Režie:
Dan GilroyScénář:
Dan GilroyKamera:
Robert ElswitHudba:
James Newton HowardHrají:
Jake Gyllenhaal, Rene Russo, Riz Ahmed, Bill Paxton, Kevin Rahm, Michael Hyatt, Ann Cusack, Michael Papajohn, Marco Rodríguez, James Huang, Leah Fredkin (více)Obsahy(3)
Sociopat Lou Bloom (Jake Gyllenhaal) je reportér na volné noze, který natáčí videa trestných činů v jejich syrovosti pro zpravodajskou stanici v Los Angeles. Lou stírá hranice mezi účastníkem a pozorovatelem, aby se stal hvězdou svého vlastního příběhu. Jak daleko je ochoten zajít ...? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
Videa (7)
Recenze (1 015)
[imdb: 8.1/10] | me: Výborná charakterová záležitosť. Jake Gylenhaal ako slizký a bezcitný hajzel na ceste hore. Pre neho netradičná rola, no o to zaujímavejší film. Pokiaľ sa človek stotožní s Jake-om v tejto hereckej polohe (ktorú podľa mňa zvladol vynikajúco), celý film bude vnímať z úplne iného uhla pohľadu. A to je môj prípad :) Do you know what fear stands for? False Evidence Appearing Real. ()
Gone Girl je vedle téhle temné, přízemní studie o novinářském hyenismu a jednom sociopatovi, který tenhle fakt využije do dřeně, jen nažehlená až sterilní nuda. Fincher neFincher. Dlouho jsem necítil k postavě (a vlastně k filmu celkově) tak fyzický a živoucí odpor jako k Lousi Bloomovi, Jake tedy znovu dokazuje, že je herec mnoha tváří. Ale tuhle nebudete mít rádi. Režie je sebejistá, výborně kombinuje ruční kameru a širší úhel (ok, to jsem použil bez jakékoliv podpůrné znalosti), scénář uchvacuje rychlopalnými a zdrcujícími monology tvořícími se v choré mysli (líbilo se mi, jak se kamera při nich častokrát vůbec nepohnula z tváře Jakea) a děj pomalu graduje napříč krvavou, ponurou nocí. Soundtrack pak vše minimalisticky, atmosféricky doplňuje. Škoda že chybí ale nějaký ještě výraznější vyvrcholení v závěru. Na druhou stranu, zřejmě tak celý ten příběh působí o to nepříjemněji a realističtěji. Rád si myslím, že vidět mě znamená nejhorší den tvého života. ()
Příliš mne nebavilo sledovat kariérní postup zloděje kanálových poklopů až k pozici profesionálního strkače kamery do cizích neštěstí. Já zkrátka takové vlezlé hyeny nesnáším a upřímně jim přeju jen to nejhorší. Tady je však Lou za hrdinu a tak jsem si mohl dvě hodiny zaníceně zanadávat na reprezentativní vzorek fanoušků černé kroniky, kteří chtějí vidět stále více krve, násilí a nenávisti. Oni úchylného Loua potřebují, ale já bych ho raději čelně seznámil s nárazníkem svého auta. ()
„POTKÁTE MNE V NEJHORŠÍ DEN VAŠEHO ŽIVOTA…" /// Jake Gyllenhaal po nocích brouzdá po L. A. a jako sup čeká na svoji příležitost. Nejen charakter, ale celá jeho vizáž je úchylná. Ulíznutý vlasy, vyzáblej obličej a vyčnívající modrý oči. Všehoschopnej slizkej hajzl, neštítící se ničeho, ukazuje, jak maká paparazzi. Televizní stanice zase nechaj nahlídnout do zákulisí zpravodajství. Všechno spojuje absence svědomí. Slídil je o tom, co jsou lidi schopni udělat, pro prachy, nebo zvýšení ega. Je o morálce a tvrdě útočí na všechny, kteří se přiživujou na lidským neštěstí. Příběh vodsejpá a překvapí akcí a napětím. Každá cesta za reportáží je taková (malá) akční jízda a samotný reportáže zase thriller, kterej zvyšuje míru slizkosti. Uznání si zaslouží Dan Gilroy, kterej má na svědomí nejen scénář, ale i režii. Že se umí vetřít svým postavám pod kůži, dokázal už v Maximálním limitu. Ale Slídil je jeho parádní kus. Není jen nejzvrhlejší, ale taky nejzábavnější. Jake Gyllenhaal má celej film pro sebe a nikoho nenechá ani chvíli na pochybách, že o tom ví. Časopis „The New Yorker“ napsal, že nejděsivější věc v novém filmu Jaka Gyllenhaala je sám Gyllenhaal. Líp bych to kurva neřekl! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Dělám v telce zprávy. (Smíchov? Si děláš prdel…) 2.) Chcu se konečně začít živit poctivě. Prodávám soustruh a kupuju kameru…. 3.) Thx za titule ,,-OverLord-“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Je to jak epizoda gétéáčka, ze který někdo vypreparoval humor a většinu nadhledu. Jake se do své "zhubni a dostaneš cenu (útěchy)" obul bohužel ve stylu full retard a výsledkem je postava úchyláckého Forresta Gumpa. Šlo by to ustát, kdyby se Dan Gilroy nesnažil o perverzně seriózní obraz mediálního hyenismu. Pár humorných okamžiků to zvedá, ale těžko to vyváží celou řadu míst, kde Gyllenhaal přidává plyn hluboko pod podlahu a výsledkem je škleb místo mrazení. Problém mám i se strukturou. První 2/3 stojí z velké části na snaze pohltit diváka neonovou tmou LA, ale kombinace postavy za hranou uvěřitelnosti a opakujících se situací není hypnotická, spíš otravná. Šok a vykolejení se nějak přes fotogenicky přeexponované noční sety ven nedostávají. Poslední třetina se díky zápletce rozjede, ale spíš jsem se nechtěně přistihl, že Nightcrawlera sleduju s podobně mělkým zaujetím jako reality cop shows (je mi v jádru fuk, komu se to děje, hlavně že se to děje), přičemž Gilroyovo matro je mnohem víc cool, spousta úhlů, prostřihů, hudby a tak... jestli má být tenhle film svůdně pokřiveným obrazem, moc se mu to nepovedlo. Protože nakonec svádí diváka spíš k tupému zírání než k hluboké kritické reflexi posedlosti mediálním snuffem. Sexuální vzrušení Jaka a jeho ladyfriend v závěru je snad nejvíc falešný moment Nightcrawlera, který slídí s nasazením, ale podstata kompozice mu uniká. Snaživý určitě. Uhrančivý? Ani omylem. ()
Galerie (38)
Zajímavosti (35)
- Riz Ahmed (Rick) sa nechal počuť, že ide o jeho obľúbenú filmovú postavu, hneď po snímku Štyri levy (2010), kde stvárnil postavu menom Omar. (belinko)
- Keď Rick (Riz Ahmed) nechtiac obleje auto Louisa Blooma (Jake Gyllenhaal), je v pozadí možné si všimnúť plagát z filmu Kapitán Phillips (2013). (belinko)
- První rodina, do jejíhož domu Lou (Jake Gyllenhaal) bez dovolení vstoupí, má příjmení Cahill, stejně jako Gyllenhaalova postava ve filmu Bratři (2009). (KGBelik)
Reklama