovať obrazy natoľko fotorealisticky. Jenisonov epický výskumný projekt nakoniec uspeje, keď použije technológiu zo 17. storočia, šošovky a zrkadlá, a vyvinie techniku​​, ktorá mohla byť použitá Vermeerom. Tým dokáže platnosť mimoriadnej teórie o vzniku maliarskych diel, aké vytvoril aj Vermeer. (figliar)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (10)

tomino28 

všechny recenze uživatele

Dechberoucí dokument o umění, který ale musí nadchnout opravdu každého. Ukazuje, že malovat na plátno může realisticky a s veškerými detaily opravdu každý, i ten, kdo nemá s malováním jinou zkušenost, než z výtvarné výchovy na základce. Ehm, tedy každý asi ne, musíte mít na to doslova královskou trpělivost a neuvěřitelný smysl pro detail a vůbec musíte být tak trochu génius. Pokud všechno tohle máte a zároveň máte cca třičtvrtě roku volno, můžete si i vy namalovat svého Vermeera! ()

mr.filo 

všechny recenze uživatele

Koncept vcelku zajímavý, leč to provedení !! Aby se podle audia (rozhovoru) stříhalo i video zdá se poněkud špatným nápadem , vždy se to řeší záběry na člověka v jiném úhlu, na okolí rozhovoru, a nebo na věci o kterých se mluví.... takhle to vypadá, že všichni trpí v průběhu řeči záchvaty. Také mi chyběly půdorysné skici pro rozložení věcí v místnosti, když už to bylo vytvořeno v 3D programu. ()

Reklama

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Tim Jenison nie je maliar. Nie je ani architekt, návrhár, staviteľ, či výrobca nábytku. Je "len" vynálezca, grafik a odborník na elektroniku. To mu však nebráni v tom, aby sa pokúsil zrealizovať svoj sen - čo najvernejšie napodobniť obrazy Johannesa Vermeera. Svojim spôsobom Le Mystère Picasso 21. storočia. Kedže nie je možné, podobne ako to spravil Clouzot, zachytiť prácu maestra, snaží sa dokument aspoň priblížiť a poodkryť rúšku, pod ktorou sa skrýva tajomstvo jeho génia. A ako to spraviť? Jednoducho - nechať ho napodobniť ďalším géniom. Ona samotná myšlienka je rovnako fascinujúca ako možnosť sledovať Tima pri plnení cieľa, ktorí sa miestami javí vzdialenejší než na začiatku (o obtiažnosti odvádzanej práce s ohľadom na úroveň detailov a tú neskutočnú piplačku, ale aj nákladov a investovaný čas nehovoriac). Divákovi je tak umožnené sledovať niečo neopakovateľné, a i keď sa podľa očakávaní na konci nedozvieme, či túto metódu Vermeer skutočne použil, je to zážitok. Dokument by mal určite vidieť každý, kto sa aspoň okrajovo zaujíma o umenie. Navyše nie je nijak komplikovaný a vhodný len pre "ľudí z branže" - naopak, je zrozumiteľný a prístupný aj úplnému laikovi, ktorý ani netuší, ktože to ten Vermeer vlastne je. Plus sa dozvie niečo, čo sa na školách s umeleckým zameraním neučí. 95% ()

Babous 

všechny recenze uživatele

Ta myšlenka je úžasná a je fantastické, že se autorovi podařilo namalovat jeho vlastní (rozuměj Vermeerův) obraz bez jakéhokoliv uměleckého tréninku a jen s použitím technických pomůcek. Když už si ale dal takovou práci s umístěním zrcadel, světel, plátna a všeho, mohl si možná Tim dát i trochu záležet na rozmístění kamer, na střihu a na následné editaci. Působí to na mě trochu amatérsky až nuceně. Stejně ale pořád spíš věřím tomu, že Vermeer byl malířský génius než vynálezce. ()

eye candy 

všechny recenze uživatele

Johannese Vermeera napadl domácí kutil 21. století, který se pokusil znázornit kouzlo jako geometrický útvar a rozepsat lidskou imaginaci do chemické rovnice. Paradoxně ho tento hutný analytický pokus dost možná obohatil o docela jiné zkušenosti, než původně očekával. I když Tim dokázal, že díky zrcátkové metodě lze skutečně velmi realisticky znázornit jakýkoli objekt či scénu a některé jeho poznatky např. o chromatické aberaci na obrysu pláště učitele (z obrazu Hodina hudby) či mírné zakřivení tvaru některých vzorů, by skutečně mohlo naznačovat použití optiky, stejně nelze prakticky dokázat, jestli Vermeer skutečně použil nějký druh optického zařízení (s výjimkou toho po rodičích), při tvorbě svých fotorealistických děl a tak se člověk nadále musí spokojit s ne příliš definitivními a exaktními závěry o subjektivní povaze estetiky, o tom, že každé řešení dost často přináší mnoho dalších otázek a že kreativní a logické myšlení jde napříč uměleckou tvorbou často ruku v ruce. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama