Režie:
Paul BettanyScénář:
Paul BettanyKamera:
Paula HuidobroHrají:
Jennifer Connelly, Anthony Mackie, Amy Hargreaves, Bruce Altman, Scott Johnsen, Teddy Cañez, Audrie Neenan, Andrew Polk, Gameela Wright, Rob Morgan (více)Obsahy(1)
Hannah (Jennifer Connelly) a Tahir (Anthony Mackie) se potkali na Manhattanu a zamilovali se do sebe. Jenže jejich láska se neodehrává v módních barech nad sklenkou cosmopolitanu a pak v saténovém povlečení, ale uprostřed krabic, nedopalků cigaret a zbytků z popelnic. Hannah je bývalá feťačka a stejně jako Tahir skončila na ulici jako bezdomovkyně, ve starém oblečení a s kartonovou cedulí s nápisem „bývala jsem někdo". Čím blíže si Hannah s Tahirem jsou, tím více zjišťují, jak moc se vzájemně potřebují uprostřed žalostné přítomnosti, aby dokázali budovat světlejší budoucnost v neobvyklé newyorské love story herce a režiséra Paula Bettanyho. (Febiofest)
(více)Videa (1)
Recenze (35)
[FebioFest 2015, Praha] Paula Bettanyho mám někde v hloubi duše hrozně rád jako nedoceněného herce. A o to víc mě těší jeho - za sebe říkám - úspěšný debut za kamerou. Film, který si sám napsal a zrežíroval, ale nehraje překvapivě hlavní roli (jako někteří jiní, že Afflecku?!). A je to dobře, protože co tu Anthony Mackie předvádí je bomba. O Jennifer Connelly ani nemluvím, ta je navíc ještě sexy, a to i přesto, že vypadá většinu stopáže jako by právě utekla z Mauthausenu. Celý ten film je "jenom" o dvou lidech. Žádná další postava se tam prakticky nevyskytuje. Ani děj vlastně nikam moc nesměřuje. Potulujeme se New Yorkem a prostě jenom s hlavní dvojicí prožíváme pořád dokola to samé trápení - kde na noc složit hlavu. Ale ono to bohatě stačí. Na drama je ukrutně pozitivní film a ty dva si zamilujete. Takže spíš než drama je to romance. Od začátku do konce. A člověk, který na podobná cukrátka moc není (tedy já) říká, že dobrá. V podstatě komorní, s krásnou hudbou a kusem poctivého herectví. Jen tak dál Pavlíku. ()
Celkem zajímavý režijní debut Paula Bettanyho, které jsem prostě potřeboval vidět. Zvládnuté je to dobře, myslím. Všechno sedí, všechno funguje po filmařské stránce na jedničku, to se musí nechat. Nicméně je to jen čistá deprese, bez nějakých světlejších okamžiků. To by mi asi nevadilo, ale když už se točí takto depresivní film, tak bych ho očekával ještě trošku surovější a živočišnější. Tohle si hraje na velký underground, ale mohlo by se v pohodě přidat. Věřím, že v evropské produkci by to vypadalo drsněji. Jinak Anthony Mackie je výborný, hudba je super a Jennifer Connelly nechává vzpomenout na Requiem za sen. ()
Houmlesácká love story sice není téma, které by mě lákalo, ale kvůli Jennifer Connelly jsem tomu dal šanci. A chyba to určitě nebyla. Předně je třeba říct, že Bettany citově vydírá a to fest. Ale v kombinaci s bezútěšnou atmosférou, na kost vyhublou Jennifer a dobře hrajícím Mackiem to tolik nebije do očí, jako by tomu nejspíš bylo v jiných případech. Výsledkem je bezútěšná deprese s nádechem klišé a trošku přehnanou stopáží, která se sice nezapíše do dějin, ale rozhodně stojí za vidění. 60% ()
Tak Jennifer Connelly to právě v mém žebříčku TOP 10 hereček dotáhla na 2., tedy nejvyšší možné místo (výše už jenom moje milovaná Michelle Monaghan, se kterou se soupeřit nedá). Tento film se debutujícímu režisérovi Bettanymu povedl na výbornou, výborná "nejen" festivalová záležitost - to, že svou roli podvyživené a na drogách závislé bezdomovkyně sehraje Jennifer na jedničku s hvězdičkou, to jsem jaksi čekal, ale i tak jsem koukal s otevřenými ústy na tu přirozenost. Více ale překvapil pan Mackie, do tohoto momentu pro mě známý víceméně jenom jako okřídlený, ne příliš oblíbený superhrdina ze série Avengers. Oběma tu jejich ulici a pohnuté minulosti věřím téměř do posledního puntíku, takhle detailně rozpitvaný příběh lidí bez střechy nad hlavou jsem asi viděl poprvé......................moje hodnocení = 8 z 10. ()
První půlhodina snímku si udržuje pomalé tempo a jako exkurz do tragického života lidí bez domova je přesná. Náhlý příval komplikací, jaký krutý svět dvěma ústředním figurám přichystá, ale nebere konce. Bettany, nejen na pozici režiséra, ale i scenáristy, se do špíny noří víc a víc a utrpení svých postav odmítá kompenzovat byť jen malými záblesky naděje. Když začne užívat i tělních tekutin a emocionálního vyděračství, přechyluje se film do ubohého "torture porna", kde se autentičnost i struktura vyprávění podvolí sadistickým požadavkům. Odpudivá snaha o nezávislé umění. ()
Galerie (13)
Zajímavosti (1)
- S režijným debutom Paulovi Bettanymu pomáhali aj ostrieľaní režiséri Ron Howard, Darren Aronofsky či Joss Whedon. (MikaelSVK)
Reklama