Režie:
Dan GilroyScénář:
Dan GilroyKamera:
Robert ElswitHudba:
James Newton HowardHrají:
Jake Gyllenhaal, Rene Russo, Riz Ahmed, Bill Paxton, Kevin Rahm, Michael Hyatt, Ann Cusack, Michael Papajohn, Marco Rodríguez, James Huang, Leah Fredkin (více)Obsahy(3)
Sociopat Lou Bloom (Jake Gyllenhaal) je reportér na volné noze, který natáčí videa trestných činů v jejich syrovosti pro zpravodajskou stanici v Los Angeles. Lou stírá hranice mezi účastníkem a pozorovatelem, aby se stal hvězdou svého vlastního příběhu. Jak daleko je ochoten zajít ...? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
Videa (7)
Recenze (1 015)
Slizký Slídil pohybující se ve vyhypovaném průměrném filmu, který se pro běžného diváka poměrně neokázale a nejasně snaží nastavit zrcadlo americkým médiím, které zajímají pouze střeva, krev, použité šprcky odhozené na dětském hřišti a pak možná někde na konci priorit i skutečné zprávy. Zkrátka takové ještě víc primitivnější obdoby TV Nova. Bohužel to není vysloveně satira, která by vtipnou formou kritizovala, ale vážně podaný nereálný příběh chladného sociopata a psychopata v jedné osobě, který jezdí po nočních ulicích LA s kamerou v ruce a slídí po "zajímavostech", jenž by se daly použít pro televizní zprávy. První hodinu se to zdlouhavé čumění do blba a čekání na hlášení z policejní vysílačky snést dá, jenže když toto "slídění" zabere celou stopáž a jen občas je vytržené z letargie nástřely kariérního postupu hlavní postavy, která mě v lepším případě nezajímá, v tom horším vysloveně sere, neevokuje to nic, z čehož bych roztáhl prdel, vystříkal klystýr nadšení a plácal se v tom jak lachtan. Vlastně je ten film jak čekání na Kokota, který překvapivě nepřišel. Gyllenhaal ovšem zahrál brilantně, výhradně díky jeho výkonu tu nudu nepošlu pod hranici průměru. 55%. ()
Rovnou přiznám, že jediný důvod, proč (těsně) nedávám pětihvězdu je, dle mě, neuspokojivý závěr. Vzhledem k tomu, jak fascinující je zde hlavní postava, doufal jsem v podstatě v jakýkoli jiný než otevřený, a tedy jaksi neukončený závěr. V čem, že je Lou Bloom fascinující? Je to zvláštní, slizský podivín, který ale není podivínem čistě vlastní vinou. Je to člověk bez opory a přátel, který si jen hledá svou cestu v životě, chce se snažit, chce dělat věci správně, ale za každým životním krokem zanechává stopy své asociality. Je inteligentní, ale emocionálně plochý (proto Nightcrawler nemá nic společného s Drive), je prostě zvláštní, velmi zajímavý a dosti realistický - jeho charakterové rysy potkávám i ve skutečném životě... Sledovat takovou postavu, jak se prodírá nočním životem je vskutku fascinující zážitek. Samotná satira na mediální honbu za senzací je pak příjemným bonusem. 9/10 ()
Opět film bez jakýchkoliv kladných postav, zato s naprosto strašlivým Jakem Gyllenhaalem (myšleno co do image hlavního hrdiny). Jake je normálně celkem sexy chlap a hlavně automaticky sympaťák, ve Slídilovi se ovšem přetavil v neuvěřitelně šílenýho úchyla, jehož žabí úsměv a oči jen tak z hlavy nedostanu. Je obdivuhodné, jak Jake dokázal v Bloomovi vystřihnout dokonalýho slizáka. Zvláštní, co dokážou umaštěný vlasy, pár kilo dole a permanentně "sjetej" výraz s vykulenýma, téměř světélkujícíma očima. Ústřední linka filmu je správně aktuální a zajímavá a Dan Gilroy jí zručně ukočíroval až do cynického konce. Není to zrovna film, co člověka naplní radostí ze života, takže teď to chce urychleně nějakýho toho Prince z Persie na vyrovnání hladiny depresivnosti. ()
„POTKÁTE MNE V NEJHORŠÍ DEN VAŠEHO ŽIVOTA…" /// Jake Gyllenhaal po nocích brouzdá po L. A. a jako sup čeká na svoji příležitost. Nejen charakter, ale celá jeho vizáž je úchylná. Ulíznutý vlasy, vyzáblej obličej a vyčnívající modrý oči. Všehoschopnej slizkej hajzl, neštítící se ničeho, ukazuje, jak maká paparazzi. Televizní stanice zase nechaj nahlídnout do zákulisí zpravodajství. Všechno spojuje absence svědomí. Slídil je o tom, co jsou lidi schopni udělat, pro prachy, nebo zvýšení ega. Je o morálce a tvrdě útočí na všechny, kteří se přiživujou na lidským neštěstí. Příběh vodsejpá a překvapí akcí a napětím. Každá cesta za reportáží je taková (malá) akční jízda a samotný reportáže zase thriller, kterej zvyšuje míru slizkosti. Uznání si zaslouží Dan Gilroy, kterej má na svědomí nejen scénář, ale i režii. Že se umí vetřít svým postavám pod kůži, dokázal už v Maximálním limitu. Ale Slídil je jeho parádní kus. Není jen nejzvrhlejší, ale taky nejzábavnější. Jake Gyllenhaal má celej film pro sebe a nikoho nenechá ani chvíli na pochybách, že o tom ví. Časopis „The New Yorker“ napsal, že nejděsivější věc v novém filmu Jaka Gyllenhaala je sám Gyllenhaal. Líp bych to kurva neřekl! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Dělám v telce zprávy. (Smíchov? Si děláš prdel…) 2.) Chcu se konečně začít živit poctivě. Prodávám soustruh a kupuju kameru…. 3.) Thx za titule ,,-OverLord-“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Není překvapením, že Nightcrawler je dost jiný než trailery, které na něj lákaly. Pryč je dynamika a tah na bránu, navíc tenhle film postrádá poezii Drive a stejně tak zlomový moment, který by Vás šokoval, donutil říct, že tenhle film musíte vidět znovu. Přesto jde o velice dobře odvedenou práci, kterou Dan Gilroy silně stylizuje do televizního vzhledu, dokáže doslova prodávat obraz formou (pohled na mrtvolu je skrze pomocný display kamery hlavní postavy, ne přímo). Nesmíme totiž zapomínat, že my jsme ti divaci, kteří si pak "užívají" práci slídila (vynikající výkon Jakea Gyllenhaala, ty jeho oči, fuj). Scénář využívá mnoho zajímavých témat (obsah zpravodajství, televize-tvůrce-divák, vývoj hlavní postavy, honba za úspěchem za každou cenu, ...) jen jim chybí osudovost. Tenhle film prostě uplyne, je dobrý, ale kdo na něj bude měsíc vzpomínat? PS: slabší 4* ()
Galerie (38)
Zajímavosti (35)
- První rodina, do jejíhož domu Lou (Jake Gyllenhaal) bez dovolení vstoupí, má příjmení Cahill, stejně jako Gyllenhaalova postava ve filmu Bratři (2009). (KGBelik)
- Červené auto, ktoré používa Lou (Jake Gyllenhaal) neskôr vo filme, je Dodge Challenger SRT. Sluneční brýle, které nosí, vyrábí firma Clubmaster. (Da_reba)
- V polovině filmu je scéna, kdy Lou (Jake Gyllenhaal) vchází do domu, ve kterém se střílelo. Po záběru na zbraň kamera namíří na jeho obličej, za nímž je vidět nějaký člověk (pravděpodobně člen štábu). (orionn12)
Reklama